EJL met Braveheart en.. Mijn nieuwe topper!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

EJL met Braveheart en.. Mijn nieuwe topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 13:33

Sommige kennen Braveheart (Toot/Toto) nog wel. Een 11-jarige ruin van San Remo x Mermus R.

Linkjes zijn ook de moeite waard. En sorry voor het lange verhaal.

Met hem had ik vorig jaar December de laatste puntjes in de L1 gehaald, dus in Januari en Februari waren we druk bezig met de puntjes op de i voor de L2 en stiekem al wat aan het trainen voor de M1.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

In Februari hebben we onze eerste L2 wedstrijd gereden waar we 3 winstpunten hadden gehaald. In Maart en April hadden we nog 2 wedstrijdjes gereden en stond de teller na 3 wedstrijden op L2+10! Dus lekker doorgetraind en op 14 Mei ons M1 debuut gereden waar we een tweede en derde plaatst haalde en 3 winstpunten reden! *\o/*
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

Ik liep er al een tijdje mee in mijn hoofd om Toot te verkopen. Hij was 'al' 11 en ik wou graag een jonger, groter paard om lekker mee vanaf 0 te beginnen.. Dus toen werd het tijd om foto's te maken voor de verkoop..
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
klik

Ik had zeker geen haast met de verkoop, en als ik geen leuk plekje voor hem kon vinden bleef hij lekker bij mij en zouden we door gaan trainen.

Eind Mei had ik ook nog een fotomeeting staan in Havelte, die ik samen met mmvs had georganiseerd.
7. <3
Afbeelding
8.
Afbeelding
klik

Toen ik had besloten hem te houden, kwam er eind Juli nog 1 iemand kijken. Het klikte direct tussen haar en Toot en ook tussen ons 2. Hij is toen gekeurd & goedgekeurd en we hebben hem naar z'n nieuwe plek gebracht. Hij heeft het daar super en krijg geregeld berichtjes! :D
9.
Afbeelding


En toen begon de zoektocht naar een nieuw paard! Ik wou dus een groter (Toot was 1,62 en ik 1,82) & jonger paard. Beleerd/onbeleerd maakte me niet uit en ruin had de voorkeur. En ik hou niet van bruin, dus ik wou het liefst geen bruin paard.
Ik had me aangemeld op verschillende facebookgroepen, had zoekertjes geplaatst en keek op sporthorses en andere sites. We zijn heel Nederland rondgecrost en heb veel paarden gezien. 1 bijna gekocht, maar helaas niet goed op de foto.
Vaak zat was ik er klaar mee, en ging weer uit alle groepen en zat niet meer op internet rond te kijken :'). Toen ik voor de zoveelste keer weer uit de groep wou gaan, zag ik hem staan. Een onbeleerde, bruine, 3-jarige hengst van +/- 1,65. Direct een afspraak gemaakt en de volgende dag zijn we heengegaan.
10.
Afbeelding

Ik was direct gek op hem! Ik had nog 2 andere paarden daar gezien, maar ik kwam weer terug op hem! Op de terugweg de filmpjes rondgestuurd naar wat mensen en ze waren het met me eens dat dit een leukerd was! Dus thuis direct contact gezocht en gezegd dat ik m zou kopen als die goedgekeurd werd! Ik moest nog tot in de avond wachten, want er kwamen nog andere mensen. Maar na een paar minuten kreeg k al n berichtje; 'Heb goed nieuws voor je!' *\o/*

^^ Dit was toen we gingen kijken.

Dus hup, vrijdag 25 Augustus werd ie gekeurd. En hij was goedgekeurd! Dus hierbij mijn nieuwe topper: Juweel (Hier Sjaakie genoemd) is een 3-jarige hengst van 1,65 groot. El Capone x Wynton.
11.
Afbeelding

Thuis hebben we hem aan alles laten wennen en zijn we rustig met hem aan de slag gegaan. Longeren met zadel/hoofdstel kende die al, maar ik wou het even rustig opbouwen. Ook direct de tandarts gebeld voor hem, die in September 2x is geweest.
Longeren was nog wel een dingetje, want hij bleef maar draaien. Maar na een tijdje was het er uit, en zijn we verder gegaan met zadel/hoofdstel.
klik

Daarna zijn we bezig gegaan met hangen en ben ik er zelf op gaan zitten. Hij was superbraaf! Ik heb toen iemand er bij gehaald om hem in te rijden, omdat ik dat zelf niet zie zitten. Helaas was hij niet braaf en zijn we begin Oktober met hem naar Gert van den Hof gegaan. Daar deed hij t supergoed!
klik

Vanaf toen doet hij het echt supergoed! Samen met diegene die hem in zou rijden hebben we hem opgepakt. De eerste vliegles heb ik ook al gehad, maar oke _O-. Hij heeft ook 2 weken vrij gehad van het rijden en zijn hem nu weer rustig aan het oppakken. En dat heeft hem ook zeker goed gedaan :).
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

Ik ben mega blij met hem! Het is echt de rust zelve en heel nuchter in zijn hoofd. Het is nog echt 'n puppy, dus we doen alles lekker rustig aan en ik doe alles met goede begeleiding :).
De bedoeling is om hem begin volgend jaar te castreren en ergens volgend jaar te gaan starten!

14.
Afbeelding

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: EJL met Braveheart en.. Mijn nieuwe topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:19

Wat een leuk dier is Sjaak! Veel plezier met hem de komende jaren :)

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 16:51

_Sofie schreef:
Wat een leuk dier is Sjaak! Veel plezier met hem de komende jaren :)


Dankjewel! :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:59

Wat is Sjaak leuk!

Die laatste foto ook, het deert m ook weinig volgens mij :').

Veel plezier samen in de toekomst!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 09:16

Es_ther schreef:
Wat is Sjaak leuk!

Die laatste foto ook, het deert m ook weinig volgens mij :').

Veel plezier samen in de toekomst!


Hahah jaa. Zo is die ook. Lekker nuchter en maakt zich nergens druk om. Behalve dekens, want die zijn stiekem nog wel eng :').
En dankje! :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: EJL met Braveheart en.. Mijn nieuwe topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:21

Wat een leukerd die Sjaakie! Hij is wel echt alles wat je beschreef in je OP he? :') veel plezier met hem!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 11:46

Kiekeboefje schreef:
Wat een leukerd die Sjaakie! Hij is wel echt alles wat je beschreef in je OP he? :') veel plezier met hem!


Jaa, het is echt een megaleuk paard! En ook fijn om mee te werken. Zit ook echt niks kwaads in, haha :D.
Dankjewel!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: EJL met Braveheart en.. Mijn nieuwe topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:12

Leuke spetterfoto met Toot.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 16:20

xLes schreef:
Leuke spetterfoto met Toot.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!


Dankjewel!
En dat komt vast wel goed :D