Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11855
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:20

Tegenover één kritische feedback is een gemiddelde mens zeven complimenten nodig voor enig evenwicht.
Ik weet zeker dat jullie haar en haar pony niet hoeven te redden op basis van drie foto's.
En als iemand dat toch wil, probeer dan eens een compliment...

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:42

rien10 schreef:
Ik vind, als ik de foto's bekijk, de allergrootste fout/minpunten/misvattingen bij de jury liggen.
TS doet wat er gevraagd wordt (een proef rijden) en dat wordt tot en met het M2 beloond met winstpunten. Als je geen clubgenoten, moeder, vriend, instructie of wie dan ook hebt die critisch genoeg kan zijn, hoe moet je dan in godsnaam weten dat het anders kan, of wellicht moet.
Dit topic kan dan wel vol met goedbedoelde tips zitten naar TS toe, maar het moet eigenlijk met vol met tips voor jury leden zitten.
Zowiezo vind ik het jureren soms echt naadje. Je maakt de raarste dingen mee.
Clubgenoot van mij "In de eerste proef was hij zo mooi met de neus eruit, opgericht, eronder. Top! Tweede proef werd hij hangerig, te diep, achter de loodlijn. Maar ja, eerste proef toch echt fijn gereden".
Dat waren 2 M2 proeven . En wat denk je, in de eerste geen winst, in de tweede wel. "Mooi nageeflijk". Nou schiet mij maar lek.
Als juryleden het al niet weten, hoe moet TS het dan wel weten?


Niet mee eens, de ruiter hoort het te weten, voor het leren in de praktijk heeft men daar een instructeur voor, en bij diegenen die wedstrijden rijden hoort de jury dit te onderschrijven.
Zou mooi zijn als het alleen de verantwoording van de jury is, diegenen die nooit wedstrijden rijden mogen dus onwetend blijven over hoe op de juiste manier te rijden?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:53

@Jacobienx, ik heb een goedbedoelde tip voor je. En dan bedoel ik ook serieus een goedbedoelde tip.

Ik zag in het Connemara topic dat Robin vorig najaar ongeveer 2 maanden kreupel en stijf is geweest.
Op 31 oktober 2017 zijn jullie met hem naar de fysio geweest en die zag volgens jouw schrijven direct dat zijn billen scheef stonden.

Je schreef:


Het Connemara topic, deel 2!

Geplaatst: 31-10-17 13:45
zooo blij!!!!
de fysio heeft gelijk wat kunnen vinden. Hij had scheve billen.... helemaal behandeld en we mogen weer beginnen! Rustig opbouwen en goed blijven luisteren naar zijn lichaam. Super blij *\o/*

Super dat de fysio het probleem heeft gevonden maar mijn ervaring is dat als de boel achter scheef staat vaak 1 behandeling niet voldoende is. Misschien bij Robin wel hoor maar dat ontzettend zuur kijken en het wegdrukken van de rug van hem doet mij toch vermoeden dat hij nog steeds ergens pijn heeft ook al is hij dan niet kreupel meer.

Misschien een idee om hem nog 's na te laten kijken of alles nog wel steeds helemaal recht staat.
Mijn ervaring is dat er meestal 2 soms zelfs wel 3x behandeld wordt eer het paard weer helemaal goed is.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:44

Kinke schreef:
rien10 schreef:
Ik vind, als ik de foto's bekijk, de allergrootste fout/minpunten/misvattingen bij de jury liggen.
TS doet wat er gevraagd wordt (een proef rijden) en dat wordt tot en met het M2 beloond met winstpunten. Als je geen clubgenoten, moeder, vriend, instructie of wie dan ook hebt die critisch genoeg kan zijn, hoe moet je dan in godsnaam weten dat het anders kan, of wellicht moet.
Dit topic kan dan wel vol met goedbedoelde tips zitten naar TS toe, maar het moet eigenlijk met vol met tips voor jury leden zitten.
Zowiezo vind ik het jureren soms echt naadje. Je maakt de raarste dingen mee.
Clubgenoot van mij "In de eerste proef was hij zo mooi met de neus eruit, opgericht, eronder. Top! Tweede proef werd hij hangerig, te diep, achter de loodlijn. Maar ja, eerste proef toch echt fijn gereden".
Dat waren 2 M2 proeven . En wat denk je, in de eerste geen winst, in de tweede wel. "Mooi nageeflijk". Nou schiet mij maar lek.
Als juryleden het al niet weten, hoe moet TS het dan wel weten?


Niet mee eens, de ruiter hoort het te weten, voor het leren in de praktijk heeft men daar een instructeur voor, en bij diegenen die wedstrijden rijden hoort de jury dit te onderschrijven.
Zou mooi zijn als het alleen de verantwoording van de jury is, diegenen die nooit wedstrijden rijden mogen dus onwetend blijven over hoe op de juiste manier te rijden?

Ik snap je punt. En het is waar dat de verantwoording niet bij de jury ligt. Wat ik bedoel te zeggen, dat als TS geen goede feedback krijgt met het rijden, en wel de winstpunten, dan kan ik me voorstellen dat er geen reden is om te denken dat het niet goed zou zijn.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:24

Laten we het misschien zo bekijken: Hopelijk doet TS iets met de tips, maar denk dat we er wel allemaal zeker van kunnen zijn dat dit paardje een warme stal, goede verzorging en iemand heeft die enorm van hem houdt. Er zijn paarden die het tienduizend keer erger hebben. Pony doet af en toe dressuur wat hij minder leuk vind, maar geniet van de rest. TS is 17, keep that in mind. Naar mijn weten is er nu wel echt genoeg commentaar gegeven, hopelijk kunnen jullie het nu gewoon stilaan laten rusten en hopen dat ze iets doet met de tips die ze kreeg. Want erop door blijven drammen doet TS alleen nog maar meer pijn, en dit werkt misschien ook hartstikke demotiverend.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:53

Ik zeg niets over TS. Ik zeg iets over het systeem, calipsolover.
Ik ben het voor het grootste deel met jou eens.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:25

Ik heb het ook niet op jou specifiek. Gewoon in het algemeen. :)
Het is duidelijk dat het TS kwetst, dus nu lijkt het mij het beste dat iedereen gewoon op zijn tanden bijt en deze discussie afrond.