Een weekend vol Haflinger plezier!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kim_97

Een weekend vol Haflinger plezier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 22:42

30 juni, 1 juli en 2 juli stond het KNHS-terrein in het teken van Haflingers. Een weekend waar ik elk jaar weer ontzettend naar uit kijk! Gezien Ermelo voor ons niet dicht bij de deur is, overnachten wij in een centerparcs dichtbij, waardoor het vakantie gevoel helemaal compleet is!

Op Vrijdagochtend gingen wij bepakt en bezakt met 2 auto’s vol spullen op weg naar Ermelo.

Vrouwke de coole kikker ziet een andere stal of vreemd terrein nooit als probleem en vermaakte zich dan ook prima in de stal van het KNHS-terrein. :D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vrijdag avond begonnen we met een crosstraining. Hier heb ik heerlijk relaxt kunnen rijden! Ik had een fijn tempo controle tijdens en na de sprongen en Vrouwke sprong lekker enthousiast over de hindernissen heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdags begonnen we met een potje Haflinger voetbal, ondanks dat er te weinig aanmeldingen waren om teams te kunnen vormen om partijtjes tegen elkaar te spelen, hebben we met de 5 spelers die nu meededen een super leuk, enthousiast en fanatiek potje voetbal gespeeld, waarbij we hopelijk andere deelnemers enthousiast hebben gemaakt!

Afbeelding

Later op de middag hadden we een privé clinic tijdens onze eerste kennismaking met TREC. Onder laaghangende takken in stap/draf/galop, door een smalle doorgang rijden in alle gangen, door het labyrint , een klein sprongetje en achterwaarts, dat alles was geen probleem voor Vrouwke.

Afbeelding

Afbeelding

De zaterdag sloten we natuurlijk af met de welbekende parade. Al onze gouden toppers bij elkaar leverde een prachtig beeld op! Waar we voorgaande jaren ergens achteraan reden, reden we nu bijna vooraan als vlaggendrager, ontzettend gaaf was dat!

Afbeelding

Afbeelding

Zondag stond in het teken van de dressuur. Tijdens het losrijden hadden we even wat storingen en verliep het niet helemaal soepel, maar tijdens de proeven heeft Vrouwke zich van haar beste kant laten zien! Wat resulteerde in een 1e en 2e plaats met 190 & 189,5 punten, met de teller op L1+17 nu!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de dressuurproeven verreden waren liep het leuke weekend echt op zijn einde. Een weekend waar ik ontzettend lang naar heb uitgekeken en naar toe heb geleefd was ook zo weer voorbij… Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad!

Mede dankzij mijn twee lieve vriendinnen is dit weekend ook tot een succes verlopen!
Ilse van https://www.facebook.com/Ilses-hobbyfot ... 551892066/ en teunie99 op bokt! <3

(Van alle foto’s heb ik toestemming van de fotograaf om deze hier te plaatsen, ook de foto’s zonder logo staan hier met toestemming.)

Vrouwke <3 B+16 / L1+25 / L2+10 / M1+12 / M2

_Sofie

Re: Een weekend vol Haflinger plezier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 05:57

Ziet er uit als een heel geslaagd weekend :j :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:24

Heel erg leuke foto die in Uitgelicht staat met al die Hafjes op een rij, ik kan me voorstellen dat het heel gaaf is om alleen maar Haflingers daar rond te zien rijden. :D

Wel een puntje van kritiek; op alle foto's zit je neusriem veel te laag, zeker aan de voor de kijker rechterkant. Op de dressuurfoto's is hij echter zo ver omlaag gezakt dat hij helemaal op haar linkerneusvleugel hangt, dus ik vermoed dat je daar bijna wel strafpunten/een aantekening voor hebt gekregen op je protocol?

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:25

Wat leuk al die blonde koppies :P
Je neusriem mag wel wat hoger!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 05:06

xyzutu2 schreef:
Heel erg leuke foto die in Uitgelicht staat met al die Hafjes op een rij, ik kan me voorstellen dat het heel gaaf is om alleen maar Haflingers daar rond te zien rijden. :D

Wel een puntje van kritiek; op alle foto's zit je neusriem veel te laag, zeker aan de voor de kijker rechterkant. Op de dressuurfoto's is hij echter zo ver omlaag gezakt dat hij helemaal op haar linkerneusvleugel hangt, dus ik vermoed dat je daar bijna wel strafpunten/een aantekening voor hebt gekregen op je protocol?

Bedankt, dat is natuurlijk niet op de foto's te zien, maar de neusriem zit ontzettend los (op het 1e gastje, mijn hele hand kan er bijna tussen :p) daardoor zakt hij zeg maar ook naar beneden, maar geeft gelukkig niet veel druk aangezien hij heel los zit.
Heb er echter het hele weekend geen opmerkingen over gehad van de jury.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 06:19

Wat heerlijk. Altijd leuk al dat blond bij elkaar op het leukste evenement van het jaar.

Strooigoed
Mando woont langs de A7 bij HMpaaltje 187,6.;-)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:06

Ziet er heel erg leuk uit! Vooral die foto dat jullie met alle blondjes door de waterbak heen gaan is leuk :)

Make it happen

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:23

Zijn weer leuke foto's Kim!!
Vrouwke is voor een hafje al smal maar als je die dan in de rij ziet bij de waterbak dan is ze toch echt wel de smalste met het kleinste hoofd!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:11

Wat een mooi gezicht, al die blondjes! Haffies zijn zo leuk!

Les in grondwerk en dubbele lange lijnen:
http://www.bokt.nl/markt/ad/455137/les- ... nge-lijnen

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:21

Kim_97 schreef:
xyzutu2 schreef:

Bedankt, dat is natuurlijk niet op de foto's te zien, maar de neusriem zit ontzettend los (op het 1e gastje, mijn hele hand kan er bijna tussen :p) daardoor zakt hij zeg maar ook naar beneden, maar geeft gelukkig niet veel druk aangezien hij heel los zit.

Mag ik vragen waarom je hem zo los hebt dan?

Everything will be alright.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:24

Zijn hele leuke foto's zeg!!

Over de neusriem, ondanks dat je hem zo los doet kan deze vervelend inwerken. Zodra hij zn mond opent krijgt hij enorm veel druk op dat kleine neusbotje onder. Als je er voor kiest om een losse neusriem te dragen (waar ik mee in stem) neem dan liever een hoge neusriem zonder sperriem.

[o]

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 17:50

PanamaD schreef:
Zijn hele leuke foto's zeg!!

Over de neusriem, ondanks dat je hem zo los doet kan deze vervelend inwerken. Zodra hij zn mond opent krijgt hij enorm veel druk op dat kleine neusbotje onder. Als je er voor kiest om een losse neusriem te dragen (waar ik mee in stem) neem dan liever een hoge neusriem zonder sperriem.

Tot 2 jaar geleden reed ik altijd met een gecombineerde/hoge neusriem, echter ben ik er toen achter gekomen dat Vrouwke de druk op de neus van de hoge neusriem als onprettig ervaart, ze wordt hier onrustig van. Toen de lage neusriem geprobeert en daarmee totaal geen problemen, vandaar ook de reden dat hij zo los zit. :)

Ik kan natuurlijk geen paarden gedachtes lezen, maar ik verwacht dat Vrouwke geen hinder heeft van de neusriem, Vrouwke kennende zou zij dat heel goed aangeven door weer onrustig te worden met haar hoofd of veel te gaan kantelen.

Edit: aanvulling

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:31

Ik (her)ken je nog van 2 jaar geleden in Kootwijk. Wat zijn jullie hard vooruit gegaan!! +:)+

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:49

Kim_97 schreef:

Op zich is het top dat je neusriem zo los zit en dat is op de foto's ook goed te zien, maar zodra je paard haar mond ook maar even open doet krijgt ze doordat hij te laag hangt alsnog de volledige druk op het onderste puntje van het te kwetsbare neusbotje. En ze opent haar mond inderdaad op sommige foto's, dus die overmatige druk op de kwetsbaarste plek van de neus is helaas geen theorie maar praktijk.

Bizar trouwens dat instructeurs en juryleden dus echt helemaal niets meer om tuigage geven. En dat terwijl hele simpele dingetjes zoals hier een neusriem hoger of ergens anders een keelriem losser of een correct gedraaide kinketting het welzijn van paarden zo gigantisch kunnen verhogen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:52

Dat ziet eruit als een fantastisch weekend! :D

Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:45

Als de neusriem hoger of strakker zou zitten en de pony zou proberen z'n mond te openen komt er toch nog steeds druk op de onderkant/botje?

Ik vind je neusriem wel meevallen en zoals je zelf aangeeft, als ze nu rustig is met haar hoofd zal je pony het zelf niet als vervelend ervaren.

Rijden ziet er netjes uit! Leuk dat je zo allround met haar bezig bent. Zou mooi zijn als ze nog wat breeder zou worden ;)

Botticelli (Paddox X Samber) Z1 + 4 (GGK voor het bonte paardenstamboek) https://www.facebook.com/staldebontedijk
Big Hunk of Love (Botticelli x TomTom) homozygoot voor bont en zwart
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1987675

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:21

Wat super leuk!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie