Blije Jippie - 4 maanden hier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13943
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:49

Jeetje die nek is van splinter naar een boom gegaan :wow:
Prachtig!!

Ga zo door :D

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:52

Heel gaaf paard Vera! Bekende omgeving ook :D Heel leuk dat je nu een eigen paard hebt!
Ziet er goed uit en ga vooral zo verder, komt helemaal goed :j

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:01

Mevrouw matchmaker komt ook even reageren hoor. Je weet wat ze zeggen he? Het leven is gewoon ruiger met een tuiger! :7

Ik ben zo trots op hoe jullie gegroeid zijn samen. Hij was al gaaf, geweldig karakter, geweldig lopen, maar wat is hij nu mooi in zijn spieren gekomen!

Keep up the good work! Je doet het geweldig!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:34

Mag ik vragen waarom je ervoor kiest om met wolfstandjes te rijden (of sowieso een bit in doet dan)? Dat is echt alles behalve prettig voor je paard.

Ik vind hem helemaal niet ogen als een tuiger. :D Knap paard!

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:01

Wat een leuk paard! <3
Mag je enorm blij mee zijn, veel succes met elkaar :D

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 08:24

@ Kabayo; Ja hij is lekker gegroeid :D Heel blij mee. Dankjewel!
@ Robin_Rikkie: Ja geen idee waar ik sta he.. Dankjewel!
@ Stitchlover; Haha het geintje waar ik naar ben gaan kijken. Dankjewel voor uitzoeken van deze baby :D
@ Change3x; Dit is in overleg met de tandarts. Die is in augustus geweest en de wolfstandjes waren toen te klein om er netjes uit te halen (eerste keer tandarts voor Jippie). Ook gevraagd hoe het dan inderdaad zit met bit/rijden/comfort. Hij gaf aan dat het nog kan, maar dat ze er echt deze winter uit moeten. Ik vertrouw daarin op zijn oordeel. Dankjewel voor je compliment!
@ Elitedeux; Dankjewel! :)

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:02

Wat n zoet dier. En wat is ie gaaf *\o/* . Blijf maar lekker fotos plaatsen.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:39

Volgens mij past zijn naam echt perfect bij hem, of niet? Wat een sympathiek dier!
En je zit er heel netjes op inderdaad en ziet jullie gewoon verbeteren. Geniet maar lekker van je knapperd! :)

nps
Berichten: 1982
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:58

Ha leuk, ik weet waar je 'm vandaan heb (komt die van mij ook vandaan)! Superleuk topic, fijne combi, heel veel plezier met 'm!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:46

Wat een gaaf dier! Je zou niet zeggen dat het een tuiger is!
Zou alleen zo'n jong dier nog iets meer ruimte geven in de hals, wat meer lang en laag zegmaar.
Het neusje mag er ook wat vaker uit, dat word soms nog wat opgekruld. :j
Verder erg netjes! :j

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:47

Wat een ontzettend leuk paard! Probeer idd die valse knik te voorkomen door hem wat meer ruimte aan dw voorkant te geven. en echt zijn neus eruit te rijden, hij kruipt nu soms nog achter de loodlijn!

Marian_lara
Berichten: 189
Geregistreerd: 19-04-12

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:09

Een ontzettend leuk paard.een plaatje.samen leren en verder komen is het allerleukste.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 14:30

@ Getup; Tof om te horen. Hij is inderdaad heel braaf :)
@ Happypaardje; Jippie is zijn bijnaam (eigenlijk heet hij Jelbert). Heeft hij bij zijn vorige eigenaresse gekregen en past hem inderdaad perfect. Heel vrolijk dier is het. Dankjewel!
@ Tmr001; Ooh wat leuk! Die van jou ook zo fijn opgeleid?

_Dracarys schreef:
Wat een gaaf dier! Je zou niet zeggen dat het een tuiger is!
Zou alleen zo'n jong dier nog iets meer ruimte geven in de hals, wat meer lang en laag zegmaar.
Het neusje mag er ook wat vaker uit, dat word soms nog wat opgekruld. :j
Verder erg netjes! :j


SGorter schreef:
Wat een ontzettend leuk paard! Probeer idd die valse knik te voorkomen door hem wat meer ruimte aan dw voorkant te geven. en echt zijn neus eruit te rijden, hij kruipt nu soms nog achter de loodlijn!


Ik snap jullie reacties compleet en kan het alleen maar met jullie eens zijn mbt kort in de hals, neusje er meer eruit :) . Ik zie 'meer ruimte geven' echter niet als de oplossing. Simpelweg: zijn houding wordt dan enkel maar hoger/opgekropter en ik wil hem juist lager en meer op lengte.
Hetzelfde met lang/laag; dit is niet voor elk paard de oplossing. Jippie is zo opwaarts gebouwd en heeft daarvoor simpelweg de kracht nog niet. Dan krijg je een paard wat van het achterbeen af loopt, op de kop gaat lopen en waarschijnlijk nog meer achter de loodlijn.

We oefenen nu op reactie been/zit, zodat door voorwaarts te blijven gaan (hij denkt zelf makkelijk terug) ook het neusje wat meer eruit komt. Daarnaast proberen we meer lengte in de hals te krijgen, maar dat kost tijd. Hij moet daarvoor ook kracht opbouwen. Uiteindelijk hoop ik hem inderdaad lang en laag te kunnen rijden (en nog een stapje verder is het kunnen variëren in halshoudingen :D ), maar dit is simpelweg nog te veel gevraagd. Work-in-progress! :)
Ik ben me er echter heel erg van bewust dat hier nog werk aan is, want deze foto's laten echt nog geen functionele aanleuning zien :j

@ Marian_lara; dankjewel! En dat ben ik helemaal met je eens! Lekker de tijd nemen en samen groeien.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:42

Leuk paard!!

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:17

Zo te lezen is Jippie bij een gouden huisje terecht gekomen. Wat een leuk stel zijn jullie en wat is je paard al positief veranderd.

Ik ben het met je eens wat betreft voorwaarts neerwaarts. Dat kost een paard veel kracht (tenzij hij vol van het achterbeen mag denderen) en dat kan hij nu gewoon nog niet. Lekker met je instructrice verder werken en dan komt dat vanzelf.

Amber_6978
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-08-15

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:00

Leuke combinatie!

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:35

Wauw wat een knap en leuk paard! Jullie zijn een leuke combi.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:49

Wat rijd jij ontzettend netjes! En een ontzettend mooie tuiger zeg <3

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Blije Jippie - 4 maanden hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:45

Wat een leuk beestje! En wat heb jij een fijne rijstijl! Daar kan menig ruiter (inclusief ik) nog wat van leren

Ook een fijne sfeer zeg, in dit topic. Een keer geen geruzie, maar gewoon vriendelijke tips en een TS die de tips meeneemt in het rijden of op een normale manier uitlegt. +:)+

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 08:09

@ Jord; dankjewel :)
@ Dee_Es; Wauw, bedankt voor de complimenten! En dat m.b.t. voorwaarts neerwaarts denk ik ook.
@ Amber_6978; bedankt!
@ Saliziatinka; dankjewel!
@ Deni11; Dankje, fijn om te horen :)
@ ODonoghue; Wauw, dankjewel! :o Ik vind het ook een fijne sfeer! Ik kan me in alles wat wordt opgemerkt n.a.v. de foto's vinden. Ik hou het allemaal in mijn achterhoofd. Bij sommige zaken leiden er meerdere wegen naar Rome. Gelukkig, anders werd het een behoorlijke eenheidsworst :D