Een jaar lang met de leukste!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 15:29

Hallo Bokkers!

Het jaar is bijna voorbij, en ook ik wil hier graag op terugkijken met een fotoverslag! Aranca is mijn bijrijdpaard en dit is het eerste volle jaar dat ik haar verzorg. Vorig jaar september ben ik haar tegengekomen. Het is nog even afwachten hoe lang ik nog met haar door kan gaan, maar dat zien we wel. We hebben plezier, daar gaat het om!

Qua dressuur gaat het niet makkelijk. Aranca is een merrie die enorm spiegelt en ik word even keihard met mijn neus op de feiten gedrukt wat ik allemaal fout doe :') . Maar ze is eerlijk, braaf en werkt keihard voor je! We hebben niet alles kunnen doen wat we wilden doen, dus dat gaat op het lijstje voor volgend jaar. Toch is er voldoende beeldmateriaal om een mooi idee te geven van hoe ons jaar eruit zag!

En dan beginnen we natuurlijk bij JANUARI.
Deze maand hebben we niet veel kunnen rijden. Het was koud, de bak was bevroren of Aranca liep kreupel en stond op een gegeven moment bijna met een Einschuss. Yay mok. Gelukkig was dit allemaal goed te behandelen.
Maar als je niet kan rijden, betekent dat niet dat je niets kan doen. Dus, camera mee en foto's maken. Tutten en knuffelen (alhoewel, ze was nog wel aardig blijf-van-mijn-lijf).

Afbeelding

Aranca dacht er het hare van...

Het weer werd wat beter dus mochten ze even de benen strekken en gras eten:
Afbeelding

De draken samen op 1 foto. Shetlander Polleke, pony Vigo en natuurlijk Aranca <3

[ITP] Vosmerrie Aranca in de slappe lach...
[ITP] Aranca &co mogen even buitenspelen...

Door naar FEBRUARI waar we weer lekker aan de slag konden. De eigenaresse gaf (en geeft nog steeds) regelmatig les wat ontzettend fijn is.
Altijd met een glimlach op je paard zitten!

Afbeelding

Had ik al gezegd dat ze leuk is? :D

[RT-HAW] Aranca aan de dressuur!

In MAART gaan we lekker door met rijden. Mijn vriendin kwam langs en heeft een paar foto's gemaakt. Dressuur ging steeds beter :)

Afbeelding

We konden zelfs fatsoenlijk in galop door de baan *\o/*
Ze is écht leuk :D

Ook zette we Aranca in Maart in de knotten om haar eens goed op de foto te zetten :D

Het is zo net een dressuurpaard :P

Afbeelding

En er even op! Wat best spannend was aangezien we niet helemaal wisten wat ze zou doen. Ze was natuurlijk poepiebraaf, enkel een beetje voorwaarts

Deze maand had ik ook een nieuw hoofdstel gekocht wat natuurlijk ook op de foto moest :D

[RT-HAW] Aranca aan de dressuur!
[ITP] Vosmerrie Aranca chique op de kiek!

APRIL bracht mooi weer, dus we konden weer springen! De eigenaresse heeft ook een nieuw hoofdstel gekocht en we hebben een myler bitje overgenomen. Aranca loopt hier superfijn op!
En springen kan ze als de beste, en vinden we allemaal erg leuk. Dus hup, de lucht in!

Springen kan ze wel!

Afbeelding

In MEI mocht ze weer in de knotten en hebben we weer rijfoto's gemaakt!
Afbeelding

Afbeelding

[RT-HAW] Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Door naar JUNI waar we weer wat sprongetjes maakte.
Netjes laag beginnen

In het weiland hadden we een soort van crosshindernisje gebouwd. Waar de verwachting was dat ze wel een hoge sprong zou nemen, tilde ze eigenlijk nét haar voeten hoog genoeg op :')
Afbeelding

En achteraf even gas geven door het gras

JULI was voor mij een vakantiemaand. Ik was een weekje naar Frankrijk en ook de eigenaresse was op vakantie. We hebben deze maand niet veel gedaan, en er is ook geen beeldmateriaal.

Dus gaan we snel door naar AUGUSTUS. Vriendin kwam foto's maken maar het licht was niet optimaal helaas. Toch liep Aranca heel fijn.
Lekker onduidelijke foto, maar ze loopt zó fijn <3

Deze maand kwam ook Lauke langs om foto's te maken!
Hoewel ze niet superfijn liep zaten er toch hele fijne platen tussen!

Afbeelding

Uiteraard ook portretfoto's gemaakt :D

Afbeelding

We zijn deze maand ook naar het bos geweest. Samen met stalgenootje Jasmijn en haar Vigo hebben we een heerlijke rit door de bossen van de Treek gemaakt! Zelfs onderweg nog wat boomstammetjes gesprongen <3
Oortjes :D

[RIJ-ITP] Crossen door het hoge gras met Aranca!
[RT-HAW] Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

In SEPTEMBER reed de eigenaresse een crossles. Ik zou 2 weken later gaan maar helaas viel dat in het water. Vervoer kon niet geregeld worden en door de regen was de crossbaan ook meer een zwembad geworden.

Dus, snel door naar OKTOBER waar we weer lekker aan het springen waren!
Afbeelding

[SPR-ITP] Eindelijk weer eens springen met Aranca!

NOVEMBER kwam. Niet veel foto's, maar wel de paarden even lekker laten rennen en daar wat foto's van gemaakt :D
Draven kan ze wel :D

Afbeelding

[ITP] Gas erop!

En toen was het alweer DECEMBER. De tijd vliegt! We hebben al een paar weken niet gereden. Vorige week sneeuwde het en daar heb ik wat foto's kunnen schieten. Helaas is door de sneeuw de bak 1 grote blubberbende en deze is nog niet opgedroogt. Hopelijk kunnen we snel weer rijden.

Ja. Ze is écht heel leuk :D

Afbeelding

[ITP] Aranca en Co in een witte wereld

En totdat we weer kunnen rijden, blijven we lekker tutten en knuffelen. Waar ze vorig jaar echt nog blijf-van-mijn-lijf was, wordt ze inmiddels veel aanhankelijker en komt ze zelfs naar je toe voor knuffels en aandacht <3

Afbeelding

Ik hoop dat we voorlopig nog geen afscheid hoeven te nemen. Er staan nog 4 dingen op mijn lijstje die ik graag met haar zou doen:
  • Dressuurwedstrijd rijden (onderling/onofficieel)
  • Springparcours rijden
  • Crossles rijden
  • Naar het strand

Ik hoop dat dit nog gaat lukken. En anders is het ook geen ramp, ik heb al zoveel van deze merrie geleerd!
Ik ben benieuwd of jullie alles gelezen hebben, een reactie is altijd leuk!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:31

Vosjes zijn altijd leuk! :D
Leuk overzicht!

Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:35

Super leuk topic :D Knappe dames <3

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:58

Ontzettend leuk topic marjo! <3 Wat een leuk dier is het toch!

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 11:07

Bedankt :D

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:00

Wat een super leuk overzicht!! :D hoop dat jullie nog lang samen kunnen werken!

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:15

Je foto's zijn leuk, maar ik heb precies de indruk dat ze niet geheel zuiver is? Merk je daar iets van tijdens het rijden? Haar achterbenen zijn vaak al eerder van de grond dan haar voorste. Vooral in de foto van Augustus valt het heel hard op.

ps: ik wil niet kritiek leveren/commentaar leveren/negatief doen, het viel me gewoon op en ik vroeg het me oprecht af

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 16:00

The_Cat schreef:
Je foto's zijn leuk, maar ik heb precies de indruk dat ze niet geheel zuiver is? Merk je daar iets van tijdens het rijden? Haar achterbenen zijn vaak al eerder van de grond dan haar voorste. Vooral in de foto van Augustus valt het heel hard op.

ps: ik wil niet kritiek leveren/commentaar leveren/negatief doen, het viel me gewoon op en ik vroeg het me oprecht af


Ze loopt helemaal zuiver alleen is ze idd niet helemaal in takt. Maar zodra ze lekker rond loopt merk je hier niets meer van :) .

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:21

Wat een leuk overzicht Marjo! Jullie zijn een leuke combi :D Ik hoop voor je dat je haar voorlopig kunt blijven rijden.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:25

Leuke combinatie! Hoop dat je nog lang van haar mag genieten. In welk gebied zit je? Beaut is altijd wel van de partij voor een bos/duin/hei ritje :D

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:45

Aahh leuke Aranca!
Leuk stel zijn jullie samen Marjo :j. Op naar een suuper leuk 2018! Met strandritje!

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 20:46

Saaams schreef:
Leuke combinatie! Hoop dat je nog lang van haar mag genieten. In welk gebied zit je? Beaut is altijd wel van de partij voor een bos/duin/hei ritje :D


Leusden helaas niet in de buurt van een bos en alleen op de trailer gaat helaas (nog) niet..

Bedankt allemaal!!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:44

Ik heb je topic helemaal gemist. Wat een leuk paard!

zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Een jaar lang met de leukste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:05

Wat leuk om zo in een jaar tijd ook echt de vooruitgang te zien in het bewegen van je paard onder het zadel!