Working Equitation...in de zesde versnelling!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 18:16

Vorig jaar heb ik met Santi voor het eerste een WE wedstrijdje gereden en dat vonden we allebei erg geslaagd. :D Afgelopen zondag was er een onderlinge wedstrijd vlakbij stal, dus besloot ik ons in te schrijven voor de WE2 zodat we ook speed trail konden doen.

Santi was laaiend enthousiast, nadat ik hem 's ochtends op stal al helemaal gevlochten had, rende hij zelf richting de trailer toen ik die voorreed. Echt zo van, oooeh, ik weet niet waar we heen gaan, maar ik wil mee! :')

Dit hieperdepieper enthousiasm bleef de hele dag het thema, dus we hadden een serie, eh, explosieve ritjes. Tijdens de dressuur was hij erg geschrokken van iemand die ineens de hal binnenkwam met paard, dus dat ging niet al te best (de bakranden waren te hoog voor hem om goed overheen te kunnen kijken, dus in zijn beleving stond er 'ineens' een vreemd paard naast hem :') ). En in de stijltrail was hij zo kneiterheet dat ik het niet zag zitten om hem terug te nemen voor de eenvoudige wissels en hem alles wat hij wilde maar vliegend liet wisselen, dat kostte helaas wel veel punten. De stapknop zat er overigens ook al niet meer op, hij was letterlijk op de beat van de muziek aan het piafferen en passageren, de dodo. :+ Maar goed, maakte sowieso niet uit want in de speed (die echt waaaanzinnig goed ging) werden we uitgebeld omdat ik door de lijnen van een andere hindernis reed, oepsie.

Maar ach, het was echt een hilarische topdag. Toch fijn dat ik mijn pony zo blij kan maken met Working Equitation wedstrijdjes doen, hihi. Hij heeft genoten van alle aandacht en ondanks de diskwalificatie wel veel complimenten gehad over zijn talent en aanleg voor de sport. :j

Rijfoto's zijn niet allemaal zo netjes als ik ze normaal graag zou zien, maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt, en Lusitano's die tegen het kookpunt aanzitten zijn niet altijd heel makkelijk uit te zitten, lol. :Y) Foto's zijn gemaakt door Amanda Mechior.

Dressuur


Afbeelding


Afbeelding

Trail


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


En een video compilatie van de leukste/grappigste momenten van de stijl- en speedtrail. Deze muziek had ik ook onder de proef en die vond hij dus erg danswaardig. _O-



Wel leuk en positief commentaar van de jury. Als ik een beetje aan precisie werk en Santi iets kalmer door de stijl krijg, was WE3 starten wellicht een idee omdat hij de vliegende wissels zo goed beheerst (dat maakt de eenvoudige wissels namelijk lastig voor hem).

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:26

*\o/* Ha die heeft er zin an zeg.
Hier kan ik zo van genieten, beide fanatiek en met plezier :D +:)+

Zie in de hele w.e. vrijwel alleen maar paardjes die dik voor mekaar zijn kwa bewegen , met fijn teamwork en werklust.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 20:58

Bedankt! Ja, hij had er zeker zin in. Hij is enorm fanatiek, is echt leuk om zo te rijden. Hij denkt ook goed mee in het parcours! :j

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:04

Je hebt in ieder geval dikke lol. En dat achterwaarts in piaffe verdient extra punten.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:13

Hahaha, je introductie zonder de foto's en de film nog maar gezien te hebben, is al hilarisch. Het hoge lol met je knol gehalte spat daar al van af. En dan dat filmpje: hopseflops door de bak, met veel plezier en toch redelijk gecontroleerd. Je zei nog zo: geen bommetje!

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:23

Super leuk om te zien, gaaf paard. En wat Maflinger zegt, de controle is er in ieder geval wel. Volgende keer ietsje meer ontspanning maar dat gaat jullie zeker lukken.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 21:49

Haha, thanks, wij hebben inderdaad altijd lol samen. Santi blijft ook als hij heet is heel attent op de hulpen, alleen moet ik hem wel wat ruimte geven om wat energie eruit te gooien (bijvoorbeeld met piaffe) want als ik dan teveel terug probeer te rijden kan hij wel een beetje gaan stuiteren.

Inderdaad Gaucho, hopelijk komt meer ontspanning als we meer ervaring opdoen. Dit was voor ons beiden onze tweede wedstrijd ooit, dus hopelijk gaan we nog heel veel beter worden! :)

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:26

Z'n leuke combinatie! Plezier spat er zo vanaf. Hij is helemaal in zijn element dat is duidelijk :D

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:47

Santi geeft toch altijd weer mooie invullingen aan de oefeningen. Stappen? Ben je mal :D Ik blijf het heerlijk vinden om topics van jullie te zien, er straalt altijd zoveel plezier vanaf! En, heel eerlijk, ik vind hem in de tweede dressuurfoto en de foto met de brug werkelijk asociaal knap :~ :~

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:21

Haha mooie reclame voor 9nze sport: paarden vinden working equitation leuk.
Maar inderdaa je kan over naar klasse WE 3. Shanti vindt dit niveau te laag <<) /3

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:22

Wat een energie, heerlijk! :D

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:43

Haha, heerlijk hoe positief je zijn overtollige enthousiasme opvat! :D
Het ziet er leuk uit, het plezier straalt er inderdaad van af.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:17

WE vind ik zo leuk om te zien he! de paarden vinden het sowieso fantastisch is mijn idee, en het combineert dressuur met spektakel. Erg gaaf!

En leuk om te zien, het ziet er toch nog redelijk beheerst en netjes uit allemaal. Jullie zijn een leuke combinatie ook.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 20:32

Thanks allemaal voor de leuke reacties! Working Equitation is echt heel leuk om te doen. Ik heb altijd het idee dat de trailbaan voor paarden heel 'logisch' is. :j Doordat je je als ruiter ook focust op de obstakels, zit je vaak automatisch beter mee in de bewegingen etcetera. Ik vind het dressuurproefje in de gewone bak in ieder geval het moeilijkste onderdeel, haha. De trail gaat eigenlijk gewoon vanzelf. Volgende keer alleen even werken aan de lijnen onthouden. :+

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:23

Ik heb met mijn vorige paard, de Gelderse hengst Floris BS, ook wel mee aan WE. Hij vond het fantastisch en ik ook!

Dit paard van TS is super behendig zie ik, super gaaf :D

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:49

janouk schreef:
Haha mooie reclame voor 9nze sport: paarden vinden working equitation leuk.
Maar inderdaa je kan over naar klasse WE 3. Shanti vindt dit niveau te laag <<) /3


Yep, juist dat is wat ik zo mis in de "normale" dressuur baan; ervaar veel zure paardjes en fysieke problemen die worden weggemoffeld om maar voor die puntjes te gaan.
Veel zuurheid ,roddel en afgunst onder elkaar buiten de ring trouwens :(

Mag je in jou geval best trots zijn op jullie eigen hobby, want onder de menners is de sfeer ook totaal anders als in de dressuur.
+:)+

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Working Equitation...in de zesde versnelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:58

Wat heerlijk om naar te kijken, zo'n blije stuiterbal!!!
En fijn dat jij zijn enthousiasme kan waarderen ;-)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 20:49

Haha, ja blije stuiterbal is wel de juiste omschrijving. :D Ik ben heel blij met zijn enthousiasme, het is niet altijd helemaal handig, maar ik vind het fijn dat hij dit zo leuk vindt om te doen. :)