Brownie back on track.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bon_charmeur
Berichten: 1477
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: blijham

Brownie back on track.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 14:12

Hoi allemaal

B. Is mijn 6 jarige barock pinto van pier 448 x coolcracker.

Afgelopen winter weinig tot niks gedaan..
Nu langzaam weer wat aan het oppakken en een lesje meegepikt bij Hergen van Hall. Wat een eye opener... "hou het simpel" zei Hergen steeds.
B heeft nogal een chinese gebruiksaanwijzing. De ene moment gaat ze fijn. Het andere moment hoofd tussen de voorbenen en heb ik vliegles. En van wegspringen.. schrikken en hard gaan nog niet te hebben gesproken.

Na onze les een ander paard. Rust, verzameling, en vooral genieten en simpel rijden. Ik ben me bewust van mijn houding dat ik meer los moet laten in mijn bovenlijf.. en rechterop moet gaan zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier ben ik erg blij mee
Afbeelding
Iets verruimen

Afbeelding

Afbeelding
Vorig jaar gingen we zo rond -O-


Afbeelding
Na het werk.

You Only Live Once!!..


mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Brownie back on track.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:41

Wat een mooi paard heb je!
Je hebt zelf een paar puntjes genoemd, maar ik denk dat het eenvoudig houden een goede start is! Strakjes wat rechter op en je handen rechtop, maar dat gaat vanzelf als je meer ontspannen rond gaat rijden!

Ik zie wel dat je je paard best wel met de neus richting de borst laat lopen. Is dit ivm je ervaringen met vliegles, of is er een rijtechnisch idee achter? Zomaar nieuwschierig hoor.

Veel succes samen!

Bon_charmeur
Berichten: 1477
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: blijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 22:59

mirriezz schreef:
Wat een mooi paard heb je!
Je hebt zelf een paar puntjes genoemd, maar ik denk dat het eenvoudig houden een goede start is! Strakjes wat rechter op en je handen rechtop, maar dat gaat vanzelf als je meer ontspannen rond gaat rijden!

Ik zie wel dat je je paard best wel met de neus richting de borst laat lopen. Is dit ivm je ervaringen met vliegles, of is er een rijtechnisch idee achter? Zomaar nieuwschierig hoor.

Veel succes samen!


Thnx voor je reactie.
Ze loopt indd te veel te rond... niet bewust.. maar probeer al steeds meer haar hoofd omhoog te halen.... dit is echter haar houding waar ze in kruipt en steeds harder gaat. En ik weer moet inhouden. En het averechts werkt indd.. sommige stukken (waar ik ook mijn aandeel in heb doormiddel van meer toestaan) komt ze al meer met haar neus eruit.. maar vooral de tempo controle is dan lastig maar we gaan vooruit en dat is ons doel .

You Only Live Once!!..

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Brownie back on track.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:58

Dus als ik je goed begrijp gaat je paardje harder lopen op het moment dat je haar van voren meer toestaat?

Nu zijn dit foto's, dus momentopnames, maar uit de foto's kan ik dat wel begrijpen.

Wat ik nu zie is dat je bovenlijf naar voren gaat kiepen op het moment dat je met je handen wat meer toe staat. Logisch, want je armen zijn niet langer dan dat ze zijn, op den duur moet je bovenlijf mee gaan bewegen om lengte te geven.

Misschien kun je jezelf aanleren wat meer lengte te houden op je teugels. Daarmee bedoel ik niet je handen verder naar voren, maar juist je hamden verder naar je lichaam, zonder dat de teugel voor je paard korter wordt. Op die manier kun je een mooie knik houden in je elleboog.

Zo nodig kun je je ellrboog heel simpel wat naar achteren halen voor extra druk op de mond, om ruimte te geven schuif je je elleboog iets naar voren.
Dat allemaal terwijl je je bovenlijf kunt balanceren zoals jij wilt. Met die knik in je elleboog kun je bijvoorbeeld ook iets ruimte geven op de teugel, terwijl je je bovenlijf achterover laat leunen. Ik denk dat je paardje dan veel makkelijker bij je blijft.

Ik snap dat het mentaal een hele stap is, want het voelt wat wiebeliger, maar het zal je zeker helpen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Michelle_88 en 4 bezoekers