2017: een zwart jaar met een gouden randje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 20:53

Toen 2017 begon was alles zoals het normaal ook was. Twee paarden: Jessie (toen nog 25) en Flynn (toen nog 9). Jes kwam goed de winter door, Flynn deed z'n dingetje en zo kabbelde ons bestaan best vredig voort.

Flynn en ik maakten vooral veel mooie buitenritten, zowel in onze eigen omgeving:

Afbeelding

Als in de bossen rondom Buinen:
Afbeelding


Op een zeker moment besloten we dat het een goed idee was om bij veulentjes bij de Irish Tinker Stable in Ees te kijken. Ik heb Jessie daar in 2005 gekocht en Flynn zijn paps heeft daar heel lang op stal gedaan. Veulentjes kíjken, níet! kopen.

Uhu :')

Afbeelding
Ik kwam, ik zag en zij overwon. Voor ik het wist stamelde ik 's avonds in de telefoon dat ik haar toch wel erg graag wilde kopen. Ouders in alle staten, iedereen op stal door het dolle heen en ik droomde van drie generaties in de wei: Jessie, Flynn en Feyre.

Feyre groeide, en groeide. En groeide. En groeide. En groeide.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen zorgde Jes nog voor een hartverzakking door ineens stok- en stokkreupel in de wei te staan. Een hoefzweer, volgens de DA. Laten weken, en na een paar dagen was het weer klaar.

In augustus begon het te knagen. Ze liep niet echt lekker mee, was niet meer zoals ze was en haar ogen stonden moe. Halverwege augustus wilde ik een rondje met haar wandelen, en ze stond om de paar meter stil. Ze wilde niet. fiets. DA gebeld, metacam opgehaald en dat twee weken aangezien.

Tijdens een evenement bij ons op stal stond ze weer heel wijs te zijn achter het draad:
Afbeelding

Maar het werd meer en meer duidelijk, goed ging het niet meer. De metacam toonde aan hoeveel pijn ze eigenlijk had. En toen heb ik de zwaarste beslissing in mijn leven genomen, en de DA gebeld of ze Jessie wilde laten in slapen. Dat was maandag, donderdag zou ze komen. Maandagavond heeft vriendin Imre nog hele mooie foto's van ons gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

En toen was ze er niet meer. Na vijftien jaar lief en leed te hebben gedeeld was daar het gapende gat van het verlies. Ik heb onderschat hoe hard de klap zou zijn, hoe erg ik haar zou missen en hoe ontzettend kút het leven zonder haar is. Gelukkig heb ik ontzéttend lieve mensen om me heen, heb ik haar zoon nog en een gouden lollig meiske wat sinds afgelopen weekend bij ons woont. Dat helpt zeker, hoewel het gat even groot blijft.

Feyre staat nou bij Flynn, en na een wat verontwaardigd (Flynn) begin vinden ze elkaar nou best wel geslaagd :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nou staan ze gezellig samen om het hooi heen. Mijn prachtige duo. Mijn grote steun en toeverlaat die steeds meer op zijn moeder gaat lijken, en het gouden randje aan deze donkere, héle donkere periode.

Afbeelding
:+:

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:59

Wat een heftig jaar voor jullie

Letterlijk een gouden randje :(:)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:14

Wat heftig zeg. Gelukkig dat haar zoon en het goude veulentje wat licht geven.. sterkte en in 2018 veel plezier van je twee prachfige paarden gewenst!

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:19

Ik hoop voor jullie dat 2018 dan een gouden jaar zonder zwart mag worden!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:46

Wat een heftig jaar. Feyre zal nooit dat gat gaan vullen wat Jessie achterlaat. Die krijgt haar eigen plekje, naast Flynn en naast Jessie <3
Dat 2018 maar júllie jaar mag worden :*

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:29

Een jaar met hogere pieken en diepere dalen dan dit kan bijna niet. Heel dubbel zo. :(:) Op naar veel leuke ritjes met Flynn en knuffels van je gouden dametje in 2018! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:35

Moeilijke tijd Berdien, maar dat gouden randje, of zeg eigenlijk maar gewoon RAND is wel heel erg mooi. <3 Wat heeft ze een heerlijke, rustige en wijze uitstraling. Wat een mooi meisje. <3

En Flynn blijft gewoon een allerlekkerstding! <3

Hele dikke knuf voor jou! :(:)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:36

Mallootje schreef:
Ik hoop voor jullie dat 2018 dan een gouden jaar zonder zwart mag worden!

Alleen een beetje zwart van Flynn dan :P

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:45

Afscheid nemen blijft altijd ontzettend zwaar. Je duo blijft mooi ! Ik heb Feyre toen wel gezien bij de Fokker en was wel het veulen waar ik ook weg van was (en zn moeder).

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:51

wel heel fijn dat je een veulen van haar hebt en nu een nieuwe uitdaging erbij in het veulen. moeilijkste is altijd om verder te moeten. Hoop dat 2018 je veel goeds gaat brengen

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 01:06

Het is natuurlijk geen vervanging voor Jes, maar zo onverwachts ineens een veulen erbij dit jaar - alsof het zo had moeten zijn, je gouden randje! (de "-je" kan je inmiddels wel weglaten, wat is ze toch een heerlijke tank in wording :D ) Ik hoop dat het verdriet langzaamaan een plekje kan krijgen en 2018 een heerlijk jaar wordt met je 2 bolletjes wol <3

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:22

Ik zie ineens Feyre uitgelicht!

Maar dikke knuffels Berdien, voor mij was het jaar vergelijkbaar.... :(:)

En lekker genieten van Flynn en Feyre!

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:37

Feyre kwam niet zomaar op je pad, ze is er voor jou :j op het juiste moment kwam ze in jouw leven om in de moeilijkste tijd jouw gouden randje te kunnen zijn.
Gemis zal blijven en Jessie heeft een onuitwisbare indruk achter gelaten bij iedereen die haar kende volgens mij :j

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 10:35

Bedankt voor alle lieve reacties!

Lisan89 schreef:
Ik zie ineens Feyre uitgelicht!

Maar dikke knuffels Berdien, voor mij was het jaar vergelijkbaar.... :(:)

En lekker genieten van Flynn en Feyre!

Echt bizar, ineens twee van die onverwoestbare merries gewoon... weg :\ ;( Gelukkig zijn er grijze en gouden bolletjes om heel veel van te houden!


Leo schreef:
Feyre kwam niet zomaar op je pad, ze is er voor jou :j op het juiste moment kwam ze in jouw leven om in de moeilijkste tijd jouw gouden randje te kunnen zijn.
Gemis zal blijven en Jessie heeft een onuitwisbare indruk achter gelaten bij iedereen die haar kende volgens mij :j

Ik geloof inderdaad niet in toeval, het heeft allemaal zo moeten zijn. Ik ben zó blij dat ik toen dacht 'Ah wat maakt het ook allemaal uit, ik koop haar.' Want op dat moment ging het eigenlijk nog gewoon hartstikke goed met Jes.

Cemlys schreef:
Afscheid nemen blijft altijd ontzettend zwaar. Je duo blijft mooi ! Ik heb Feyre toen wel gezien bij de Fokker en was wel het veulen waar ik ook weg van was (en zn moeder).

Wat grappig! Ze is bewust even offline gehouden tot ik langs kwam, en daar ben ik Henk en Ellen echt eeuwig dankbaar voor. Er liepen heeeeeel veel veulentjes, allemaal prachtig maar er was er maar eentje waarvan ik dacht 'MINE' :))

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:08

Wat een verlies van Jessie Y;( en wat fijn dat je haar zoon en aanwinst Feyre hebt. Heel dubbel natuurlijk maar wat een prachtig stel heb je.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:10

Imre schreef:
Een jaar met hogere pieken en diepere dalen dan dit kan bijna niet. Heel dubbel zo. :(:) Op naar veel leuke ritjes met Flynn en knuffels van je gouden dametje in 2018! <3

Beter kan ik het niet omschrijven en ik zit hier letterlijk met de tranen in mijn ogen weer als ik Berdien haar verhaal terug lees.

Komt bij mij af en toe hard aan omdat ik zelf met een 21 jarige merrie zit die op dit moment nog heel erg fit is en haar leeftijd absoluut niet toont maar het kan ineens verkeren met die oudjes.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:19

Fijn dat je babypaard eindelijk thuis is. En sterkte met het verlies van je mooie dame.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:44

Mooi en herkenbaar verhaal.

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:15

En daar zag ik Feyre in uitgelicht! <3

Wat een bewogen jaar is het voor jullie geweest.
Lieve Jes :(:)

Aankomend jaar lekker genieten van je beeb en Flynn :)

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:21

Je topic doet me denken aan een wijze uitspraak: life is like photography. You use the negatives to develop.

Ik hoop dat je je ervaringen van dit jaar kunt omzetten in groei. Heel veel geluk in 2018 :)

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: 2017: een zwart jaar met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:59

Heel veel sterkte met het verlies! Je hebt een wijze beslissing genomen en ze zal altijd in je hart blijven.

Feyre is een erg knap dier. Ik kan geloven dat je meteen verliefd werd.