Mijn valk Cruzado onder het zadel

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xBostonx

Mijn valk Cruzado onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 15:07

Het toch eindelijk aangedurfd om een rij-itp aan te maken.. tips mogen altijd maar hou het graag netjes. We doen ons best en ik weet dat er nog veel werk aan de winkel is.

Mijn paard is inmiddels 6 jaar oud en nu sinds 1.5 jaar rustig aan onder het zadel. Ik heb haar samen met mijn instructrice beleerd en ondanks ik er ervaring mee had bleek mijn eigen paard toch een geval apart :')

Vandaar dat we echt de tijd hebben genomen. Het ging zoals het ging en het kostte de tijd die het nodig had. Ik had er ook geen haast mee. Ik krijg vaak de opmerking dat het allemaal veel sneller kon en moest maar daar dachten mijn instructrice, mijn paard en ik toch echt anders over.

Ik heb een foto van één van de eerste keren erop bijgevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet zelf meer ontspannen in mijn houding, met name mijn armen en schouders. Ook ben ik zo hard aan het afleren om soms met een wat strenge hand te rijden. Nu straft mijn paard dat wel heel aardig af dus ben ik mij er wel steeds bewuster van. Nog veel werk te doen!

Even een throwback. Nog veel te doen maar ook al van ver gekomen :o
Afbeelding

En in het bos rijden vind ze ook heel leuk!
Afbeelding

:wave:

horsiegek

Re: Mijn valk Cruzado onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:09

Ziet er ontspannen uit! Wel vind ik het zadel niet geschikt voor jou en je paard. Het kiepert en ligt te ver naar voren en over de schouder heen. Ik zou daar wel even naar laten kijken :)

Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Hilary

Re: Mijn valk Cruzado onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:13

Het ziet er inderdaad ontspannen uit en wat boeit het dat je er langer over doet / gedaan hebt dan anderen vinden dat moet? Blijkbaar werkt dit voor jullie :)

Wel ben ik het eens met horsiegek: je zadel past zo te zien niet, ligt te veel naar voren en op de schouder. Op de foto die je ter vergelijking neerzet, ligt het zadel veel beter.

Oy with the poodles, already

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:13

Haar zelfhouding ziet er netjes uit, veel beter dan op de oude foto!
Het is alleen jammer dat je zadel zo enorm naar voren schuift, dat ligt echt bovenop het schouderblad en daardoor zal ze ook zo in haar schoft blijven duiken, en jij zal door de opwippende achterkant van het zadel in je bekken naar voren gekiept blijven. Heeft ze zo weinig schoft, of komt het doordat ze zo'n dikke buik heeft? Is ze drachtig?

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 15:14

horsiegek schreef:
Ziet er ontspannen uit! Wel vind ik het zadel niet geschikt voor jou en je paard. Het kiepert en ligt te ver naar voren en over de schouder heen. Ik zou daar wel even naar laten kijken :)

Nieuw zadel is onderweg. Paardlief is in een paar maanden in een soort hulk veranderd nu ze zo goed onder het zadel gaat. Meer schoudervrijheid mag ze zeker hebben.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 15:16

Hilary schreef:
Het ziet er inderdaad ontspannen uit en wat boeit het dat je er langer over doet / gedaan hebt dan anderen vinden dat moet? Blijkbaar werkt dit voor jullie :)

Wel ben ik het eens met horsiegek: je zadel past zo te zien niet, ligt te veel naar voren en op de schouder. Op de foto die je ter vergelijking neerzet, ligt het zadel veel beter.

Klopt, daar had ze ook geen bespiering en was ze net onder het zadel. Nu is vooral haar borst erg breed geworden en ze is te dik.
Laatst bijgewerkt door xBostonx op 27-05-18 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 15:18

xyzutu2 schreef:
Haar zelfhouding ziet er netjes uit, veel beter dan op de oude foto!
Het is alleen jammer dat je zadel zo enorm naar voren schuift, dat ligt echt bovenop het schouderblad en daardoor zal ze ook zo in haar schoft blijven duiken, en jij zal door de opwippende achterkant van het zadel in je bekken naar voren gekiept blijven. Heeft ze zo weinig schoft, of komt het doordat ze zo'n dikke buik heeft? Is ze drachtig?

Ze is dik idd, een echte grasbuik. Ze heeft minder gedaan omdat ze moeite had met wennen aan de nieuwe stal. Ze stond eerst aan huis in alle rust en nu op een volle pensionstal met 45 paarden.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:20

Super dat er een nieuw en passend zadel onderweg is! Ook super om te lezen dat je de tijd neemt om te werken op jullie tempo! Dat zie je duidelijk terug in de foto's! Paardje ziet er mooi ontspannen uit! Ik wens jullie samen heel veel succes en plezier! Geniet van de weg samen :-)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 15:22

Riel schreef:
Super dat er een nieuw en passend zadel onderweg is! Ook super om te lezen dat je de tijd neemt om te werken op jullie tempo! Dat zie je duidelijk terug in de foto's! Paardje ziet er mooi ontspannen uit! Ik wens jullie samen heel veel succes en plezier! Geniet van de weg samen :-)

Dankje! Dat komt ook zeker goed! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie