Barbara & Sjapaz
Barbara is 31 jaar
Sjapaz is 22 jaar (van 1995, vader Sjapoer OX)
Alweer 5, bijna 6 jaren lang mag ik zeggen: Dit is mijn pony.
Vorig jaar had ik een prachtig topic: klik
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1905858&p=96537590&hilit=sjapaz#p96537590
Het begon allemaal in Januari 2017; lekker koud.

Mijn nichtje en inmiddels officiele verzorger van Sjapaz warmt de handjes op aan mijn lekkere wollie.

We rijden enorm veel buiten, weinig meer in de bak door de artrose en genieten van alles wat op ons pad komt. Veel kom ik er zelf niet meer op, want Eefje heeft Sjapaz inmiddels deels overgenomen (vooral in haar hoofd). En wat is die pony van mij toch lief voor haar. Alles mag ze leren en fout doen, engelengeduld. Een pony van goud, alsof ik dat nog niet wist!

Heel sporadisch, sta ik er zelf ook nog wel bij op, hier ook met mijn hond

Een sprong naar de zomer: een buitenrit met buurvrouw, en stiekeme lover Lisa de Fries (tevens van mijn beste vriendin)

Lekker zandpad cruisen, precies wat we goed kunnen.
We kopen een nieuwe BBP, en maken vele kilometers.

Ook is het tijd voor kleine meisjes, om te leren rijden op meerdere paarden, dus parkeren we haar op de grootste die we vinden konden op stal: Lisa. En daar rijdt ze ook zo mee weg

22 jaar, Binkie toch, sorry maar mijn roze bril voor deze pony kan alleen maar op, en nooit meer af...

Het jaarlijkse tandartsbezoekje, werd weer afgevinkt van het lijstje

We plagen hem met de gekste fratsen, hij vind het allemaal wel best.

Heel soms mag mijn broertje ook een stukje op de verzorgpony van Eefje rijden.... Dit is dus haar vader.

En de afsluiter in de maand november 2017:

Het blijft hetzelfde, en kijk even naar de groei die dit kleine meisje doormaakt in een jaar tijd.
Zoals te zien, tegenwoordig is het niet meer 'mijn' pony. Ik mag blij zijn als ik er zelf nog 2 keer in de week mee rijden kan en mag, en ik doe wel alsof ik klaag nu, maar intussen vind ik het natuurlijk prachtig dat ik mijn pony kan en mag delen met mijn prinsessennichtje.
Op naar vele jaren samen!