Ja, dan doe je zo'n wedstrijd puur voor de ervaring van het dier en om te kijken waar je staat qua training... Een prijs doet er niet toe, een winstpunt is leuk, maar de adviezen op de protocollen, dat is waar je het voor doet. Bovendien doen er een flink stel (grote) paarden mee, die soms net even iets meer kunnen tonen met die lange benen van ze.
Dus geen verwachtingen en gewoon een leuk avontuurtje puur voor de ervaring...
...Om uiteindelijk 1ste te worden met 203 punten!!
Ik ben natuurlijk super trots op Tuck, die eigenlijk door puur toeval op mijn pad is gekomen, maar echt een geweldige topper blijkt te zijn en zich elke keer weer meer ontwikkeld. Voorlopig gaat ie nog lekker niet weg.
(Foto's zijn van onze winnende proef en gemaakt door Nadine de Jong van Little Joy fotografie)
Pony!!
Hier krult hij zijn nek nog wel iets op, zou hier meer lengte in zijn bovenlijn en meer openheid bij zijn kaak willen zien.

De aanzet voor we de middendraf gaan doen, zou hem hier zelf nog iets meer het neusje eruit willen hebben.

Blij met zijn galop, niet zo blij met mijn hakken

Hier pakt hij mooi contact, creëert ook meer lengte in zijn hals, maar zou ik wat meer terug in het zadel mogen zitten vooral qua schouders

En dit zou uitgestrekte stap moeten zijn... We zijn hard aan het werken om hem meer lengte te laten pakken in alle drie zijn gangen, maar hier komt dat helaas niet helemaal tot uiting. Kreeg hier ook een laag cijfer voor.

Mochten jullie nog tips of tricks hebben, mag dat natuurlijk altijd gezegd worden.
Voor de rest, hou het vriendelijk en gezellig hier terwijl je van Tucky geniet