PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 18:48

Hi allemaal!

Gisteren heb ik met mijn knappe Friese merrie Shenna heel spontaan meegedaan aan onze eerste wedstrijd samen! Een onderlinge wedstrijd bij onze rijvereniging. Ontzettend leuk georganiseerd en puur gebaseerd op lol-met-je-knol. Dat was ook de reden dat ik mee deed, gewoon voor de lol! En voor de ervaring.

Klein paspoortje van Shenna:
Shenna van de Smid ~ Onne 376 x Beart 411 ~ 04-06-2013 (net 5 geworden!) ~ 1.67m ~ Half jaar ohz



Shenna had immers een half jaar lekker vakantie gehad en we hadden net sinds een weekje ons splinternieuwe zadel binnen. Dus echt veel getraind hadden we niet (lees: echt niet). Voor de wedstrijd had ik er maar 3x opgezeten weer, na haar vakantie. En voor haar vakantie was ik net bezig met haar doorrijden. Ik had dus ook geen enkele verwachtingen, eigenlijk ging ik er vanuit dat het ontzettend slecht zou gaan en ze alles eng zou vinden. We gingen er gewoon een leuk en gezellig dagje van maken en dat is het ook zeker geworden! *D

De wedstrijd bestond uit dressuur, een TREC-parcours & een springparcours. Echter kon je je ook voor losse onderdelen opgeven. Ik heb ons alleen opgegeven voor de TREC en voor de dressuur. Springen zag ik niet helemaal voor mij en zou een beetje te veel worden ook naar mijn idee :)

Als eerst moesten wij de TREC rijden. Een parcours met diverse obstakels en hindernissen. Over bruggetjes, poortjes open en dicht doen, door het water, achteruit tussen balken, labyrinth, door een poort van zwembad-noodles, door een grote greppel met riet, op- en afsprong, een 8tje rijden met 1 hand en over een blauw zeil heen lopen.
En wat deed Shenna het top! :D Echt vér boven verwachting!! *\o/* Natuurlijk vond ze alles ontzettend spannend en twijfelde ze redelijk veel. Maar ze deed bíjna alles! Alleen wilde ze in het parcours niet door het water heen en gingen we er uiteindelijk maar omheen. Voor de rest deed ze alles! Wat was ik trots! Wat een dappere puppy! <3

Daarna gingen we door naar de dressuur. Er was bijna geen tijd om in te rijden en ze vond de bak reuze spannend. Witte hekjes, een jury-auto.. Dingen die ze nog nooit gezien had. En dan nog de nodige dingen en levendigheid om de rijbaan heen. Niet niks natuurlijk voor zo'n groen dier.
Maar ook de dressuur ging echt best goed! Ik had verwacht dat ik niet eens over de hoefslag zou kunnen rijden en ze veel opzij zou springen. Ook dacht ik dat galop niets zou worden, daar heeft ze nog erg veel moeite mee. En linksom springt ze vaak nog verkeerd aan.
Maar ze deed het super. Alleen de zijde waar de jury stond vond ze eng en sneed ze steeds af of maakte ze een keer een noodrem. Maar voor de rest konden we gewoon de figuurtjes redelijk oké rijden (beetje slingerend en te snel haha) en sprong ze braaf beide kanten aan in galop en viel er niet uit. Alleen viel ze flink naar binnen, maar dat is een kwestie van oefenen natuurlijk.

Dus al met al ben ik onwijs trots op mijn knappe beestje! Een grote ervaring rijker!

1. Opsprong
Afbeelding

2. Waterbak. Véél te eng hoor! :+
Afbeelding

3. Poortje open- en dichtmaken
Afbeelding

4. Stukje achteruit tussen balkjes
Afbeelding

5. Over het houten bruggetje. Erop lopen was geen enkel probleem. Maar eraf was opeens wel erg eng hoor! Haha :Y)
Afbeelding

6. Wow! Wat een enorme afstap zeg! :wow: _O- Uiteindelijk vloog ze er met een sprong vanaf haha.
Afbeelding

7. Door de greppel en tussen het riet door. Was geen officiële hindernis maar toch wel een 'dingetje'!
Afbeelding

8. Een achtje rijden met 1 hand.
Afbeelding

9. Tussen de noodles door. Eerst even goed kijken natuurlijk :P
Afbeelding

10. Door het labyrinth
Afbeelding

11. Over het zeil. oliebol dat is toch wel spannend!
Afbeelding

12. Maar we doen het gewoon! +:)+
Afbeelding

13. Daarna het dressuurproefje! Zeker niet ontspannen maar desondanks tevreden! :)
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En na het dressuurproefje tóch nog door de waterbak kunnen gaan na een tijdje kijken en proberen. :))
Afbeelding


Wat een topper, nietwaar? <3

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:02

Ik snap dat je trots bent op je puppy-paard. Vind dat je heel vriendelijk rijdt, fijn om te zien hoe je haar op een ongedwongen manier toch alle nieuwe/enge dingen laat doen :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:05

Superknap! <3
Jullie zijn een leuk team!

Absolem

Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:09

Haha foto 6 fantastisch! :D

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:17

Ahw, wat een heerlijke foto's! Die oortjes zijn fantastisch!

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:19

Ah wat een schatje, en ze doet het toch maar mooi!

Balou_k

Berichten: 14050
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:30

Kijk, hier word ik blij van!! Leuk!!

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 22:01

_Sofie: Dankjewel! Fijn om te horen. Ik wilde haar inderdaad rustig aan aan alles laten wennen en haar niet te veel stress te laten ervaren ondanks de enge obstakels :)

vhGoedeLeven: Dankjewel! :D

Absolem: Hahaha ja vind ik ook! Dat koppie is echt zo grappig!

Iris82: Dankjewel! Ja die oortjes zijn zo lekker sprekend haha!

justkid: Ja ze is echt een schatje. En ze deed het echt veel beter dan ik had gedacht! Echt een topper.

Balou_k: Aah leuke reactie! :D Dankje.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

KimD

Berichten: 20402
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:22

Foto 6, je ziet haar gewoon denken of die hoge afsprong wel de bedoeling is?! :wow:


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 11:47

Hihi ja, inderdaad! Ze was flink verbaasd over die afstap haha!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:02

Leuke foto's, ziet er fijn uit! Paardje overal de oortjes er op en idd je ziet haar kijken en denken "wat is dit nou weer "haha
Stoer dat je mee hebt gedaan.

Carpe diem

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 16:35

Dankje! :D
Ja ze vond het allemaal zeer gek maar ook erg interessant haha!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

jesss_amigo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:03

Knappe Shenna, een halfjaar 'niks' hebben kunnen doen en dat dit géwoon even doen! Tuurlijk was het spannend maar zo te zien vertrouwde ze jou volledig! Wat een ervaring! En wat een plezier hebben we gehad :D

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: PuppyFries Shenna haar wedstrijd debuut! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 19:49

Zeker een ervaring! Zo leer je elkaar toch ook wel optimaal kennen denk ik :D
En plezier hadden we zeker! :D :j

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers