Buitenrit op een muildier!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:58


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:13

Zo leuk! Heerlijk die oren haha <3

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:14

Ohh heerlijk! Dior mocht Smiddags met mij mee en ik heb ook gigantisch om haar gelachen, wat een clown. Ik ben 177 en ook dat viel niet mega op.

Ook je bloemetje zat er nog in :D

Afbeelding
Afbeelding

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 10:51

:')

Hahaha! Ze vroeg of ik het bloemetje mee wilde nemen, maar dat hoefde van mij niet. Wel grappig dat ze hem aan het hoofdstel heeft laten hangen voor de volgende rit :+

Beat drums, not people!

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:00

Wat leuk, TS! Hier verderop in de polder heeft jaren geleden iemand gewoond die zelf muildieren had. Was altijd een leuk gezicht als die buitenritten maakte. Ondanks dat ik ze vaker tegenkwam, bleef ik het een opvallende verschijningen vinden.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:01

Drie jaar terug zijn wij ook eens meegeweest op een MillRanch rit, allebei op een muildier :D :D Echt heel leuk om eens mee te maken :-)

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 11:05

Apple schreef:
Drie jaar terug zijn wij ook eens meegeweest op een MillRanch rit, allebei op een muildier :D :D Echt heel leuk om eens mee te maken :-)


Dat weet ik nog! Gezellige rit was dat, alleen kon ik toen niet zoveel in jullie buurt rijden dankzij muildieretende Haffie (die helaas overleden is). Jullie hadden Gucci (bruine) en Dolce (schimmel) toen mee toch?

Beat drums, not people!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:06

Volgens mij wel :j Dat klinkt bekend ja :j Leuke rit was dat ook :-)

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 14:28

Animal schreef:
purny schreef:
Ik zou alleen maar afgeleid zijn vanwege die oren


Heel eerlijk heb ik de eerste 20 minuten best wel in een deuk gelegen om die oren :')

Dreamy heeft eerder eens op Dolce (ook schimmel muildier, maar wat meer gestroomlijnd) gereden en de oren gefilmd. Ik zal zo met de laptop eens kijken of ik dat filmpje kan vinden. Muildieroren zijn hilarisch! :D


Bij deze het beloofde filmpje :D

Beat drums, not people!

Neon

Berichten: 4922
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:26

Na het bekijken van dit filmpje heb ik de knoop doorgehakt... als er ooit weer een rijdier in komt... dan wordt het een muildier :D

Lunameyza

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-06-15

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:28

Geweldig! :D

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:45

Die oren op dat filmpje :') flapperdeflap

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 19:42

Neon schreef:
Na het bekijken van dit filmpje heb ik de knoop doorgehakt... als er ooit weer een rijdier in komt... dan wordt het een muildier :D


Goede keuze! Ik droom ook wel eens over wat voor paard ik later zou willen na mijn studie. Het liefst eentje die niet snel gek in de kop te krijgen is, een goed uithoudingsvermogen heeft, sterk is, sober en het liefst ook een tikje eigenwijs. Na gisteren staat een muildier ineens heel hoog op mijn lijstje en ga ik mij daar eens wat beter in verdiepen. Ik had nog niet eerder de kans gehad om daar een rit op een muildier te maken omdat de 3 andere die ze hebben wat kleiner zijn en ik behoorlijk lang ben. Dior heb ik in 2015 een keer met onze rit mee zien gaan omdat ze hem voor de ritten aan het beleren waren en daarna kreeg ik nooit de kans om op haar mee te gaan als ze tussen de klaargezette paarden stond, want ze staat eigenlijk altijd gereserveerd voor de beginnersritten. Daar is ze heel geschikt voor. Net als 2 van de andere muildieren die ook regelmatig voor kinderfeestjes en beginnersritten gebruikt worden. Haar specifiek aanvragen voor een rit had gekund, maar ik viel dan meestal toch weer terug op de bekende paarden omdat ik best een schijtlijster ben wat vreemde dieren betreft.

Je kunt daar een keer een muildier testen! Als je bij een reservering aangeeft dat je graag een muildier wilt, krijg je een muildier mee! Het komt eigenlijk amper voor dat ze te weinig muildieren hebben voor de aanvragen. Eerder andersom, dat er een muildier meeloopt en mensen daar juist niet op willen. Die willen dan vaak ook niet op een van de haflingers of op de tinkerkruising.

Zonde eigenlijk, want het is eigenlijk best bijzonder om een rit op een muildier te maken omdat dat bijna nergens kan. En ze zijn superleuk! :D

De oren zijn echt geniaal! Vaak staan ze naar voren, maar als ze een stukje lekker ontspannen stappen op een 'saai' pad gaan ze direct zo wiebelen :')

Beat drums, not people!

Neon

Berichten: 4922
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:28

Ah super :D ik denk dat ik eens een keertje ga kijken of ik daar een ritje kan maksn en om op dior te mogen :) ben zelf ook 1.80 dus die andere 2 zal dan denk ik geen optie zijn :) lijkt me leuk.. ben zelf van zuid limburg... dus is wel lekker uit de richting :P zijn de gangen een beetje vlak? Of gooit ze hoof op (rugproblemen)

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:32

Wat super leuk! Ik ben ook meerdere keren mee geweest op een muildier, maar niet op Dior. Lijkt me wel geweldig, het is echt zo'n kolos. *D

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 23:55

Neon schreef:
Ah super :D ik denk dat ik eens een keertje ga kijken of ik daar een ritje kan maksn en om op dior te mogen :) ben zelf ook 1.80 dus die andere 2 zal dan denk ik geen optie zijn :) lijkt me leuk.. ben zelf van zuid limburg... dus is wel lekker uit de richting :P zijn de gangen een beetje vlak? Of gooit ze hoof op (rugproblemen)


Ze heeft hele fijne vlakke gangen! Net een schommelstoel! Zowel in stap, draf als een normale galop!
Alleen op het laatst toen de anderen haar in wilde halen tijdens de galop en ze ontzettend ging versnellen vond ik het wat lastig uit te zitten. Moest wat zoeken naar het ritme. Nu ben ik ook geen hele ervaren ruiter en de laatste keren dat ik gereden heb, heb ik op een groot paard met hele ruime gangen gereden. Ik denk dat het vooral daaraan gelegen heeft :P

Die andere 2 zijn ook niet heel klein hoor, alleen vind ik ze zelf te klein/te rank voor mij. Ik ben ook niet heel slank en als er dan grotere/stevigere dieren zijn heb ik daar de voorkeur voor. En de ranch ook :)

Dit zijn Dolce (schimmel) en Gucci (bruine). Foto's zijn van de facebookpagina van The Mill Ranch:
Afbeelding

Ze zijn heel veelzijdig!
Afbeelding

En hier Gabanna (toont hier naar mijn idee groter dan ze is. Ik denk dat de ruiter niet zo heel groot is. Dior toont onder mij ook kleiner dan onder de gemiddelde persoon.):
Afbeelding

Beat drums, not people!

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 00:02

Hihi, ik sta in uitgelicht! Wat leuk!
Een jaar of 4/5 geleden heb ik ook een keer op een foto in uitgelicht gestaan, maar toen zat ik op een kameel :+

Beat drums, not people!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:27

Animal schreef:
Hihi, ik sta in uitgelicht! Wat leuk!
Een jaar of 4/5 geleden heb ik ook een keer op een foto in uitgelicht gestaan, maar toen zat ik op een kameel :+


Wat wordt je volgende "rare" rijdier?

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:20

Wat grappig dat je zo enthousiast bent. Ik was namelijk niet zo enthousiast na m'n rit op deze schone witte :+ Al moet ik zeggen dat ik voor de ervaring het wel een keer erg leuk vond maar ik ben niet verkocht.
Wat leuk dat je een mooie rit hebt gehad, mill is altijd goed :)

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 12:09

Het is inderdaad altijd leuk bij The Mill Ranch!

Ik ben snel enthousiast, maar vind Dior oprecht een heel leuk dier!
Super betrouwbaar, vriendelijk en ook een beetje eigenwijs en dat mag ik graag zien :D
Dit is de eerste keer dat ik op een vreemd dier totaal zonder spanning opgestapt ben en dat ik ook nog een beetje gek durf te doen :) Dior vond het allemaal prima. En haar gangen zijn gewoon heel erg fijn! Ik heb totaal geen last van spierpijn oid.

Verdere favorieten zijn Dakota, Dallas en Breezer. Ook allemaal superbraaf en leuk! De 4 keren hiervoor reed ik mee op Dallas en verging ik echt van de spierpijn een dag later ondanks dat die ook prima gangen heeft :')

Tijdens de rit zat ik te denken, dat als ik 1 dier bij The Mill Ranch zou mogen kiezen om mee naar huis te nemen, het Dior zou zijn. Ze is niet zo snel als Dakota en Dallas, maar wel super betrouwbaar, niet van haar stuk te brengen, zit als een schommelstoel en je kunt er makkelijk alleen mee naar buiten. Eigenlijk is ze precies wat ik zou zoeken als ik een eigen 'paard' zou kopen om lekker mee buiten te hobbelen :) Dallas ook wel, maar Dior is nog minder snel van haar stuk te brengen.

Soms heb ik ook wel zin om lekker in de voorhoede het gas open te trekken, dan is Dior wat minder geschikt en kun je beter een Dallas of Dakota hebben, maar voor een relaxte rit vind ik Dior echt fantastisch! Ik kan ook ontzettend om haar lachen :D

Het is net een beetje wat voor smaak je hebt en wat je fijne eigenschappen van een dier vindt :D

Beat drums, not people!

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:47

Wat leuk dat je gelijk in Uitgelicht staat hahaha!

Ik vond het hartstikke leuk ook, moest wel steeds kijken of jij nog in het stof achter ons aankwam...
En dan op het eind ineens nog even gas erop. :')

Vooral humor dat het bloemetje er 's middags nog aan zat.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:51

Aaah die oren <3
Wat een heerlijk dier

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 13:02

Nemurin schreef:
Wat leuk dat je gelijk in Uitgelicht staat hahaha!

Ik vond het hartstikke leuk ook, moest wel steeds kijken of jij nog in het stof achter ons aankwam...
En dan op het eind ineens nog even gas erop. :')

Vooral humor dat het bloemetje er 's middags nog aan zat.


Ik was niet te vinden in het stof :')
Voorop lopen werd hem niet en daarom nam ik zelf wat afstand zodat ik niet continue in het stof zou rijden :P Irina had al gezegd dat ik dat best mocht doen omdat ze heel betrouwbaar is en ze wel geloofde dat het met ons goed zou komen als we wat verder achterop zouden rijden.
Alleen aan het einde lukte dat dus niet. Toen kreeg ze wat competitiedrang en moest en zou ze voor Mississippi en Jantje blijven :+ Ik vond het wel grappig om een stukje wat harder te gaan en moest echt ontzettend lachen om haar reactie wanneer Mississippi het toch probeerde :D

Beat drums, not people!

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:19

Het kwam ook zeker goed achteraan! Ik ben alleen zelf gewend dat ik iedereen bij elkaar moet houden achteraan, maar dat hoefde bij deze paarden helemaaaaal niet dus ik heb het maar snel losgelaten. :)

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Buitenrit op een muildier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:31

Wat leuk in uitgelicht! En dat filmpje ook 8-) grappig die oren! Was gezellig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danseresje, Googlebot en 27 bezoekers