Het jaar van Fabulosa, kan het dressuurpaard nou springen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Het jaar van Fabulosa, kan het dressuurpaard nou springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 11:23

Vorig jaar begon ik met Fabulosa van bijna niets naar M1 ( [RIJ-ITP] Het eerste jaar met Fabulosa, van bijna niets naar M1 ) Dit jaar hebben we ons geconcentreerd op het bevestigen van het niveau en de ontspanning. Ik heb lekker rustig aan met haar gedaan zodat ze goed zich kon ontwikkelen. Naast het trainen was er nog genoeg ruimte voor leuke dingen en kwamen we ook achter talenten van fab waarvan we niet wisten dat ze het zo goed kon :D

Januari
We deden even rustig aan want de planning was om bij Fab wat meer de rust erin te kunnen brengen. Soms kan ze namelijk best heftig zijn en op wedstrijd betekent dat heel veel spanning waardoor het allemaal net niet lukt. Helaas had Fab last van een winterdip waardoor ze elke keer kleine dingen kreeg die zich heftig toonden. We begonnen met een klein wondje die ontstoken raakte.
Dat was een ritje kliniek, met als resultaat een pootje in het verband en een hele dosis antibiotica

Afbeelding

Februari
Fab haar gezondheid bleef een beetje kwakkelen wat veel ritjes naar de dierenarts betekende voor hele kleine en vage problemen. Ze was echt een beetje down en met al die medicijnen die ik erin stopte werd haar weerstand ook niet beter, waardoor we in een vicieuze cirkel kwamen.
Gelukkig was er sneeuw waardoor ze even lekker uit haar dak kon gaan!

Afbeelding

Maart
We trainden de hele winter rustig aan door. Lekker relaxed zonder haast en druk, ook al was ze niet helemaal fit rijden deed haar altijd goed. En ze kon ook nog knap poseren.

Afbeelding

April
In April mocht ze eindelijk weer lekker de wei op! Wat deed dat haar goed, ze was weer helemaal vrolijk en haar oude zelf. :D

Afbeelding

Mei
We reden een springles in Bunschoten, ze had nog niet veel spring ervaring maar pakte het eigenlijk best aardig op. Waardoor ik had besloten om haar rustig een parcourtje te laten springen. Dat pakte ze alleen zo goed op dat mijn trainer besloot om het gelijk maar op een fatsoenlijke hoogte te gooien ipv baby niveau :') (ik vond het dood eng, Fab vond het ontzettend leuk)

Afbeelding

Juni
We gingen samen met mijn andere paard Altaire naar Almelo toe om 4 dagen mee te doen aan de Almelose Ruiterdagen. Inmiddels waren we al dik een half jaar niet op wedstrijd geweest en was het doel om ervaring op te doen en gewoon de proefjes als trainingsrondje te zien. De eerste dag deed ze het heel goed en liep ze super knap rond met 2 mooie dikke winstpunten als resultaat :D De andere dagen deed ze het met losrijden super goed maar werd ze zelf in de proef te fanatiek waardoor we fouten kregen. Maar ze heeft hier zo veel geleerd en gezien dat het een zeer geslaagde week was!

Afbeelding

In Almelo zijn Altaire en Fab echt maatjes geworden en stonden ze de hele dag zo naar buiten te kijken, samen door dik en dun :+:

Afbeelding

Juli
We reden nog een wedstrijd omdat het in de training eigenlijk best goed ging, we hadden helaas in de 1e proef een vervelende daas die Fab de hele tijd probeerde af te schudden waardoor het even niet lukte. De 2e proef geen dazen in de buurt en mochten we de eerste prijs mee naar huis nemen!

Afbeelding

Augustus
Het was tijd voor een paar weken welverdiende vakantie. Fab had tussendoor even alle weidemaatjes het weiland uitgeschopt en alleen Altaire mocht van Fab de grassprieten delen. Niemand wilde bij haar op het land :'). Tijdens mijn vakantie stond Altaire elders in training en dus had Fab het hele weiland voor haar alleen. En daar was mevrouw zeer tevreden mee. (normaal staan er op dit land tussen de 4 a 6 paarden :') )

Afbeelding

September
Het heugelijke moment was aangebroken Fab mocht voor het eerst mee op buitenrit! De keus was gevallen op ee rondje heide en wat heeft ze genoten van de hei! Ze gedroeg zich werkelijk voorbeeldig. In het begin was alles spannend maar halverwege had ze de smaak te pakken en liep ze alleen nog maar voorop, dapper paard!

Afbeelding

We reden ook mee op het bitfitting examen, hier reden we voor bij 2 examens. Het 1e examen werd een trens gefit en het 2e examen werd een stang en trens gefit. Nu was dat laatste niet helemaal gepland maar dat moest volgens de examinator wel kunnen. Dus werd er snel ergens van stal een s&t hoofdstel uit de kast getoverd en wat deed ze dat goed voor het eerst! Ze liep er super fijn op. Nu deden we dit puur voor het examen en thuis rijd ik haar gewoon nog op trens, dat is wel genoeg voor M1 niveau ;)

Afbeelding

Oktober
In de training ging het inmiddels erg goed, dus werd het tijd om een wedstrijd op te geven. En wie bleek op de eerste wedstrijd onze concurrent te zijn? Fab der moeder, super leuk! Fab deed wat extra haar best en liet mama zien dat ze al een groot dressuurpaard aan het worden is :) We wonnen beide proeven met 194,5 en 205!

Afbeelding

De volgende wedstrijd deed Fab ook weer haar stinkende best en wonnen we weer beide proeven met 193 punten!


November
We reden de laatste dressuurwedstrijd van het jaar, het weer was niet helemaal ideaal en de hagel stroomde over het dak heen tijdens onze proef. Altijd leuk met een paard wat heel sensibel is op geluid.... Alsnog werden we in de 2e proef 2e met 185,5

Afbeelding

December
Op het laatste moment besloot ik ons toch in te schrijven voor het kerstconcours in Bunschoten. Haar springdebuut in de BB was een feit. Ik had niet van een beter debuut durven dromen met 2 mooie gecontroleerde rondjes waarbij we het eerste rondje wat tijdfouten hadden en het 2e rondje helemaal foutloos waren!

Afbeelding

Voor 2018 hoop ik deze stijgende lijn zeker voort te zetten! Ik merk echt dat deze break haar heel goed heeft gedaan en dat ze nu weer helemaal fit en in vorm is. Volgend jaar gaan we lekker doorwerken naar een wat hoger niveau want inmiddels kan ze al wel wat meer dan M1. Ook het springen gaan we wat serieuzer oppakken want dat vind ze erg leuk en ze kan het ook nog eens best goed voor een dressuurpaard :)


Altaire (v.Haarlem) Drs. ZZ-L + 11 spr. B
Fabulosa (v. Quaterback) Z1 + 1


Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Het jaar van Fabulosa, kan het dressuurpaard nou springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:27

Wat een ontzettend leuke combinatie zijn jullie! Leuk dat je zoveel verschillende dingen met haar doet!

Getup

Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Het jaar van Fabulosa, kan het dressuurpaard nou springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:44

Wat een leuk paard en goede comibinatie zijn jullie. Leuk ook, dat jullie zo lekker springen en boscrossen. En ik ben gek op paarden die heeeel fanatiek zijn.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Het jaar van Fabulosa, kan het dressuurpaard nou springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:06

Wat een knap dier <3 Lekker veelzijdig ook!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers