De afgelopen 2 maanden heeft mijn moeder een aantal keer wat foto's van Floyd en mij geschoten (op mijn verzoek).
1 omdat ik graag foto's heb van onze vooruitgang en ik gevoel en beeld kan combineren
en 2 omdat ik sinds een maand een nieuw zadel heb waardoor ik eindelijk normaal kan zitten!

Floyd is een 8-jarige fries van Maurus 441xBeart411 en nu 4 jaar in mijn bezit. We hebben nu 3x Z1 gestart en zijn inmiddels Z1+4.
Voor onze vorige topics (waar je ook meer foto's kunt zien van mijn houding met mijn oude zadel, zie:
Dressuurfries Floyd aan het werk (Z1) en boscrossen!
Knappe dressuurfries Floyd aan het werk!
Friese krachtpatser Floyd door de jaren heen!
De eerste 2 foto's zijn van begin juni, daarna 1 van begin juli en de rest is allemaal van gisteren. Ik heb helaas geen foto's van het losrijden van gisteren en maar 1 van het uitdraven maar wij pakken hier altijd vooral lengte mee, reactie op de hulp en rechtrichten. We rijden 1/2x per week op stang en trens (als we proefgericht trainen) en voor de rest gewoon op een trensje. Het is een geweldig paard om mee te werken, hij is alleen een tikje onzeker af en toe maar dat wordt elk jaar al beter!
1. Dit zijn wij:

2. Foto van diezelfde keer met rijden. Zie mijn zadelprobleem in volle glorie

3. Tweede keer rijden met mijn nieuwe zadel, wat een verschil, en wat een verademing! Helaas alleen foto's van het losrijden.

4. Gisteren, een drafje

5. Schouderbinnenwaarts met wat extra stelling

6. Om over te gaan in een renvers

7. Hem wat laten klimmen (hier eigenlijk mijn teugels al wat meer oppakken)

8. Appuyement

9. En de andere kant op!

10. Galopje

11. Contra

12. Galop aan de andere kant

13. Uitgestrekte draf

14. En uitdraven

Rijtechnische tips/feedback mag uiteraard zolang je het opbouwend houdt. Ik heb les van een geschikte instructeur die mij en Floyd uitstekend begeleidt in ons rijden.
Bedankt voor het kijken/lezen!