Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 21:00

Hoi allemaal!

Ik heb weer eens een fototopic! Ik had afgesproken met bokker AlwaysH ( eindelijk zien we elkaar een keer in het echt :D ) Het was ook een welkome afleiding aangezien ik nu midden in een relatiebreuk zit en zo snel mogelijk een eigen huisje moet gaan vinden. Helaas gaat dat nog niet dus ga ik tijdelijk terug bij mijn pleegouders wonen.

Ik heb sinds een tijdje een verzorg paard. Scandic. Superleuke ruin! :D Hij is 12 jaar en 165 hoog.
Met rijden heb ik nog wel een beetje moeite met hem. Vooral linksom in de galop kan hij erg sterkt worden en zijn we dan soms echt de rem even kwijt. :') Verder is hij heel lief! AlwaysH heeft supermooie en leuke foto's gemaakt van vandaag. Dankjewel daarvoor!

Commentaar mag. Maar ik weet dat er zelf ook nog genoeg werk aan de winkel is :D Hij heeft zijn mond soms ook open. Tandarts staat gepland :)

1. Meet Scandic
Afbeelding

2. Er waren bordjes in de bak geplaatst. Meneer vond het reuze eng :+
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding


Dat was hem weer! Bedankt voor het kijken!


Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:06

Vind het een leuk paard. En je rijd hem erg vriendelijk.
Paar dingen om op te letten:
- teugels een paar cm korter pakken. Door ze wat korter te hebben, hoef je de teugels niet zo naar je toe te brengen en op die manier heb je ook net wat meer te zeggen. Spreek uit ervaring. Niks zo lekker als ze op deze lengte te hebben ;) :D

Maar ik zou zeggen ga zo door. En sterkte met je relatiebreuk!!
- En probeer je tenen naar binnen te draaien. Die heb je nu vaak naar buiten steken. Zelfs bij het niet aansporen van je paard. ;)

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 21:11

Madje1992 schreef:
Vind het een leuk paard. En je rijd hem erg vriendelijk.
Paar dingen om op te letten:
- teugels een paar cm korter pakken. Door ze wat korter te hebben, hoef je de teugels niet zo naar je toe te brengen en op die manier heb je ook net wat meer te zeggen. Spreek uit ervaring. Niks zo lekker als ze op deze lengte te hebben ;) :D

Maar ik zou zeggen ga zo door. En sterkte met je relatiebreuk!!
- En probeer je tenen naar binnen te draaien. Die heb je nu vaak naar buiten steken. Zelfs bij het niet aansporen van je paard. ;)

Dankjewel!

Ik moet zeggen dat ik de teugels al erg kort heb vind ik zelf. Op de foto's is dat niet altijd te zien. Hij is best sterk in zijn mond en hij vind het erg leuk om stukje voor stukje de teugels uit mijn handen te trekken. Chantal (alwaysH) heeft mn aangetaste roekl handschoentjes gezien := Ik merk alleen dat als de rem weg is ik mijn handen goed laag moet houden en niet naar boven moet houden :')

Ik heb inderdaad mijn tenen heel erg naar buiten gedraaid. Normaal is dit absoluut niet zo maar ik raak door de half open beugels erg snel mijn beugels kwijt :P Denk dat ik ze onbewust wat meer naar binnen draai zodat ik mijn beugels blijf houden.

Superbedankt voor de tips!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:17

Knap stel! <3 Mooi watermerk _O-
Was onwijs gezellig, volgende keer hier. :D

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 21:22

AlwaysH schreef:
Knap stel! <3 Mooi watermerk _O-
Was onwijs gezellig, volgende keer hier. :D

:') Ja heb even geïmproviseerd haha :P
Volgende keer kom ik bij jou foto's maken ja :D

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:24

Geeft niet hoor, mijn naam staat er idg op!

Heb er nu al zin in. :D

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:23

Leuk paard! Probeer inderdaad je teugels korter te pakken en je handen meer voor je te dragen. Je hoeft zeker niet strenger te worden in je handen. Verder krijg ik een beetje een ongemakkelijk gevoel bij je zadel, ik kan alleen mijn vinger er niet op leggen waardoor. Vermoed dat het door de witte onderlegger komt. En als laatste puntje..je strijklappen zitten verkeerd om. :D

Lekker doorgaan samen en hopelijk binnenkort weer een ITP voor de vooruitgang.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 22:26

Zitten ze verkeer om? De achterste? Volgens mij niet toch? :P Heb die dingen nooit om, maar moet van de eigenaresse haha :P

Ik heb voor mijn gevoel de teugels al zo kort :( Ben bang dat ik echt in zijn mond ga hangen als ik de teugels nog korte pak....

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:30

Maureen95 schreef:
Zitten ze verkeer om? De achterste? Volgens mij niet toch? :P Heb die dingen nooit om, maar moet van de eigenaresse haha :P

Ik heb voor mijn gevoel de teugels al zo kort :( Ben bang dat ik echt in zijn mond ga hangen als ik de teugels nog korte pak....


Ik laat zelf ook de teugels gauw te lang worden, het kan gauw onnatuurlijk voelen. Belangrijk is om luchtig te blijven. Teugels korter pakken betekent niet gelijk harder vastpakken. Buikspieren aanspannen, je zitbeenknobbels opzoeken, onafhankelijke zit dus en dan je handen dragen. Niet te veel in 1 keer willen maar rustig opbouwen, desnoods met een cm per keer. Je kan altijd een manenelastiekje op de teugels doen en elk rondje checken of je handen nog op de goede plaats zitten. Zo komt het een beetje in je routine.

Het klitteband van je strijklappen hoort naar achteren te wijzen en de bolle kant ook. :)


Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:40

Dus toch Mau _O-
En ik er maar naar kijken. :=

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 22:41

AlwaysH schreef:
Dus toch Mau _O-
En ik er maar naar kijken. :=

:o Woeps haha
Dankjewel @ninaCharlie! Dat van die elastiekjes ga ik ook even onthouden! Das een goeie :D

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:51

Maureen95 schreef:
Zitten ze verkeer om? De achterste? Volgens mij niet toch? :P Heb die dingen nooit om, maar moet van de eigenaresse haha :P

Ik heb voor mijn gevoel de teugels al zo kort :( Ben bang dat ik echt in zijn mond ga hangen als ik de teugels nog korte pak....

Dat gevoel van de teugels ken ik zelf ook erg goed. Iedere les krijg ik het weer te horen. En zelf heb ik echt het idee dat ze zo lang niet zijn. Altijd mijn specialiteit geweest, waslijntjes.
Behalve bij mijn fjord, daar ging het automatisch goed bij. Maar goed die trok ook niet aan de teugels. Zodra een paard dat doet, moet ik ook ieder rondje controleren of ik mijn teugels nog op de goede maat vast heb.
Ik kan zelf ook mooi die tip van het stiekje gebruiken.:+

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Heerlijk rijden op deze prachtige dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:53

Fijn he dat lekker najaarszonnetje! <3

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-17 14:09

Denise_Storm schreef:
Fijn he dat lekker najaarszonnetje! <3

Heerlijk!

@madje1992 Ik heb inderdaad wel eerder waslijntjes dan mijn teugels te strak :P Ik ga zeker van de tips gebruikmaken! Thanks :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xJurdyWonanx en 40 bezoekers