Wie weet is dressuren toch iets voor ons...

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

L_Ruiter

Wie weet is dressuren toch iets voor ons...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 13:01

In februari zijn we verhuisd naar een nieuwe stal waar Daan (tinker, 12 jaar) lekker de hele dag buiten staat en nu zelfs heerlijk 24/7 op het land <3
Dit heeft hem ontzettend goed gedaan en hij is helemaal happy en zit goed in z'n vel. Sins kort lessen we bij de staleigenaresse van deze nieuwe stal en gister hadden we onze tweede 'rijles'. Hiervoor hebben we al twee grondwerk lessen bij haar gedaan.
Ik was de laatste tijd de knopjes een beetje kwijt en reed wel m'n oefeningen, die Daan ook braaf deed, maar dat was het wel... De stelling, buiging en het zakken naar m'n hand was een beetje verwaterd. Dit kwam mede doordat Daan wat dominant is en ik soms veel te lief voor hem ben :o en daarnaast omdat hij links in de teugel/mond ontzettend sterk is waardoor ik mijn rechterhand naar voren steek en mijn linkerhand vast zet. Ook wil ik nog wel eens wat gefrustreerd worden omdat ik weet dat hij goed kan lopen, maar ik de knopjes niet kan vinden... Hoe goed ik dat dan ook probeer te verbergen voor hem, hij heeft dat natuurlijk door en dat werkt ook niet altijd mee. Aan deze punten zijn we nu heel hard mee bezig en wat loopt hij lekker als ik mijn handen goed houd en duidelijk naar hem ben <3 Ik merk dat hij er dan ook echt plezier in heeft om te zakken en lekker te dressuren, hij wordt er lekker loperig van. Hij vindt veel nog moeilijk en mist hier en daar wat balans, maar we gaan lekker trainen en lessen en dan komt dat wel goed! Het is een heerlijk paard om mee te werken <3
(Mijn houding is door de 'nieuwe' manier van rijden/les geven niet overal even goed, er was veel waar ik op moest letten haha Ook loopt Daan hier en daar te diep, balans dingetje.. Hier ben ik me van bewust en werk ik aan.)

Hier de foto's, zijn helaas allemaal in draf, maar geeft wel een beetje een beeld denk ik:
(commentaar mag, maar houdt het wel netjes :D )

Eerst even lekker van het zonnetje genieten {:}
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oefenen met afwenden en rechte lijnen rijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de les weer lekker het land op
Afbeelding

Love2sk8

Re: Wie weet is dressuren toch iets voor ons...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:14

Wat super leuk dat je zo met hem bezig bent! Tinkers zijn echt heel veelzijdige paarden, leuk dat je dat zo beschrijft! Sinds kort rijd ik een tinker van iemand anders. Dat paard kan zowel onder het zadel als aan de hand de moeilijkste dressuuroefeningen! Zijn eigenaresse steekt veel tijd in grondwerk en vrijheidsdressuur, en geeft hier ook lessen in :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:24

Daan! <3 Leuk om hem weer te zien! Ik heb hem gereden toen de familie Malpaga hem net had. Hij kan inderdaad heel erg lekker lopen.

Waar staat hij nu ? Ziet er super uit, lekker op de wei!

L_Ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 13:33

@Love2sk8 Bedankt voor je leuke reactie :) Tinkers zijn echt geweldig en inderdaad super veelzijdig! Als ze dressuren leuk vinden kunnen ze ver komen :D

@Capriootje Oh wat leuk! Als Daan eenmaal de smaak te pakken heeft dan loopt hij als een kanon haha Hij staat nu bij stal Van Staveren, een heerlijke plek!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:37

Fijn zeg! Veel plezier samen :)

L_Ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 09:58

@Capriootje Dankjewel!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:59

L_Ruiter schreef:
@Capriootje Dankjewel!

Je weet wie ik ben trouwens, ik was een weekje met de sneeuw bij Kees :P Hebben Daan en Haddy nog even samen 'gespeeld'.

L_Ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 15:57

Capriootje schreef:
L_Ruiter schreef:
@Capriootje Dankjewel!

Je weet wie ik ben trouwens, ik was een weekje met de sneeuw bij Kees :P Hebben Daan en Haddy nog even samen 'gespeeld'.

Oooh ja dat is waar ook, ik weet het weer! Daan moest hem toen even laten zien dat als hij op zijn achterbenen stond hij toch echt groter was :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie