Na 3 jaar weer in de baan!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Muronia

Na 3 jaar weer in de baan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-17 17:04

Nadat ik drie jaar geleden mijn startkaart heb opgezegd omdat we teveel last hadden van spanning en de lol er wel af was, hebben we vandaag voor het eerst weer een (onderlinge) wedstrijd gereden! We zijn de afgelopen jaren flink bezig geweest thuis en hebben de basis helemaal op de schop gegooid, omdat ik er niet meer achter stond hoe ik eerder bezig was met mijn paard. Nu vond ik ons klaar ervoor om eens te kijken hoe we het op een onderlinge wedstrijd doen, waarbij niet veel druk is, want het is verder niet officieel. We hebben ons voor vandaag ingeschreven in de L1.

Nou, ik ben hartstikke tevreden hoor! *\o/*

Het losrijden ging geheel ontspannen, geen stress en geen druk. Toen we naar de wedstrijdbak mochten (het was een binnenwedstrijd) hebben we ruim de tijd genomen om de bak te verkennen en na een paar schrikmomentjes kwam de ontspanning terug en konden we een fijne proef rijden! Ondanks dat het een onderlinge wedstrijd was, werden we ingedeeld in een groep met eigen paarden waarbij denk ik wel heel realistisch is gejureerd. We werden beloond met 189 punten. Het was zeker voor herhaling vatbaar, ik had niet gedacht dat we überhaupt nog eens een proefje op een fijne manier konden rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:evaw: :evaw:

https://www.facebook.com/Stal-Muronia-110051990786770/
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio) - Aik (v. Highline) - Wainonia (v. Oliver)

Anoniem

Re: Na 3 jaar weer in de baan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:08

Superfijn om te zien! <3
Jullie zijn ook echt vooruit gegaan. :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-17 17:31

Ahhh dank je wel hoor!! Superlief van je :D

https://www.facebook.com/Stal-Muronia-110051990786770/
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio) - Aik (v. Highline) - Wainonia (v. Oliver)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:38

Wat is die veranderd. Het lijkt net of ze langere benen heeft gekregen. Ziet er netjes uit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:49

Zo zeg. Jullie zijn enorm verbeterd!

Proficiat met je punten

Als er tegen je gezegd wordt dat het tussen je oren zit, wees dan maar blij!
Is het tenminste aangetoond dat er iets tussen die oren zit... al is het maar strooigoed

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:58

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:11

Mooi gereden, oortjes staan er ook mooi ontspannen op! :j

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:45

Jeetje wat zijn jullie vooruit gegaan!
Ziet er goed uit zeg :)

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:10

Leuk dat je weer aan de slag kan zonder rugklachten, een een onderlinge is leuk om mee te beginnen.
Ik ga toch weer over je zadel en de ligging ervan beginnen, het ligt veel en veel te ver naar voren, zeker bij een paard dat zo voorover gebouwd is, wat je helemaal goed ziet als je de horizon In je foto's goed legt, is het v an belang dat je minder voorop zit, om zo ook haar te helpen vanuit de schoft omhoog te komen. Dat kan ze zo onmogelijk

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:48

Dat is het ! Ik vroeg mij al de hele tijd af wat mij zo stoorde aan de foto's. Tot mijn grote schande moet ik toegeven dat ik er maar niet op kwam. Maar u hebt gelijk mevr.Knollentuin. Als men goed kijkt ligt de kamer van het zadel te ver over de schoft heen. dus u, mevr. Murosch, zit feitelijk boven op de schouders. Zo kan een paard onmogelijk een vrije en gedragen beweging ontwikkelen. En bij een paard met de bouw zoals de uwe, heeft dat zeer zeker een nadelig effect.

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:50

knollentuin schreef:
Leuk dat je weer aan de slag kan zonder rugklachten, een een onderlinge is leuk om mee te beginnen.
Ik ga toch weer over je zadel en de ligging ervan beginnen, het ligt veel en veel te ver naar voren, zeker bij een paard dat zo voorover gebouwd is, wat je helemaal goed ziet als je de horizon In je foto's goed legt, is het v an belang dat je minder voorop zit, om zo ook haar te helpen vanuit de schoft omhoog te komen. Dat kan ze zo onmogelijk

Juist, dat is het! Ik zat steeds te kijken, zijn de beugels nou te lang, te kort, loopt het paard niet lekker, ik was er maar niet over uit. Maar het ligt inderdaad aan het zadel. Tevens mag 't ook wel een inch groter naar mijn idee :=

Hulp nodig bij het solliciteren, schrijven van een sterke motivatiebrief of een overtuigend cv? Stuur een PB :)

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:40

Topperss! <3
Ben hardstikke trots op jullie allebei :j _/-\o_ :)F :):)

Cause it's time to Go hard or Go home
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Sadira
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:58

Wat een enorme vooruitgang, Murosch, daar mag je echt trots op zijn. Een wereld van verschil in vergelijking met waar je vandaan kwam. Prachtig om te zien :)

Synergy Horsemanship! op Instagram en Facebook
C.A. Sadira, Arabisch Volbloed merrie ♥

Les in natural horsemanship, grondwerk, loswerken, longeren, dubbele lange lijnen, etc.
Skye, arabierkruising, merrie ♥

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:32

Lekker om weer aan de gang te zijn!

Alleen je zadel is te klein voor je. Te korte zweetbladen je knie komt er bijna overheen. Mag okk een maatje groter of een zadel met meer body. Het ziet er al met al wat vreemd uit. Ik kan niet zeggen dat het echt op de schouder ligt.

Succes!!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 06:19

Gefeliciteerd met je punten...

Probeer je had meer mee te blijven geven. Voor wat ik van de foto's kan beoordelen werk je nu regelmatig nog wat terug met je hand

FNRS Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS
KNHS Jury Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:58

Vooruit gegaan kan ik het niet noemen nee. Het zadel ligt nog net zo beroerd als voorheen en het paard loopt nog net zo de grond in als voorheen. (Ik neem aan dat jullie ook wel zien dat de foto's wat getruct zijn? Zelfs met een scheve horizon loopt het paard nog lang niet in een horizontale balans). Verticale balans mag ook nog wel wat aan gebeuren. In de voltes zie ik geen enkele lengtebuiging, maar een paard dat zich plat door de bocht gooit.

Murosch zorg er nu eerst eens voor dat het zadel goed komt te liggen. Moet zo'n 10 cm naar achteren, wil de schoft en de schouders vrij liggen. Je paard kan toch op deze manier nooit uit de schoft komen als je er met je volle gewicht op zit? Ik begrijp echt niet dat je dit - gezien jouw ervaring - zelf niet inziet. (Niet de eerste x dat dit wordt opgemerkt namelijk).
Gebruik eventueel een voorsingeltje als het zadel naar voren schuift en kruis je singelstoten. Ik vind het zadel ook te klein voor jou; je knieen moeten achter de wrong, niet erop.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

amke1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:19

Nou,nou mag het ietsje minder.
fijn dat je de stap weer hebt durven wagen TS. Er zijn nog wel wat verbeterpunten, maar dat weet je zelf vast wel.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:24

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ga mee in het commentaar over het zadel wat hier ter sprake is gekomen.
De klasse L1 gaat vast goed komen, succes!

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:25

knollentuin schreef:

Dat is het idd! Ik zat ook al naar de foto's te kijken met het idee dat er iets niet klopt. Daarnaast is het zadel idd te klein voor de amazone.
Ik vind het een leuke merrie trouwens. Als ik zo brutaal mag wezen denk ik dat een ander kleur rij-jasje/cap een stuk flatterender zou zijn voor de combinatie.
Maar dat is puur smaak.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:37

Ik ga mee met knollentuin (vooral omdat zij het tenminste nog vriendelijk zegt :P)!

Maar het ziet er goed uit hoor. Iets meer meegeven met je handen of een iets grotere appel er tussen, misschien wordt ze dan nog wel iets ontspanner daarvan. Merk ik tenminste wel altijd!

Heel veel succes nog!

<3 STROOIGOED, you're my dream come true <3
Hamstery Phaléne Facebook!|Hamstery Phaléne Instagram :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:39

TS, jullie hebben zoveel stappen gezet! Het resultaat, 189 punten, is jullie zo gegund! Lekker doorgaan, misschien even naar je zadel laten kijken, veel de ontspanning opzoeken (maar zorg wel dat dit vanuit achteruit komt, zodat het paard wat meer op de achterhand komt en wat minder op de voorhand zal lopen), en lekker blijven genieten van jouw knappe paard! :D *\o/* <3

http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Blogger voor WeFlyCheap http://www.weflycheap.nl/categorie/gastbloggers/denise-zalm/
Haflinger Storm B+13 L1+4

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:43

Oh de laatste foto is mooi! Wat fijn dat je weer op pad bent gegaan als je eerder zoveel spanning en stress had. Dan is dit echt een goede opsteker!

De grote gemene deler in de commentaren hierboven is het zadel. Ik vraag me af of dat het probleem is. Ik zie niet zo goed dat het te ver naar voren ligt. En dat je met knie over het zweetblad komt.. dat kan ook komen omdat je je knie optrekt doordat je gaat klemmen op bepaalde momenten? Dat herken ik wel. Ik heb dat ook gehad en het maakt dan niet uit of je een zadel met meer body (lees: enorme kniewrongen) neemt.

om zeker te zijn dat je de goede dingen doet: even met je zadel naar een goede zadelpasser. En verder: lekker lessen en met plezier rijden!

Skylger Roos (v. Peru's Scen Tao) M2 + 4
Skylger Ravelli FS (v. Peru's Yismerai)25-5-2018

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:50

Wow! Wat een veel fijner beeld dan in een eerder topic zeg! Het valt mij ook op dat waar je paard eerder vaak een kribbige indruk gaf ik nu een blij ontspannen paard zie met de oortjes er mooi op :j
Jullie zijn zeker op de goede weg! Leuk!

Wat het zadel betreft denk ik ook dat er winst te behalen is als je hier eens kritisch naar laat kijken.
Het ligt imo ook te ver naar voren waardoor jij ook wat naar voren kiepert (op foto 3 is dit mooi zichtbaar) Succes!

[ZORRO M2 dressuur]

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:51

Ik denk dat het voor ts heel fijn is om een zadel te hebben met een knie wrong die meer naar voren is gebouwd om daar haar lange benen in kwijt te kunnen. Of desnoods een veelzijdigheidszadel, ook prima in te rijden in de lagere klassen.

Het is inderdaad jammer om te zien dat de horizon op elke foto zo is geplaatst om een gunstiger effect te creëren. Wie houd je dan voor de gek vraag ik me af.

Ik denk als ts fijner kan zitten, het paard ook beter zal gaan lopen, beter buigt en van daaruit ook beter op die achterhand komt.

Maar ik vind het er dan wel een stuk beter uitzien dan het gegoochel met die lange teugels en die neus op de grond en helemaal een duikboot zoals eerder.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:47

Ik vind dat er ook best rekenig gehouden mag worden met de fotos deze zijn niet allemaal op een correct moment genomen of uit de juiste hoek. Ik weet als fotogaaf hoe een moment je kan maken of breken. Dat TS geen ropruiter is en er veel winst te behalen is zal ze zelf ook wel weten. Voor 97% zijn we dat allemaal niet dus iemand hier afkraken gaat wel ver.