Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:10

troi schreef:
Een beetje TLC is wellicht meer op zijn plek nu. En zeker een stukje medemenselijker.

Die is in het gewone leven ver te zoeken
Maar op bokt nog verder

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]


knollentuin
Berichten: 10384
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:15

Het zou beter zijn als mensen in het gewone leven ook gewoon eens zouden durven eerlijk te zijn, en niet altijd politiek correct reageren, er wordt erg veel voor de lieve vrede maar niet gezegd.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:19

knollentuin schreef:
Het zou beter zijn als mensen in het gewone leven ook gewoon eens zouden durven eerlijk te zijn, en niet altijd politiek correct reageren, er wordt erg veel voor de lieve vrede maar niet gezegd.



Amen.


Ik zie gewoon een paard wat onregelmatig loopt.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:25

knollentuin schreef:
Het zou beter zijn als mensen in het gewone leven ook gewoon eens zouden durven eerlijk te zijn, en niet altijd politiek correct reageren, er wordt erg veel voor de lieve vrede maar niet gezegd.


Idd...

Als ik de reacties hierboven mag geloven wordt ts gelijk op de brandstapel gezwierd door de bokkers. En da's wel heel kort door de bocht.

Ts krijgt gewoon kritiek op het feit dat ze op een toch wel erg puppypaard kruipt en dat dit paard blijkbaar niet loepzuiver loopt...
Een dood veulen heeft daar niks mee te maken.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:26

knollentuin schreef:
Het zou beter zijn als mensen in het gewone leven ook gewoon eens zouden durven eerlijk te zijn, en niet altijd politiek correct reageren, er wordt erg veel voor de lieve vrede maar niet gezegd.

Eens.


Paard heeft er niks aan als mensen maar niks zeggen omdat eigenaar toevallig iets moeilijks heeft meegemaakt. Wanneer mag het dan wel gemeld worden? Na een week, een maand, een jaar?

Electra63

Berichten: 17816
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:27

Als er een topic wordt geopend en er worden filmpjes geplaatst, mag er toch wel een opmerking gemaakt worden als een paard niet zuiver loopt?

In sommige topics van bepaalde bokkers, mag geen kritiek worden geplaatst, terwijl in andere topics dat geen probleem is. Dan wordt 20 x herhaald dat de handen te streng zijn, bijvoorbeeld, of de stangteugel te strak :D

Dit gaat om een jong paard, dat niet rad lijkt, volgens sommige bokkers. Dit is een paardenforum, dan lijkt me dat gezegd mogen worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110618
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:33

maximuss schreef:
knollentuin schreef:
Het zou beter zijn als mensen in het gewone leven ook gewoon eens zouden durven eerlijk te zijn, en niet altijd politiek correct reageren, er wordt erg veel voor de lieve vrede maar niet gezegd.


Idd...

Als ik de reacties hierboven mag geloven wordt ts gelijk op de brandstapel gezwierd door de bokkers. En da's wel heel kort door de bocht.

Ts krijgt gewoon kritiek op het feit dat ze op een toch wel erg puppypaard kruipt en dat dit paard blijkbaar niet loepzuiver loopt...
Een dood veulen heeft daar niks mee te maken.


Idd. Ik ga niet heel bokt uitpluizen om te weten of mijn reactie wel 'politiek correct is ivm omstandigheden van de TS'.
Ja, het is heel erg rot dat TS een veulen heeft verloren, maar moeten de reacties dan positief blijven als een dier gewoon kreupel loopt en TS dat blijkbaar niet door heeft?
Je laat iemand toch niet op een kreupel dier doorrijden zonder de persoon er op te attenderen?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:33

ziet er goed uit :) en een mooi paard veel plezier

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:45

Video's niet gezien, want waren al weggehaald.
Maar ts, waarom alles in ogenschouw nemend niet even het zekere voor het onzekere nemen en je merrie na laten kijken door een DA of fysio? Of het inderdaad alleen onbalans is of kreupelheid door een onderliggend (medisch) fysiek probleem, kun jij zelf als leek namelijk echt niet beoordelen. Dan heb je het maar uitgesloten en kun je, als het inderdaad gaat om onbalans, rustig en met beleid verder trainen om je paard langzaamaan sterker te maken. En is er wel meer aan de hand, dan ben je er vroeg bij en kan je overleggen met de arts/fysio over een evt. behandeling/aangepaste training.
Sta boven de kritiek en maak de beste keuze voor je paard, dat zal uiteindelijk ook de beste keuze voor jezelf zijn.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:43

Electra63 schreef:
Als er een topic wordt geopend en er worden filmpjes geplaatst, mag er toch wel een opmerking gemaakt worden als een paard niet zuiver loopt?

In sommige topics van bepaalde bokkers, mag geen kritiek worden geplaatst, terwijl in andere topics dat geen probleem is. Dan wordt 20 x herhaald dat de handen te streng zijn, bijvoorbeeld, of de stangteugel te strak :D

Dit gaat om een jong paard, dat niet rad lijkt, volgens sommige bokkers. Dit is een paardenforum, dan lijkt me dat gezegd mogen worden.


En dat is precies wat hier ook gebeurt, alles wordt 20 keer herhaald 8)7 Hou toch op. t lijkt me duidelijk welke mening een aantal bokkers hier heeft.
En aan de ts om daar wat mee te doen of niet, mag ze helemaal zelf weten en bovendien kent zij haar eigen paard het best.
Dat een aantal bokkers daar anders over denkt is nu wel duidelijk, daarmee is zeker niet gezegd dat ze het bij het rechte eind hebben.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:38

Het is toch logisch dat wanneer iemand zelf een filmpje plaatst dat daar reacties op komen en dat die personen (waaronder ikzelf) niet de hele achtergrond/weekgebeurtenissen van de TS kennen?

Volgens mij werd er heel normaal en ontopic gereageerd. Verschillende mensen constateren iets wat ze zien op het filmpje. Wat is daar niet gepast aan dan? Je kunt het er wel of niet mee eens zijn maar dat zegt niks over het feit dat verschillende mensen hetzelfde constateren. Waarom mag je wel 10x lezen dat iets mooi of gaaf is maar niet 10x dat mensen hun zorgen uiten over iets wat ze zien?

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 01:52

Eliine schreef:
Het is toch logisch dat wanneer iemand zelf een filmpje plaatst dat daar reacties op komen en dat die personen (waaronder ikzelf) niet de hele achtergrond/weekgebeurtenissen van de TS kennen?

Volgens mij werd er heel normaal en ontopic gereageerd. Verschillende mensen constateren iets wat ze zien op het filmpje. Wat is daar niet gepast aan dan? Je kunt het er wel of niet mee eens zijn maar dat zegt niks over het feit dat verschillende mensen hetzelfde constateren. Waarom mag je wel 10x lezen dat iets mooi of gaaf is maar niet 10x dat mensen hun zorgen uiten over iets wat ze zien?

Ik heb ook juist gelezen wat mevrouw pien_2010 schreef.
Ik ben hier ook verbaast over. Alsof ik heel Bokt afspeur naar elk bericht dat Murosch heeft geplaatst? Ik ben toch de CIA of MI6 niet !
Ik vind het persoonlijk erg kwalijk en belachelijk tegelijk, dat mensen die serieus ingaan op hetgeen de TS zelf plaatst, nu in een kwaad daglicht worden gesteld, door een mevrouw die toegeeft zelf de bewuste video's niet gezien te hebben, dus niet kan beoordelen hoe erg het al dan niet geweest is. En hen feitelijk verwijt dat zij niet op de hoogte waren welke drama's zich in het leven van Murosch hebben afgespeeld.
En dan een overweging: Is het überhaupt relevant? Dus als mijn hulphond, waarvan ik zielsveel hou, gestorven zou zijn, en ik meld dat ergens op Bokt, kan ik daarna een video plaatsen met mij op een stokkreupel paard en dan mag ik , volgens u, mevr. pien_2010, verwachten dat niemand een kritisch opmerking daarover maakt. Merkt u niet zelf hoe lachwekkend uw verwijt is ?

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:57

Misschien helemaal niet verkeerd om een wettelijke regel te hanteren van 4 jr bij aan/ inrijden!
Ik denk ts, dat de meeste mensen die hier reageren echt het beste met je voor hebben en al zeker met t paard!
Een enkeling is er miss aan toe met 3 maar dit paard overduidelijk niet!

Muronia

Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 07:02

Echt hoor.. proficiat. 8)7 _O-

Ieders eigen keuze om hier te reageren, maar dit is zoals wij het doen. Heel simpel. Daar kun je iets van vinden, je erbij neerleggen, of het volgen, wat je wilt. Daarom staat het op bokt, daar is iedereen vrij in. Maar ik hoef me hier door niemand iets te laten opleggen. Dat gebeurt ook niet.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Kinke

Berichten: 20503
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:19

maar jij vindt je paard dus wel rad Murosch? Want daar gaat het hier tenslotte om. Niet over 'hoe jullie het doen'.

UK_eef

Berichten: 4217
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:20

Ik herinner me een ander topic van lange tijd geleden wat precies dezelfde discussie werd. Waarom zet je het dan nu weer op een forum met tienduizenden gebruikers (en meningen) i.p.v. van op bijv. je Facebook waar alleen je vrienden het kunnen zien? :)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:23

Ik denk ook niet dat mensen jou dingen willen opleggen! Maar vooral het beste met de paarden voor hebben en vragen om kritisch naar dingen die aangedragen worden te kijken!

Muronia

Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 07:28

Je kunt teruglezen wat ik er zelf over denk Kinke. Staat gewoon geschreven.

Dresjoepie, snap ik prima en dat doe ik zelf ook.

Uk_eef..waarom niet? Is mijn keuze lijkt me :)

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110618
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:30

Nou prima dan toch? Ben benieuwd naar het volgende filmpje en foto's voor het verschil :)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:30

Wat jammer dat de discussie hier nu ook weer moet losbarsten.
je kunt ook eens oprecht blij zijn voor iemand dat haar paard zo braaf is *\o/*

Ik ben ook met mijn bijna 4 jarige gup bezig.
Hij pakt alles braaf op, maar dacht vd week te bokken.
Een vriendin van mij (tja misschien andere benaming....kennis) heeft nog nooit op een foto danwel filmpje gereageerd alleen op het bericht dat hij kan bokken kreeg ik een reactie.
Ik denk dan alleen maar gun je het iemand niet ofzo.

Ja de reden van het bokken weet ik hoor...grensverleggend bezig zijn oftewel puberen.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Muronia

Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 07:31

Komt goed, maar vandaag gaan we eerst Veroons derde verjaardag vieren.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:56

Natuurlijk mag je je eigen plan trekken. Al verf je dr paars en ga je er achterstevoren op zitten. Persoonlijk zou ik me wel een paar keer achter de oren krabben als ik van meerdere mensen zou horen dat mn paard niet helemaal lekker doorkomt van achteren.
Heb wel een beetje te doen merk ik met dit brave paard wat echt haar best doet maar fysiek nog niet toe is aan hetgeen ze nu moet doen. En imo is dat ook wat je terugziet op film.

Maar kking een paard dat een keertje bokt is toch een totaal ander verhaal dan eentje die niet zuiver loopt? Welke discussie wordt hier opnieuw gevoerd dan? Mensen reageren op hoe het paard loopt in het filmpje.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:11

Ik vind wel dat hier wat overdreven gereageerd wordt. Het is niet dat de bokkers die een opmerking maken over de achterbenen murosch het leven zuur willen maken ofzo? Ik zou blij zijn als ik een filmpje plaats en mensen zeggen er iets van. Als een paard altijd zo loopt valt het je zelf namelijk niet meer op. Dan liever 20 bokkers die je er op wijzen dat er misschien iets is, dan over 2 jaar met een kapot paard zitten omdat iedereen “oeh&aaaah” roept. Toch?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

oji

Berichten: 4236
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:17

Okay, het is dus jouw keuze. Ik neem aan gezien je reactie dat je achter deze keuze staat en dat je die om bepaalde redenen gemaakt hebt. Ik ben dan wel heel nieuwsgierig op basis waarvan jij deze keuze gemaakt hebt.
In mijn ogen zijn er nl best paarden die er met 3 klaar voor zijn om voorzichtig ingereden te worden. Maar dat zijn in mijn ogen wel paarden die in aanleg al veel volwassener zijn en veel meer spierontwikkeling hebben. Vaak de duurdere kwaliteitspaarden die ook vaak profesioneel worden ingereden door lichte meisjes/vrouwen van pak hem beet 50-60 kilo.

Als ik naar Veronia kijk zie ik echt nog een baby paard. Overbouwd achter, nog volop in de groei, nog arm bespierd. Voor mij valt dit paard dus niet in de categorie waarvan ik denk, die moet op 3 al opgepakt worden, maar die moet nog lekker 1 a 2 jaar verder ontwikkelen voor die klaar ervoor is. Daarnaast is TS zeker niet het 50-60 kilo sprietje. Dat geeft niet, ben ik zelf ook niet, maar dat maakt de combinatie in mijn ogen voor dit moment dubbel ongeschikt.

Dus ik ben heel benieuwd TS, wat zie jij wat wij niet zien waardoor jij wel denkt dat Veronia er klaar voor is. Wat maakt dat jij haar al voor de 3 zadelmak wou hebben. Volgens mij is ze voor eigen gebruik en zijn er dus geen commerciele afwegingen.

En ik zie dat er nog niet klaar voor zijn dus ook terug in haar lopen. Onregelmatig, of dat nou door onbalans of door kreupelheid komt, dit paard is op dit moment in mijn ogen niet geschikt om op deze manier belast te worden. Daarnaast door het overbouwde zit TS met haar zadel ver naar voren, wat het ook al niet makkelijker maakt voor het paard om zijn balans te vinden. In combinatie met de arme bespiering vraag je iets van het paard, nl balans vinden onder het zadel, wat het paard lichamelijk helemaal nog niet kan uitvoeren.
Dat is tenminste wat ik zie als ik naar de filmpjes kijk en ben benieuwd wat TS zelf ziet als ze naar de filmpjes kijkt. Of ziet ze door de roze bril alleen haar superbrave paard? Want dat is ze inderdaad wel, superbraaf.

Wat ik niet zo goed begrijp TS, mat Wainonia heb je indertijd een stap gemaakt om helemaal terug te gaan naar de basis en volgens de art2ride methode te gaan rijden. Juist omdat je niet meer gedreven door ambitie met druk dingen van je paard wou vragen. Niet te snel wou gaan. Ik geef toe, dat ik die methode absoluut ongeschikt vond voor Wainonia maar de mindset kon ik wel waarderen om met je paard 10 stappen terug te doen in het belang van het paard. Juist daarom snap ik niet dat je nu weer ongeduldig overkomt, dat het nu in mijn ogen weer allemaal veels te snel moet. Waarom kun je niet nog gewoon een jaar genieten van je pup in de wei en leuke dingen doen die het dier en jullie band wel ontwikkelen maar haar nog niet belasten?

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:52

Ieder (s)preekt hier vanuit zijn eigen perspectief. Daarmee is niet gezegd dat je dan ook gelijk hebt. Er is behoorlijk verschil in paarden en hoe je er naar kijkt. Ik vind bijvoorbeeld een heleboel kwpn paarden maar groot slap en slungelig maar dat komt omdat ik alleen naar Quarters kijk, dat is dus een ander perspectief.
Ik snap niet dat hier zo bovenop gedoken moet worden.
Het is geen topic waar om rijtechnische tips wordt gevraagd.
Je hoeft het niet eens te zijn met deze manier maar als dat dan een keer wordt gezegd is het toch duidelijk?
Waarom dan zo doorzeuren.
Het kan ook gewoon dat je zelf geen gelijk hebt, ik zou zeggen laat het los.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dazai en 25 bezoekers

cron