Tinkerbell: Een jaar lang op een roze wolk -

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Tinkerbell: Een jaar lang op een roze wolk -

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:26

Hi Bokkers!
Toen ik nog vrij jong was en bij EJL-ITP alle topics voorbij zag komen, kon ik niet wachten tot het een keer mijn beurt was. Nu is het eindelijk zo ver!

Tinkerbell (Bella, Bell, Bellie) is sinds september 2016 van mij en we begonnen op een nulpunt. Ze was enkel zadelmak maar had verder geen gas, stuur of een rem.

September 2016
De eerste bezichtiging was eigenlijk in augustus 2016, maar in september kwam ze naar mij toe!
Afbeelding

Oktober 2016
We begonnen met wat longeren en vrijheidsdressuur. We hebben een flinke poos geen goed zadel gehad maar hobbelde wel wat rond op een racezadel. Hiermee werd een prima basis gelegd voor een gas, stuur en een rem. Ook hebben we onze eerste buitenritten hiermee gemaakt en dat verliep top!

Afbeelding

November 2016
Deze maand maakte ik de beslissing om te verhuizen naar een andere stal, een van de redenen was betere faciliteiten. Niet wetende dat ik me hier heb aan kunnen sluiten bij een lieve vriendinnengroep. Bell en ik zijn ook super vooruit gevlogen maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.

Afbeelding

December 2016
Een hoogtepunt van deze maand (naast de feestdagen duh {:) ) was onze eerste fotoshoot! Het was vreselijk koud maar ik was heel blij met de resultaten.

Afbeelding

Afbeelding

Januari 2017
Deze maand was rustig, ik werd 20 en de band tussen Bell en mij werd sterker. :+:

Februari 2017
WOEI! Ons eerste zadel! Gekozen voor een boomloosje (Barefoot London) omdat ze nog enorm aan het groeien en doen was. Dit leek mij een prima keus en we begonnen met lessen. Zullen we het maar niet hebben over de galop? Dit kon ze namelijk gewoon niet, ze vond het echt zo lastig en na 3 passen viel ze weer terug in draf. Bloed, zweet en tranen. Vallen en opstaan etc. Je kent het wel.

Afbeelding

Maart 2017
Mijn foentje (heerlijk die koosnaampjes die zich naarmate de maanden ontwikkelen) kreeg te kampen met hele ernstige mok en rasp over 4 benen waardoor ze ook kreupel liep. Ik kon het niet meer behandelen met al dat haar. Dus al huilend ging de schaar in de sokken en niet veel later een scheerapparaat. Sinds de sokken eraf zijn, heeft ze nauwelijks mok of rasp meer! Hooguit een droog plekje. Ik hoef dus geen commentaar over het feit dat de sokken eraf zijn. Had het er zelf moeilijk zat mee. ;)

Dus zo werd Bell omgetoverd tot een sport-type.

Afbeelding

Afbeelding

April 2017
Onze tweede fotoshoot! Het eindresultaat was zo prachtig! We voelden ons beiden echt prinsesjes tijdens de shoot.

Afbeelding

Mei 2017
We waren lekker door aan het lessen en gingen met sprongen vooruit. Bizar hoe we eerst gewoon niet eens een volte konden maken of laat staan over de hoefslag draven.

Juni 2017
Het was eindelijk ZOMER! Die paar dagen dat het bloedheet was dan in Nederland. We gingen op pad, in bikini, om lekker te gaan zwemmen in de Vlietlanden!

Afbeelding

Juli 2017
Ik was inmiddels hooguit 3 keer van Bel gevallen. We hebben samen 1x een flinke smak gemaakt tijdens het springen, ze kwam niet uit waardoor ze door de balken heen moest, zij op de grond en ik ook. Die blik in haar ogen vertelde genoeg dat ze hier vreselijk veel spijt van had. Ik moest het vertrouwen in het springen weer een beetje krijgen maar dat is ook weer goed gekomen.

Een keer op de volte in galop rechtsom werd Madame Moustache (een begrip op stal inmiddels door die snor) een beetje jolig en besloot om linksaf te gaan waardoor ik op de grond lag. Doei!

Afbeelding

Vlak hierna ging ik op vakantie en heb ik de zorg overgedragen aan twee hele lieve stalgenoten!

Augustus 2017
Lekker kilometers gemaakt. Daarnaast is de dierenarts maar liefst 3 keer geweest die maand.
Voor een simpele enting eerst. Vervolgens omdat ze bleef jeuken aan dr benen, dit bleek mijt en ook daar zijn we vanaf.
Ik had een vermoeden dat ze drachtig was, situatie uitgelegd aan de DA en dat was goed mogelijk.
Ze werd opgevoeld maar helaas geen veulen. Het was meer dan welkom geweest! :D

September 2017
Het werd steeds duidelijker waar de immense pijn in mijn lijf vandaan kwam, namelijk door mijn zadel. Ik zat helemaal opgesloten (waarschijnlijk door gewichtstoename, niet veel, maar wel genoeg dat ik er niet meer in paste) en werd in een houding gedrukt die voor niemand prettig was. Country Mill kwam voor 7 andere stalgenoten langs dus ik heb me gauw nog even aangemeld en een beschrijving gegeven van Bell: tinker, weinig schoft, rondgeribt, korte rug, baas met een dikke reet. SOS.

Ik had niet verwacht om met die beschrijving een super goed passend en lekker zittend zadel te vinden voor een redelijke prijs!

Ons nieuwe schatje, Euroriding Diamant.

Afbeelding

En voor de oplettende kijker, Bell is voor het eerst helemaal geschoren! Al dat haar in combinatie met fanatiek trainen is geen doen jongens.

Plus, deze maand was Bel alweer een heel jaar van mij! :+:

Oktober 2017
Nog meer trainen, nog meer plezier hebben en nog meer houden van elkaar! :+:
Het rijden gaat zo vreselijk goed dat ik soms een traan weg kan pinken vanuit geluk. Zo trots ben ik op haar!

November 2017
Vriendinnetje Celiien kwam foto's maken van ons. Het zijn dierbare platen geworden!

Afbeelding

December 2017
Bell haar kleur werd dus echt wel rood. Dus daar gingen we dan.

Rode deken, we wilden graag dezelfde jas hebben. :j
Afbeelding

Rode set, alleen nog de peeskappen en dan zijn we compleet! Maar of ze er zelf nou zo blij mee is? :')
Afbeelding

----
Conclusie
Het afgelopen jaar + 3 maanden heb ik mijn merrie (blijft zo magisch om dat zo te kunnen zeggen) leren kennen als een onzeker, grappig, lief, aanhankelijk en eigenwijs paard. Ze wilt heel graag voor je werken maar kan super onzeker uit de hoek komen. We zijn echt een heel sterk team geworden samen en het voelt alsof dat alleen maar beter gaat worden. Hopelijk zijn we er aankomend outdoorseizoen klaar voor om te gaan starten. In de toekomst zou ik naast dressuur ook wat oefencrossjes willen pakken omdat ik merk dat ze heel enthousiast en fanatiek wordt van springen. Dit alles zonder druk of verplichtingen, ze is nog maar 6 en we hebben helemaal geen haast. We doen het op onze manier en tempo. Wat een ander daar van vindt, kan aan onze reet roesten _O- .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-17 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: Tinkerbell: Een jaar lang op een roze wolk -

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:32

Leuk overzicht zeg! Veelzijdig jaar hebben jullie gehad! :D

My opinions may have changed, but not the fact that I’m right

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:34

Wat een ontzettend leuk overzichtje van jullie. Jullie zijn al flink vooruit gegaan! Alvast heel veel plezier in 2018 :)

Positief Paard Blog over het trainen met keuzevrijheid voor je paard

Instagram: Positief_Paard

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:51

Leuk topic, met een leuke tinker

Why are there so many female archaeologist?

Spoiler:
Because women love to dig up the past

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:23

Wat een leuke Tinker! Vind het bij jou trouwens helemaal niet misstaan met die sokken eraf! *D

Bij mijn Tinker is de sok vooraan er nu af, een beetje eens stom zicht maar het komt door een blessure en een scan die ze moest laten maken. Je moet anders maar even een kijkje nemen in mijn jaaroverzicht! :)

Leentje, Molly & Poppy <3

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:47

Leuk overzicht! Ik heb je ITP toen ook gezien. Het blijven lieve leuke maar MEGA gevoelige dieren die tinkies van ons. Sok of geen sok doet niks af aan haar karakter!

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:09

Ze blijft zo'n onwijs knap ding Do! Jullie gaan er echt wel komen en zeker met jullie nieuwe zadel <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:18

Leuk overzicht, en fijn dat het zo goed gaat!
Wat was ze super mooi in 2016! Ik hoop dat je het weer eens aandurft om de sokken er aan te laten :j

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:19

Leuk ik kan me jouw topics herinneren, alleen dacht ik ( had ik het gevoel) dat je haar echt al veel langer had dan een jaar en 2 maanden :D
Grappig

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:45

Wat zijn jullie leuk samen! Leuk overzicht, en alvast veel plezier in 2018. :)

Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow".
Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:34

_Lina schreef:
Wat een leuke Tinker! Vind het bij jou trouwens helemaal niet misstaan met die sokken eraf! *D

Bij mijn Tinker is de sok vooraan er nu af, een beetje eens stom zicht maar het komt door een blessure en een scan die ze moest laten maken. Je moet anders maar even een kijkje nemen in mijn jaaroverzicht! :)

Lief, dankjewel! En ga ik even doen! :D

--

Iedereen bedankt voor de lieve reacties. <3

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:19

<3
Ik zie je niet zoveel meer Do (eigenlijk helemaal niet:') ) maar weet dat ik zó trots op jullie ben, en dat ik jullie mis! Vond het altijd super met jou, en Bell. Liefies, maak er een spetterend 2018 van! <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:22

Knap peerd heb je daar!
Rood staat haar goed!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:41

<3 Moppies

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie