Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 20:38

Afgelopen zondag heb ik voor de derde keer een WE wedstrijdje gedaan met Santi. Omdat hij vorige keer in de WE2 nogal heet werd van (poging tot) eenvoudige wissels, besloot ik deze keer WE3 te starten, waar je vliegende wissels moet rijden. Ik had alleen niet echt goed de regels doorgelezen, dus ik kwam er de dag van tevoren achter dat de afstanden van de obstakels in de WE3 ook een stuk krapper zijn, haha. Slalom op 6m in plaats van 9m en tonnen op 3m in plaats van 6m. Oeps! :+


Santi was superbraaf op het wedstrijdterrein, al veel relaxter dan voorgaande keren. Hij stond zelfs gewoon relaxed op rust aan de trailer hooi te knabbelen. Bij het inrijden was hij ook superbraaf, dus ik had goede hoop voor de dresuurproef, ook omdat er dit keer wat zijgangetjes etc. inzaten zodat hij zijn hoofd er meer bij moest houden. Helaas besloot hij tijdens de proef dat hij het toch spannend vond, vooral omdat er in het riviertje naast de bak bootjes voeren en die waren natuurlijk meeeega eng! :Y)


Afbeelding


Toen de stijltrail. Hij was deze keer beduidend rustiger en ik was blij met hoe netjes hij de meeste wissels sprong. Af en toe een kleine miscommunicatie tussen ons, ik ben af en toe nog niet duidelijk genoeg qua zit. Zowaar wilde hij deze keer ook wel de brug en de pen gewoon normaal in stap doen in plaats van passage. *\o/*


Afbeelding


Afbeelding



Dan de voornaamste issue. De sprong. Het enige waar ik me niet druk om maakte, hij springt namelijk altijd supermakkelijk. Helaas was dit een vleesetende hindernis met een blauw zijltje, dus probeerde hij aanvankelijk te weigeren, en sprong uiteindelijk vanuit stilstand toch, en loeihoog. Ik ben al niet zo’n held met springen en ik lag er echt op als een zak hooi, haha. :')


Afbeelding


Ons favoriete onderdeel, de garrocha. Dit doet hij super!


Afbeelding


Afbeelding



Tijdens mijn laatste clinic met Arne hadden we drie tonnen geoefend, op 6m, en toen kreeg ik die wissels zo kort achter elkaar maar lastig gereden. Ik vind zelf het omstellen in mijn eigen heup lastig; de pony doet het wel als ik goed zit. Maar ik was erg blij met het resultaat!


Afbeelding




De speed ging niet helemaal lekker, ik werd te fanatiek en zat Santi daarom meer in de weg dan dat ik ‘m hielp. Uiteindelijk maar met teugels in één hand gereden en hem het vertrouwen gegeven wat meer eigen input erin te gooien, en toen deed hij het eigenlijk super.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Voor de liefhebber, hier nog een ride-along met de action cam, van de stijltrail:




Al met al een geslaagde dag! Trots op m’n Portugese driftkikker. <3


Macs

Berichten: 7606
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:00

Wat een mooie foto's! Ik begin steeds meer fan te worden van deze mooie sport. Er wordt zo eerlijk gereden (of zitten er hier ook rotte appels tussen? :o ik heb ze nog niet gezien..)
Die foto van de sprong is wel een vette actiefoto zeg :D
Zie je trouwens wel goed met die klep van je cap? Hij lijkt zo laag te zitten haha.
Ik vind dat je paard echt een fantastische uitstraling heeft :j

Maks :+:

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 21:03

Thanks! :D

De klep van de cap zakte steeds naar voren door het gewicht van de cam. :')

Rotte appels zal je overal wel hebben, maar over het algemeen vind ik de meeste ruiters die ik in de WE heb gezien heel fijn rijden. :j

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:26

Zoals je 't schrijft ;-): we doen voor de 3e keer een WE-wedstrijdje, en eh ... we starten maar eventjes in WE3, want hij wil gewoon de wissels springen. Ik vind het donders knap dat jullie het gedaan hebben!
Geef je paard een zoen, want hij doet het geweldig! (vooral als je bedenkt hoe weinig ervaring jullie hebben in WE)
Doe zoals de portugezen doen: veel oefenen en veel starten.
(en liever zonder camera op je cap want volgens mij zie je geen fluit. Kan je niet iemand anders vragen jouw te filmen?)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 15:41

Thanks Elbony! Hij deed het inderdaad heel goed en hij is ook uitgebreid beloond, haha. Er was dan ook een groep Santi-supporters aanwezig, dus hij heeft genoten van alle aandacht. Wat dat betreft is het wel een paardje dat graag in de spotlights staat. :')

Haha, nou ja, ik kon nog wel wat zien, maar het was niet ideaal. Vriendin van me heeft vanaf de zijlijn gefilmd maar ik dacht dat het leuk zou zijn om capcam beelden te hebben. Volgende keer maar niet meer inderdaad. _O-

Ellen_ov

Berichten: 1306
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:52

Het ziet er naar uit dat jeje paard goed kent en jullie daardoor een goed team zijn :) mooi en leuk om te lezen en zien. Die eerste foto is wel echt prachtig zeg, zo in kledij en tuig en dat die onwijs geconcentreerde blikken!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:54

Wat een gave combinatie zijn jullie samen :D

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 19:02

Thanks! :D

Het is altijd wel leuk om samen helemaal "in Portugese stijl" te gaan, haha. Erg jammer dat je niet meer met hoed mag starten in Nederland, vind zo'n cap eigenlijk geen porem. :')

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:14

Ik vond het hartstikke leuk om als Santi supporter te komen kijken :D Vooral heel leuk om Santi eens in het echt te zien. Heb me sowieso erg goed vermaakt de hele dag (ondanks dat ik er in de auto achterkwam dat ik gigantisch was verbrand :') ).
Trouwens, ondanks de spanning in de dressuur proef zaten er ook echt mooie stukken in imo. De sprong, tjah, gevalletje oeps := Maar voor jullie derde wedstrijd hebben jullie het echt wel netjes gedaan, voordat je op een wedstrijd zoals normaal kunt rijden vergt toch oefening.

Dusteyes

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:34

Wat heb ik van dit verhaaltje (met uiteraard de fotos en filmpjes ;)) genoten! Dit vind ik er altijd zo mooi uitzien en vooral met zo'n prachtig paard, waanzinnig! <3 Weinig ervaring in deze tak van de sport, maar zou het graag eens proberen nu ik zo mee heb gereden via je capcam! :))

Stilana & Bailynn

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 17:20

Was gezellig dat je er was Narcomil! En, oeps, balen van het verbanden! Was nog best behoorlijk zonnig af en toe. {:}

@ Dusteyes: zeker doen, het is echt heel leuk!

Anoniem

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:53

Jeetje wat een gaaf paardje blijft het toch en wat zijn jullie toch een leuke combi, heel erg leuk om te zien! Kan altijd heel erg genieten van jullie topics, heel knap gereden hoor!

Lijkt me echt heel gaaf om zo'n paardje eens te voelen/rijden. Stijl spreekt me ook wel aan, zou ook nog wel eens les bij Arne willen hebben met m'n pony :D Van Samantha ook al zoveel goede dingen over gehoord :)


Ga zo door samen hoor, genieten om te zien!

janouk
Blogger

Berichten: 17809
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:19

Gefeliciteerd. We3
Knap.
Het is zo'n gezelige en veelzijdige sport.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:29

Vind WE zo'n gave sport, vind jullie een mooi team vormen!

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:02

Een genot om naar te kijken! Ik vond de ride along ook erg leuk!

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:14

Mooi overzichtje van een leuke dag :D
Was echt al een heel verschil met de vorige wedstrijd, misschien volgende keer gewoon WE4? Moet je het hele ding op één hand rijden :D :+

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:29

Wauw! Dat dan maar WE3... alsof het niets is. Ik vind jullie toppic's altijd super inspirerend om naar te kijken. Had nooit zoveel met WE, en wist niet eens dat Rossvechten bestaat... Maar word door je topic's geinspireerd zelf die kant op te gaan trainen met mijn lipizzaner! Dank je voor het delen.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 19:33

Thanks allemaal voor de leuke reacties! :D

_l_amanda_l_ schreef:
Was echt al een heel verschil met de vorige wedstrijd, misschien volgende keer gewoon WE4? Moet je het hele ding op één hand rijden :D :+


Haha, nou, dat is misschien overambitieus. Ik vind de trail op één hand makkelijker, maar weet niet of ik dat al helemaal op blanke kandare aandurf. Bij wat spanning heb ik zelf de neiging 'star' in mijn hand te worden. Verder moet ik sowieso met hem aan buiging werken en dat is op twee handen al een uitdaging. Ook pirouette is nog niet bevestigd genoeg. Nog maar ff oefenen in de WE3 dus. :+

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:56

Wat een leuke tak van sport zeg, had het nog niet eerder gezien. Is eens wat anders dan een dressuurproefje :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:21

Je topic aangeklikt om op me gemak te kijken. Mooi paard, eigenlijk vind ik hem prachtig. Hij heeft veel uitstraling. Ik moest lachen met achterwaarts gaan want volgens mij vertelde hij, dat hij daar niet zo van houdt.
Ik vind je echt netjes rijden. Want zo gemakkelijk is het niet. Heel leuk om het hekje te zien en de waterkan. Doen ze ook in frankrijk met de merens dagen en dat zijn leuke oefeningen. Ik heb genoten van je topic, het expressieve orenspel. Jullie zijn leuk samen!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 14:50

pien_2010 schreef:
Ik moest lachen met achterwaarts gaan want volgens mij vertelde hij, dat hij daar niet zo van houdt.


Haha, ja, goed gezien. Dit doet hij thuis wel netter, maar bij de wedstrijd had hij toch een beetje spanning en dan vindt hij achterwaarts gaan lastiger. Bij de 8 achterwaarts om de tonnen vond hij vooral dat hij nogal laaaaang achterwaarts moest en toen werd hij een tikje nijdig. :') Vandaar dat ik hem daar aan het einde ook maar even aai, belonnen tijdens de trail mag eigenlijk niet maar ik hou hem graag te vriend. :+

Bailando05
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-09-14

Re: Lusitano Santi @ Working Equitation level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:52

Gaaf leuk om te zien

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:17

Super gaaf om te zien!
Topper is het! *\o/*




Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, dinek123 en 4 bezoekers