Mijn once in a life time paard in 2017!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kim_97

Mijn once in a life time paard in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 20:31

~ [JITP] van verzorgpony naar mijn eigen droompony
~ viewtopic.php?f=243&t=1822360
~ viewtopic.php?f=250&t=1869509
~ [RIJ-ITP] Wedstrijdjacht, dat is wat 2016 ons bracht!

Het blijft mooi om alle herinneringen uit één jaar nog een keer op te helderen en deze te mogen delen met andere paardenliefhebbers dus daarom ook dit jaar weer een topic van Vrouwke en mij!

In november 2012 ben ik Vrouwke gaan verzorgen en in maart 2014 kreeg ik de kans om Vrouwke te kopen en sindsdien is ons boek vol mooie momenten en herinneringen zich echt gaan vullen. Zo hebben we in 2017 ook weer een hoop mooie momenten bij kunnen schrijven in dat grote boek!

Januari
Ons jaar begon rustig met dressuurtrainingen en op de dagen dat het weer het toe liet een rondje door de bossen. Door de jaren heen is Vrouwke onwijs braaf geworden buiten, waar wij voorheen een goedzak nodig hadden om achter te plakken tijdens buitenritten is Vrouwke nu die goedzak zelf en geeft andere paarden het vertrouwen tijdens hun (eerste) rondje buiten.

Februari
Hetzelfde doorliepen we februari, dressuurtrainingen, buitenritten, een sprongetje op z’n tijd en ook de eerste crosstraining van het seizoen stond op de agenda.
Afbeelding

Maart
De NHPS Divoza dressuur competitie 2017 ging weer van start en tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen gingen we met 185 en 182 punten huiswaarts en waren L2 startgericht! *\o/*

April
Ook in April reden we een wedstrijd, waar we 1e met 190 punten en 3e met 187 punten werden.

Verder ben ik samen met Nancy_ (op bokt) haar paardje gaan beleren onder het zadel. Ik vind het erg leuk dat ik Nancy daarbij kan en mag helpen!
Afbeelding

Mei
In Mei genoten ik veel van de mooie uitzichten vanaf de rug van Vrouwke. <3
Afbeelding

Juni
3 juni hadden we oefendressuur op stal, waarbij ik de eerste proef een rondje safe L1 reed en met mijn tweede proef de uitdaging nam om L2 te starten. Zo reden we 190,5 en 184 punten.

10 en 11 juni stond het jaarlijkse Haflinger Event op de agenda. Een weekend vol plezier, met een L2 gerichte dressuur clinic, een te rijden proef met uitleg van de jury en 2 dressuurproeven in de L1 waar we 196 en 193,5 punten reden.
Afbeelding

25 juni werd de jaarlijkse crosstraining vanuit de aangespannen Haflinger georganiseerd. Allemaal power Haflingers die lieten zien hoe veelzijdig een Haflinger is.
Afbeelding
Afbeelding

Juli
Ook een juli weer een weekend vol Haflinger plezier tijdens het Haflinger weekend 2017 in Ermelo.
Vrijdags startten we met een crosstraining, zaterdags deden we mee aan een fanatiek potje Haflinger voetbal, een TREC kennismakingsclinic en natuurlijk de welbekende parade met dit jaar als vlaggendrager.
Zondags sloten we het Haflingerweekend af 1e en 2e plaats met 190 en 189,5 punten!

Afbeelding

Afbeelding

Augustus
Elk jaar ga ik met een vriendin die meegaat op de mountainbike op vakantie. Dit jaar overnachtte we bij Camping Boszicht; vanuit de tent uitzicht op Vrouwke, buitenritten over de Veluwezoom, dauwtrappen, het zien van wilde zwijnen, wisten en herten, pannenkoeken eten met Vrouwke, rijden over de Posbank en films kijken bij Vrouwke op stal, een beter weekend is er niet te bedenken! <3 :D

Afbeelding

September
Een buitenrit die al heel lang op de planning stond werd in september eindelijk gepland, een buitenrit bij een Vriendin op de Veluwe.

Afbeelding

Oktober

Na onze zomer vol vakanties en plezier reden we tijdens onze wedstrijd in oktober een mooie 189,5 punten.

Tijdens de oefendressuur op stal reed ik weer eens een proef in de L2 mee. De jury was zeer tevreden en liet dat dan ook merken met maar liefst 210,5 punten!

15 oktober gingen we na onze wedstrijd in Overasselt met 2 keer 185,5 punten huiswaarts en de teller op L1+20.

31 oktober werd er een Ride&Run in de buurt georganiseerd en deden wij dus mee met de 30 km!

Afbeelding

November
de één na laatste wedstrijd van het seizoen in Beuningen reden we 182,5 en 181,5 punten.

Als kers op de taart sloten wij 19 nov het Divoza competitie seizoen af als Kampioen Dressuur klasse L1!!!! Met als eindstand L1+25! *\o/* :D :):)

Afbeelding
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

in 2012 toen wij nog bokkend de bak door gingen heb ik ooit geroepen dat ik heel graag M1+winst zou willen rijden met Vrouwke, denkend dat dat doel nooit haalbaar zou zijn. Echter komt dit ooit geroepen doel nu toch langzaam in zicht en hoop ik stiekem eind 2018 dit doel misschien wel te bereiken!

OP NAAR 2018!!! +:)+

Vrouwke <3 B+16 / L1+25 / L2+10 / M1+12 / M2

CRos95

Re: Mijn once in a life time paard in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:16

Jaaa zo trots op jullie <3

ஜ Huilen is geen teken van zwakte,
het is een teken dat je al lang genoeg sterk bent geweest!ஜ

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:22

Wat een mooi jaar voor jullie. Leuke combinatie, je rijd netjes.

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:27

Heeee Kim wat een leuk topic!! Jullie zijn zo’n leuk koppel en gaan het nog ver schoppen!!! <3

Insta: haflinger_applejack
Mijn trots <3

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:21

Toppers!!!!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:36

Prachtige haf! En geniet van het halen van je doel! Geloof er in! Maar blijf zeker het plezier houden in alles wat je doet met dit mooie dier want dat is het belangrijkste!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:17

Vrouwke! <3 <3
Wat ziet ze er goed uit hee, super leuk om jullie (mega)sprongen vooruit te zien!

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 07:37

wat gaaf zeg.. ik vind het zo leuk om te lezen dat je van alles doet met je haf.. ik ben altijd een schijterd daarin.. die van mij heeft nog nooit herten of zwijnen ed gezien.. wat mij dus een beetje tegenhoud om dit soort dingen te gaan doen.( alleen op vakantie enzo). maar die haflinger dagen in Ermelo klinkt wel heel erg leuk.. dan ben je niet alleen

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:17

Wat zijn haffies toch veelzijdig :D mooi overzicht!

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:22

Super leuk overzicht en wat hebben jullie veel bereikt! Knap hoor!
Veel succes aankomend jaar maar dat gaat wel goedkomen :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie