Schriktraining: 3-jarige Zara kwam, zag en overwon.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Schriktraining: 3-jarige Zara kwam, zag en overwon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 16:36

Hola :wave:

Ik dacht dat er ooit een speciale afdeling was op Bokt voor grondwerk In The Picture, maar blijkbaar niet dus ik zet het maar hier. Als het verkeerd staat, voel je vrij om te TEMmen.

Vandaag kwam DL-Paardencoaching naar mijn stal voor een schriktraining. Met een groepje van 7 paarden hebben wij heel heldhaftig verschillende super enge obstakels overwonnen. Ik deed mee met mijn 3-jarige merrie Zara. Ik vond dit wel een erg goede bijdrage aan haar opleiding :j

We hebben eerst een uur aan de hand de obstakels geoefend, hier heb ik helaas (nog) geen foto's of filmpjes van, omdat ik uiteraard niet zelf kon filmen :+ Daarna mochten we optioneel nog onder het zadel de obstakels lopen. Waar veel (lees: bijna alle, op 1 na) paarden afhaakten, ging Zara als jongste deelnemer vol goede moed door. Een stalgenootje die mijn pony 1 a 2 keer in de week traint onder het zadel heeft dit gedeelte van de schriktraining met haar gedaan. Dat gaf mij de gelegenheid om foto's te maken, te filmen en om super duper trots te zijn op mijn knappe merrie! Zara kwam, zag en overwon vandaag! *\o/*

De verschillende obstakels die wij hebben overwonnen vandaag:
- Smalle doorgang met slingers en andere attributen
- Blauw zeil op de grond
- Smalle doorgang met wapperende slierten boven hoofd paard
- Bladblazer
- Paraplu
- Wapperende vlag
- Aangevallen worden door opblaas krokodil, dolfijnen en ondefinieerbare wezens
- Opblaas ballen die zomaar ineens naar het paard toe gegooid of gerold worden
- Ik ben het even kwijt... er was vast nog meer :')

Nog een klein Zara paspoortje: :list:
- Zara van 't Oudeland
- Merrie
- 3 jaar
- Arabier x Fries x Fjord
- ongeveer 1.50
- Wordt nu sinds een paar weken 1 a 2 dagen in de week getraind onder het zadel

Genoeg gekletst, hier zijn de foto's en het filmpje :):)
Ik ben NIET de ruiter op de foto's en video.


Let niet op het geklets op de achtergrond :o

1. Smalle doorgang met enge dingen
Afbeelding

2. Vanaf de andere kant bekeken
Afbeelding

3. Blauw zeil
Afbeelding

4. Smalle doorgang met slierten
Afbeelding

5. Paraplu onder het zadel
Afbeelding

6. En zo gaan wij heel de herfst rijden als het regent :=
Afbeelding

Ik begreep dat er ook foto's en filmpjes waren gemaakt van de schriktraining aan de hand. Zodra ik deze heb zal ik deze hier plaatsen, zaten geloof ik wel wat grappige dingen tussen. :D

Zara was met haar 3 jaar de jongste deelneemster vandaag en deed het ontzettend goed. Ik stond met een big smile achter de camera te filmen en ik zit nu nog steeds met een big smile op de bank. Wat houd ik toch ontzettend veel van deze knappe pony en wat maakt ze me toch ongelofelijk trots. We zijn eindelijk een goed team aan het worden en vullen elkaar ontzettend goed aan in vertrouwen. Wanneer Zara iets spannend vindt stel ik haar gerust en wanneer ik zelf iets spannend vind laat Zara juist weer zien dat er niks aan de hand is. Ik heb het getroffen met deze lieverd :+:

Ik zie uit naar jullie reacties :D

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:02

Wat een stoere pup heb je, zeg!!!
Ik zou ook graag eens schriktraining doen, denk dat ik dat met die van mij allemaal niet voor elkaar krijg , helaas :(

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 21:59

Getup schreef:
Wat een stoere pup heb je, zeg!!!
Ik zou ook graag eens schriktraining doen, denk dat ik dat met die van mij allemaal niet voor elkaar krijg , helaas :(


Gewoon doen! Zorg dat je goede begeleiding hebt. Ik weet niet waar je woont maar de meiden van DL-paardencoaching.nl zijn heel fijn, volgens mij is hun werkgebied Zuid-Holland en omstreken. Zij zijn gedragstherapeuten en onderzoeken dus graag met de eigenaren waarom een paard een bepaald obstakel eng vindt en hoe het paard van die angst af kan komen. Ze nemen ook echt de tijd voor je tijdens de training. :j

Ik vond ze in ieder geval erg motiverend werken tijdens de training met Zaar en dat wierp ook duidelijk zijn vruchten af. :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:51

Omdat dit meer om rijden en schriktraining gaat verplaats ik dit topic naar RIJ-ITP.

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 11:53

Neonlight schreef:
Omdat dit meer om rijden en schriktraining gaat verplaats ik dit topic naar RIJ-ITP.


Dankjewel! :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Schriktraining: 3-jarige Zara kwam, zag en overwon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:28

Wat een braverik!! <3 <3

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Schriktraining: 3-jarige Zara kwam, zag en overwon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:41

Wat een stoer paard heb je! Ze loopt er ook super relaxed bij. :)
Mijne zouden hem behoorlijk schijten voor bepaalde onderdelen of er dan tussendoor schieten, haha.

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 15:18

Bedankt voor de leuke reacties. :D

Ze is zeker erg dapper! Hoewel ze toch nog af en toe van de gekste dingen kan schrikken hoor. Zoals een witte steen bijvoorbeeld, haar eigen schaduw en ook doodeng zijn haar eigen scheten... :roll: Vooral bij dat laatste gaat ze met 4 benen de lucht in, want "Ojee, waar komt dat geluid nou toch ineens vandaan?" :')