Een jaar verder met Festival!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

cindyy_1993

Een jaar verder met Festival!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 13:58

Alweer een jaar geleden dat we onze eerste een jaar lang ITP maakten en nu alweer bijna 2 jaar bij mij! 8 december 2015 kocht ik mijn grote vriend Festival. 2 jaar zijn voorbij gevlogen en wat hebben we al veel bereikt. Festival is een inmiddels 7,5 jarige KWPN ruin van Vivaldi x Gribaldi. Een op en top dressuurgefokt paard. In 2016 eindigde onze teller op M1+5.

Het was een veelbewogen jaar met, even snel afkloppen, opvallend weinig tegenvallers.

December
Dit was een rustige maand. Dit is denk ik ook de enige tegenvaller geweest in het afgelopen jaar! Meneer had in drie weken tijd elke keer een ander dik been. Met stappen werd dit minder, maar we hebben dus niet zoveel gedaan deze maand. Wel uiteraard een leuke kerstfoto gemaakt! Eind december ging hij tijdens het longeren ook nog eens onderuit. Hier leek hij niks aan over te hebben gehouden, dus daarna gewoon weer doorgepakt.

1. Afbeelding

Januari
8 januari hebben wij onze eerste wedstrijd van dit jaar meegepakt. Hij liep deze wedstrijd niet fijn door zijn lijf en er waren onwijs veel spoken, waardoor wij dan ook geen winst hadden gereden. 14 januari hebben we sinds maanden het springen ook weer opgepakt. Want dit vindt hij toch wel, ondanks zijn onhandigheid en enthousiastheid, toch wel erg leuk om te doen.

2.Afbeelding

Maar toch zat de wedstrijd van begin januari en zijn gedrag daarna me niet lekker. Dit gaf dan ook de doorslag om hem te laten checken door de masseur. Zij kwam halverwege januari. En gelukkig maar! Na de behandeling bleek hij voor ongeveer 80% vast te zitten, hoogstwaarschijnlijk door de val met longeren. Daarbij had hij een schoftkneuzing en een kneuzing in zijn nekwervel. Hij mocht een week geen zadel op, maar anderehalve week later weer wedstrijd starten, dat kon gewoon!
En ik moet zeggen, het resultaat was echt zeker boven verwachting. Hij liep 2 onwijze proeven en de jury was zeer gecharmeerd van ons als combinatie en zijn ontspannen vertoning. Wij werden dan ook beloond met maar liefst 6! winstpunten en twee keer een eerste plaats in de klasse M1! *\o/* Dit zette de teller in 1 klap op M1+11, wat ons dus M2 startgerechtigd maakte!
3.
Afbeelding

Februari
Februari was een voor ons erg rustige maand. Ik ging een weekje op vakantie naar Egypte en we hadden geen wedstrijden gepland staan. Dus het werd een maand van lekker trainen voor het M2 en lekker veel lol samen. Ook lag er sneeuw, en was het tijd om even gek te doen!

4. Afbeelding

Maart
12 maart was het dan zover: ons M2 debuut! Ondanks dat hij redelijk fijn liep, stond hij er niet helemaal aan. In het M2 wordt toch meer gedragenheid van je paard verwacht, en ook een aantal oefeningen zijn nog niet helemaal bevestigd. Maar ondanks dat we geen winst reden, wel blij met hoe hij het gedaan had! Trailerladen is wel altijd nog een dingetje, thuis loopt hij er zo op, op terrein wil hij er niet meer in. Het oefenen met de trailer gaan we vanaf nu dus weer flink aanpakken. De weken daarna weer lekker verder trainen, en op 26 maart onze tweede poging in het M2. Deze dag zette hij toch weer 2 redelijke proefjes neer. Dit werd dan ook beloond met onze eerste winstpunt in het M2! Ondanks dat hij nog veel kracht mist, zie ik wel veel ontwikkeling in zijn spieren.

5. Afbeelding

April
9 april was het alweer tijd voor onze 3e wedstrijd in het M2. Zelf was ik echt niet tevreden met hoe hij liep. De rem was die dag ver te zoeken en voor mijn gevoel rende hij behoorlijk onder me vandaan. De jury dacht daar duidelijk anders over, want we werden beloond met 2x een 2e prijs en 2 winstpunten! Dat zet de teller op M2+3.

6. Afbeelding

Sinds we in januari weer zijn begonnen met springen, pakken we nu eens in de paar weken een springlesje mee op stal. Dit gaat met de keer beter, maar zijn onhandigheid zal nooit helemaal weggaan.

7. Afbeelding

Mei
We zijn het trailerladen nu weer een paar maanden en het meepakken, en dat gaat echt met de keer beter! Vooral thuis loopt hij er vaak zo in. Op ander terrein is dat nog even aftasten, want vaak wil hij dan nog wel eens uitproberen om er toch niet in te gaan. Daarnaast reden we op 7 mei onze 4e wedstrijd in het M2. Helaas toen veel spanning waardoor we geen winst reden. Toch trouwens 1 soort van "tegenvaller". Meneer ging plots met rijden elke keer in plashouding staan, zonder te plassen. Vooral tijdens instappen deed hij dit zo'n 5 keer. Toch m'n twijfels, dus hup, naar de kliniek om hem even na te laten lopen. Gelukkig bleek er niks te zijn, en is het gewoon "aangeleerd".
18 mei was Fes jarig en werd hij 7 jaar! Dit moest natuurlijk gevierd worden.

8. Afbeelding

2 dagen na zijn verjaardag gingen we iets heel leuks, spannends, en nieuws doen samen! Onze allereerste crosstraining! En wat vond hij het spannend.. Maar uiteindelijk ook wel weer erg leuk! De hindernissen moesten wel eerst een keer uitgebreid geïnspecteerd worden, maar volgens mij had hij er wel erg veel lol in.

9. Afbeelding

Juni
Juni stond in het teken van leuke dingen, wedstrijden en vooral veel vertrouwen. Op 5 juni maakten wij onze 2e bosrit samen met een vriendin en haar leasepony. Hij was zo dapper! Voorop in stap en draf, en in volle galop achter de andere pony aan! Hij heeft hier echt van genoten.

10. Afbeelding

11 juni reden wij onze 5e wedstrijd in het M2. Met een goed resultaat! Een tweede prijs en 2 winstpunten rijker zet dat de teller op M2+5. 25 juni was het alweer tijd voor onze volgende wedstrijd. Dit was even een minder goede dag van meneer. Meestal is hij tijdens het losrijden wat stout (schrikkerig, bokken, kijkerig) en is dit op het moment suprême weg en loopt hij braaf zijn proefjes. Deze dag was hij echter té braaf met losrijden... Dit betekende niet veel goeds. Hij heeft zich dan ook compleet van zijn andere kant laten zien: aanspringen in galop bij de C pal voor de neus van de jury gaf ie een mega hoge 'vreugde'bok.. Ik kon hem daarna wel weer normaal oppakken, maar de jury was er niet van gecharmeerd. In deze proef scoorde we dan ook wel erg laag; 158,5. Tussen de proeven door even aan t werk gezet, en toen ging het wel weer. Tot we in de tweede proef een slangenvolte in galop moesten doen, wat hij normaal gesproken voor een 7 doet, en nu bedacht dat hij wel even kon omspringen in de contragalop.. Bij het terugnemen en correct aanspringen gaf hij weer een onwijze bok die mij bijna uit het zadel lanceerde. Maar ook na de bok weer fijn op kunnen pakken en zo doorgereden de uitgestrekte galop in. In deze proef terecht 170,5. Weer lekker verder trainen, want in juli rijden we mee met het kringkampioenschap!

Juli
15 juli was het dan zover: het kringkampioenschap in Schoorl! Wat een dag... Super fijn terrein, maar wat een vliegen.. En meneer heeft nou net deze zomer besloten om panisch te gaan reageren op vliegen. Zo kon ie vorig jaar gewoon nog bloot op de wei, zo moest meneer dit jaar volledig ingepakt met vliegendeken en masker de wei op. En dus ook met rijden. Er hoeft maar een vliegje rond z'n hoofd te zoemen en hij gaat met zijn hoofd schudden (ondanks insmeren met vliegenspul). De gehele eerste proef heeft ie dan ook met zijn hoofd geschud. Tot grootse frustratie van mij.. De tweede proef ging gelukkig vele malen beter, en hier werden we dan ook beloond met een winstpunt! M2+6! Uiteindelijk waren we eerste of tweede reserve voor de regiokampioenschappen op 6 augustus. Verder was juli vanwege vakantie van mij en van mijn ouders (die mij altijd brengen) een rustige maand.

11. Afbeelding

Augustus
Terwijl ik een lekker dagje met mijn vriend, broer en schoonzusje rondliep op Landgoed Hoenderdaell, werd ik gebeld door het secretariaat van de regiokampioenschappen.. Er was een uitvaller en of ik een dag later nog kon starten :):) Met veel moeite vervoer geregeld (ouders waren nog op vakantie met de auto die de trailer kan trekken) en ja hoor! 6 augustus reden wij op de regiokampioenschappen in Hoofddorp! En wauw, wat heeft dat paard zich ondanks alle drukte om zich heen onwijs goed gedragen! Niet hoog in het klassement, maar wel mooi een winstpunt gereden! M2+7!

12. Afbeelding

Ook het trailerladen gaat deze maand door het vele oefenen geweldig! Hij loopt nu zo de trailer op zonder dat ik mee hoef te lopen! Alleen op ander terrein kost het nog wat meer moeite. 20 augustus hadden wij weer wedstrijd. Deze dag ging het trailerladen dus wel echt top! Zelfs op ander terrein! En ook hebben we 2 nette proeven neer kunnen zetten, wat resulteerde in weer 2 winstpunten! Daardoor nu dus M2+9!

September
September was een lekker drukke maand. Zelf was ik jarig, ging ik naar Horse Event en waren we nog steeds regelmatig aan het springen. 17 september reden we 1 proefje in het M2. En YES! We reden winst! Dat zette de teller dus op M2+10, en dus een droom die uitkomt! We mogen Z! :):) Een week later reden we nog een keer een wedstrijd in het M2, maar zag hij erg veel spoken dus helaas geen winst, maar hey, de punten voor het Z1 hebben we al! Sinds februari heb ik ook een lieve vriend die zelf ook eens per week op een manege paardrijdt en ook nog eens bijna altijd meegaat op wedstrijd <3

13. Afbeelding

Oktober
In oktober was het dan al zover: ons Z1 debuut. Ja het is erg snel, maar we gaan puur op wedstrijd om ervaring in het Z1 op te doen en te wennen aan de grotere baan. En niet heel onbelangrijk; kilometers. Met een score rond de 190 was ik van tevoren dan ook al zeer tevreden. Meneer mist nog veel draagkracht en dat willen ze in het Z1 toch zeker wel zien. Door een val van een ruiter tijdens de proef in het clubje voor mij lag de wedstrijd 3 kwartier stil. Er moest ambulance ed aan te pas komen en wij hadden dan ook verwacht dat de wedstrijd afgelast zou worden. We waren dan ook verbaasd toen we hoorden dat het gewoon doorging! Toen we uiteindelijk mochten starten, zat ik er inmiddels al een uur op (met halfuur stappen/stilstaan tussendoor), en was hij aardig moe aan het worden. Toch viel het me mee hoe hij zich liet zien. In de eerste proef hadden we dan ook netjes de 190 punten waar ik naar streefde.

14. Afbeelding

In deze maand ging ook het trailerladen zo goed! Zelf de trailer in, trailer dicht doen, en weer open en dan zelfs helemaal zelf eruit! Met de stal hebben we vorig jaar ook problemen gehad, maar zoals in onderstaand youtube filmpje te zien is, gaat dat nu zo veel beter:

https://www.youtube.com/watch?v=2Yx8Lr8L3VU

November
November was geen heel drukke maand. We starten nu nog maar 1 keer per maand, zodat we lekker veel kunnen oefenen. 19 november hadden we onze 2e wedstrijd in het Z1. Ook hier weer 2 brave nette proeven, maar met weinig kracht. Ook deze dag een nette 190,5 bij een flink strenge jury. De tweede proef was drama; meneer had een kriebel in zijn neus en bleef maar proesten. Hierdoor veel rommeltjes en ineens was er van alles eng. Maar het gevoel van de eerste proef houden we vast!

15. Afbeelding

En dan is het morgen alweer december... Wat is het jaar voorbij gevlogen en wat hebben we veel gedaan! Vooral erg veel op wedstrijd geweest, maar ook veel leuke dingen daarnaast. Ons doel voor volgend jaar? Lekker ervaring op gaan doen in het Z1, hopelijk af en toe een keer een winstpuntje meepakken. Maar vooral niet te snel gaan. Daarnaast lekker blijven springen in de springles, weer een crosstraining meepakken, heeeeel graag een keertje naar het strand en toch wat vaker een buitenritje maken!

Respect als je alles gelezen hebt. :') En een reactie vinden wij leuk!

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): Z1+4 | Festival weer eens ITP
Volg ons op Instagram

_Sofie

Re: Een jaar verder met Festival!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:28

Wat een fijn en veelzijdig paard heb je! Veel succes volgend jaar, die winstpunt in het Z1 komt wel *\o/*

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:29

Wat een leuk stel zijn jullie zeg, heel veel succes en plezier in het Z!

<3 <3

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 14:56

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties! <3

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
Volg ons op Instagram

Nissima
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:02

Knappe Fes <3 en foto 13 <3
Leuk overzicht, jullie zijn lekker bezig!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:46

Wat een heerlijk knap paard! Heel veel geluk straks in het nieuwe jaar samen!!

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:55

Mooi overzicht! Ziet er uit als een fijn jaar :D Succes in het Z!

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:25

Wat een mooie combinatie!

En een leuk geschreven overzicht van jullie jaar!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:54

Leuke combinatie zijn jullie! <3

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 10:59

Wat leuk! We staan in uitgelicht :D

Dankjulliewel voor de lieve reacties <3

Volg ons op Instagram

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:00

Wat een leuk overzicht, fijn filmpje ook van die vooruitgang

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:39

Wat een leuk topic, en inderdaad, superleuk filmpje!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 14:41

Dankjulliewel! Met dat filmpje van die vooruitgang ben ik ook wel erg blij mee :D

Volg ons op Instagram

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:31

Wat een mooi paard! Jullie zijn een leuke combinatie samen :j En leuk om te lezen dat je er zo positief in staat ook wanneer er een keer geen winstpunt behaald is. Komt vast goed! Succes

truus1957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:46

Wat zijn jullie een leuk stel zeg. Foto 4 vind ik geweldig en die oortjes op foto 11. Zoooo leuk. Nog veel plezier samen

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:13

Leuk overzicht, succes in het Z!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 13:50

Dankjulliewel voor de leuke reacties! <3

Volg ons op Instagram

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie