Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:11

Wat een jaar, wat een hoop onverwachte wendingen. En het einde is er nog niet...

We zijn het jaar gestart met een verhuizing van 120 kilometer. Ik ging namelijk bij mijn vriend gaan wonen, en uiteraard gaan de paarden dan mee!

Winter

Hun eerste weekendje in limburg, met als extra modellen mijn mete kindje en mijn vriend


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lente

Het jaar ging rustig zijn gangetje. Alle 4 waren ze kerngezond. Miley en Suzy met hun cushing, en Suzy met bijhorende leverproblemen, gingen super om met hun ziekte en waren stabiel. Nynke, de hoogbejaarde shet, ging ook rustig haar gangetje en was gelukkig. Dus trokken wij vooral leuke foto's!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zomer

In de zomer veranderde op korte tijd heel veel. Opeens hadden we de kans Charlotte terug te kopen, die helaas weg moest 2 jaar terug door de scheiding van mijn ouders. Nynke ging opeens snel achteruit. Wat doen wij verkeerd, is 24/7 buiten, met 24/7 ruwvoer en aanvullend krachtvoer niet goed genoeg? Of is ze gewoon echt op? Daarbij kwam er een weide dichterbij te koop. Deze hebben wij gekocht. Hadden wij eindelijk echt ons eigen plekje en geen huurweides meer. Suzy en Nynke verhuisden wij direct, zo stond Nynke dichter en konden wij haar beter in de gaten houden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Herfst

Nu ging niet alleen Nynke achteruit, maar ook Suzy! Wat is wijsheid, wat moeten wij doen? Een afscheidshoot dan maar? En Miley? Opeens heel erg mank. Hoefzweer, maar die wil niet uitbreken. Arm paard. Na 3 weken eindelijk hoefzweer vrij, maar haar benen zijn al niet super. Het lange mank lopen heeft haar achterbenen geen deugd gedaan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heden

Miley is ondertussen helemaal opgeknapt en loopt weer rad. Suzy is gestabiliseerd en wil er weer vol tegen aan gaan. Charlotte en Clin d'Oeil hebben nog wel wat jaren te gaan en gaan rustig door met hun leven. En Nynke? Nynke heeft nog een paar dagen... 24 november, om 9.30 is het zo ver. Het is genoeg geweest. Ze wordt ingeslapen tussen Charlotte en Suzy. We hebben ons best gedaan, maar op is op. We zijn het jaar gestart met 4 en eindigen met 4. Maar wel met 1tje meer en 1tje minder. Zoveel verdriet.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:14

Sterkte met het verlies

vikawiek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:25

heel veel sterkte alvast :(:)

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:32

Dat is rot... hoe oud is Nynke? Mijn shet is 27 en heeft nog 6 dagen ;(

Wat fijn dat de rest goed gaat en dat je Charlotte terug hebt! Ik herinner me je topic daarover nog :)

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:34

Wat een schattige kudde heb je daar...
Kan me voorstellen dat het veel zorgen oplevert als de een na de ander zo loopt te kwakkelen maar vind het ook heel mooi om die oude/kwetsbare maar wijze hoofdjes te zien <3

Veel sterkte met het verlies en hopelijk kan je nog lange tijd van de andere 4 genieten :(:)

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:12

Heel veel sterkte met het komende verlies!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:54

wat een mooi koppel, treurig dat er 1 weg gaat vallen maar op is op en dan is de laatste stap heel moeilijk maar ook heel eerlijk.
Veel sterkte

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:01

heel veel sterkte. Wel een mooie foto's van de paardjes!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:39

Veel sterkte alvast, voor volgende week. Het is triest, maar ook mooi van jullie dat jullie de juiste keuze nemen voor haar nu! Dikke knuffel!

Vind het ook heel mooi om te zien hoe de oudere paarden echt wijsheid uitstralen en er toch ook zo kwetsbaar uitzien. Wat mooi dat jullie ze nog zo'n zorgeloze oude dag gunnen, top van jullie. Hoe oud zijn de paardjes precies?

Anoniem

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:06

Nynke is 30+, Miley wordt er 24, Suzy wordt er 20, Clin d’ Oeil wordt er 16, maar heeft ook al hals artrose en Charlotte is er 10 :)

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:32

Mooie foto's, mooie verslag, jullie lijken me mooie mensen van hart.

Moeilijke beslissing, maar heel dapper.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:36

Aw jammer te lezen maar weet dat je de juiste keuze maakt voor der, dikke knuffel alvast voor de 24ste. Lekker genieten van de laatste dagen, hier wordt kleine Cup ook nog dagelijks gemist :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:38

Nynke is rustig gegaan

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:46

DeMolenhoek schreef:
Nynke is rustig gegaan



:(:) sterkte..

Dier zag er gelukkig uit!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:48

Het voelt nogal raar om ‘fijn’ daarop te zeggen. Een paard verliezen blijft vreselijk, maar beter rustig dan het alternatief.

Sterkte gewenst!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:21

Sterkte hoe oud ze ook zijn de keuze maken is en blijf moeilijk en het gemis blijft ook

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Een jaar lang met 3 bejaarden en 1 half versleten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:23

Heel veel sterkte, :(:) Wel hele mooie foto’s!

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:14

DeMolenhoek schreef:
Nynke is rustig gegaan

Wat fijn om te lezen dat het goed gegaan is. Heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:49

Update: Suzy is sterk achteruit gegaan sinds het verlies van haar vriendinnetje. Ook Suzy mag binnenkort rustig gaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:08

Ik ken je niet maar op basis van je foto's en je laatste bericht zit ik nu een traantje weg te pinken. Wat doe jij je best voor ze zeg. Ze lopen er op de foto's waardig bij. Wat lijkt het me moeilijk om die beslissing te moeten nemen, wanneer het genoeg geweest is. Veel sterkte. :(:)