Mijn vuurdoop bij Arne Koets

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 05:07

rider schreef:
beatje schreef:
Mij valt je stoelzit op.Komt dit door het zadel?Want het lijkt me een heerlijk zadel.


Het zadel zet je niet in een stoelzit, maar itt tot de meeste dressuurzadels geeft het ook geen extra steun bij de beenligging. De opbouw is bedoelt om vooral bij de heupen te steunen, voor stabiliteit tijdens snelle wendingen (van oorsprong worden deze zadels gebruikt bij het veedrijven en stierenvechten). Ze zitten ook wat 'breder' dan een Engels zadel. Het zit inderdaad heerlijk :D maar als je er dressuur mee rijdt moet je iets harder werken en zelf iets meer compenseren. In Portugal worden deze zadels veel gebruikt voor veedrijven, WE en buitenritten, maar bij de normale trainingen ligt er meestal een dressuurzadel op.

Het is even wennen, maar ik wil niks anders meer. :D En de meeste mensen die erop rijden zeggen ook gelijk, oooh ik wil ook zo'n zadel! (heh Jolien :D )

Mij ziet het er een heerlijk zadel uit en het lijkt mij ook iets voor mezelf.Welk zadel is het trouwens? Ik houd zelf niet van wrongen daar krijg ik last van met mijn knieƫn dus wat dat betreft zou het een zadel voor mij kunnen zijn.Ik heb onder tussen gezien dat de stoelzit bij jou idd iets minder is dus het zal een kwestie van wennen zijn ook.


rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:17

Dit is de Riano Sillero van Marjoman, met een aantal aanpassingen. Ik wilde graag een andere cantle, singelsysteem en extra korte boom. :) Pura Nobleza heeft dit voor mij kunnen regelen. Zij hebben verschillende zadels van Marjoman om te testen en kunnen alles van Marjoman leveren. Een Portrera of Classica is wellicht ook interessant voor je, die zijn nog iets meer gericht op dressuur.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Mijn vuurdoop bij Arne Koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:51

Ahh tof,bedankt voor de tip. +:)+

Anoniem

Re: Mijn vuurdoop bij Arne Koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:34

Afgelopen zondag weer op mijn bijrijdpaard gereden. Aangalopperen is bij Arne je buitenbeen naar achteren en je binnenheup omhoog en hop, zowel mijn paard sprong heel simpel aan vanuit stap en draf als het andere paard waar iemand anders op reed. Zo leuk om te voelen dat zoiets blijkbaar voor een paard echt uitnodigt om aan te galopperen. Niets aangeleerd, maar biomechanica. Erg leuk. :)


Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:03

Leuk dat wat je hebt geleerd nu meteen weer kan toepassen en al zo snel resultaat ervan :) Fijn dat je met je bijrijdpaard er mee aan de slag kunt!

(En leuk voor mij dat ik door je uitleg in bovenstaande, toch ook iets ervan oppik :o )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 21 bezoekers