Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 07:37

Halloo

Daar zijn we weer :).

Paar van jullie waren benieuwd naar film materiaal. Bij deze heb ik filmpjes van de les.

Het ging erg fijn en waren bezig hem actief te laten lopen.

Oordeel zelf maar :)









R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 16:45

Tips zijn altijd welkom

Anomien

Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:03

Persoonlijk zou ik dit paard eerst wat lager en ronder instellen. Zelf focussen op je schouder en hand houding. Dit paard oogt niet zuiver door de teugel kreupelheid.

Toch zit er zat potentie in. En als je net wat meer aandacht schenkt aan het loslaten van de bovenlijn. Zal hij ook wat energieker galopperen (bedoel niet harder maar met meer puf) en zal die hoofdhouding ook beter worden.

Nu loopt ie net niet lekker genoeg.
Maar zoals ik zei... potentie zat jullie 2!

Mama van mijn lieve meisjes

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:05

Ik ben het helemaal eens met knert.
Diertje loopt niet zuiver. Heb je misschien langere filmpjes? Want de filmpjes kunnen ook een verkeerd beeld geven.

Wel vind ik het mooi dier

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 17:09

Knert schreef:
Persoonlijk zou ik dit paard eerst wat lager en ronder instellen. Zelf focussen op je schouder en hand houding. Dit paard oogt niet zuiver door de teugel kreupelheid.

Toch zit er zat potentie in. En als je net wat meer aandacht schenkt aan het loslaten van de bovenlijn. Zal hij ook wat energieker galopperen (bedoel niet harder maar met meer puf) en zal die hoofdhouding ook beter worden.

Nu loopt ie net niet lekker genoeg.
Maar zoals ik zei... potentie zat jullie 2!


Uuhm teugelkreupel ? Waar zie je dat ? De bak was vrij nat langs de lange zijde bij de heg. Daar had die iets moeite mee naar verder zie ik geen teugelkreupelheid.
Dit was echt beetje einde van de les in het begin rijd ik hem wel laag en rond los :) en thankss dat je potentie ziet :)

Anomien

Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:15

Niet teugelkreupel? Kan zijn dat ik het verkeerd zie.. maar een goede rustig hoofdhouding is er niet. Je eigen handen/armen/schouders lijken ook niet echt recht in te 'werken'. Dus daar kan je 'probleem' zitten.

Maar nogmaals ik was er niet bij. Ik oordeel slechts van wat korte filmpjes. En daar lijk ik een paard te zien die in de bovenlijn niet lekker loopt. Dat past ook weer bij de wat suffig ogende galop waarbij ik net wat de energieke sprong mis en het onrustige hoofd.

Misschien zie ik spoken.. ik ben verre van perfect hè!!
Laatst bijgewerkt door Anomien op 17-07-17 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama van mijn lieve meisjes

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 17:16

Dit was tijdens zijn 1e cc ooit. Hier was die behoorlijk traag aan het been


Anomien

Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:18

Hee leuk Zevenaar!!

Linker voorbeen naar voren is een hikje in hoofd hals. Zie je het zelf ook?

Mama van mijn lieve meisjes

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:18

Ik zie iets, met name in draf. Ik zou je niet kunnen vertellen wat de oorzaak is maar ik vind hem niet helemaal soepeltjes lopen.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 17:19

Hoofd mag idd nog iets stiller ja :) dat klopt wel maar dat is niet gelijk teugelkreupel ;)

Hij houd idd rechts wat vast dit gaat al veeel beter. Zijn nu ook druk bezig met hem rechtrichten ;)

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:19

Mooi paard!

Maar ik zie op het tweede en vierde filmpje ook een onregelmatig/(teugel)kreupel paard lopen...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:21

Ook in het langere filmpje blijft hij niet in de goede takt. Je ziet hem soms wanneer hij zijn voor op trekt dat hij zijn hoofd ook op trekt. Dit betekent een storing in het bewegingstelsel. Ik denk dat het vanuit de schouder komt een eigenlijk niet vanuit de teugel omdat hij niet zwaar lijkt op jou hand. Wat was het commentaar op je coupon?

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:21

Knert schreef:
Hee leuk Zevenaar!!

Linker voorbeen naar voren is een hikje in hoofd hals. Zie je het zelf ook?


ik vind hem voor ook niet lekker lopen, steeds een hupje
wel een prachtig paard <3

Hedwig <3

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 17:22

Knert schreef:
Hee leuk Zevenaar!!

Linker voorbeen naar voren is een hikje in hoofd hals. Zie je het zelf ook?


Nou moet dan wel echt heeeel goed kijken ! Hahah ooit een paard gezien die echt helemaal doodstil is in zijn hoofd ik niet . ;) maar bedoel dit niet aanvallens naar jou hoor kont beetje lomo over maby maar niet zo bedoeld.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:22

Paard loopt op cc filmpje ook niet helemaal taktmatig en zuiver.....

En dat knikje in het hoofd heeft niet zozeer met de aanleuning te maken maar meer met een probleem in zijn lichaam. Paard is niet genoeg ontspannen, losgelaten in zijn lichaam.
Laatst bijgewerkt door manubres op 17-07-17 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Anomien

Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:24

R_emkee schreef:
Hoofd mag idd nog iets stiller ja :) dat klopt wel maar dat is niet gelijk teugelkreupel ;)

Hij houd idd rechts wat vast dit gaat al veeel beter. Zijn nu ook druk bezig met hem rechtrichten ;)



Misschien dat ik de term dan verkeerd gebruik.
Maar doelde idd op niet gelijkmatig op twee teugels lopen. Dat verstond ik onder teugelkreupelheid.

Maar in de eerste filmpjes houd je hem zelf ook wat scheef vast. In Zevenaar zie ik dat niet. Maar als ze lang scheef vast worden gehouden wordt dat hun loopje.

Maar ik kan je de hand schudden hoor. Heb dit zelf ook eens gehad.. hard aan gewerkt want in mijn geval lag het zeker aan mijn hand. Dus ik bedoel het wel goed.

Mama van mijn lieve meisjes

Anomien

Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:26

manubres schreef:
Paard loopt op cc filmpje ook niet helemaal taktmatig en zuiver.....

En dat knikje in het hoofd heeft niet zozeer met de aanleuning te maken maar meer met een probleem in zijn lichaam. Paard is niet genoeg ontspannen, losgelaten in zijn lichaam.


Klopt. Maar denk dat de hand van de ruiter ook wel meetelt.

Maar toch. Als deze drempel is genomen denk ik wel oprecht dat ze eens heel hard konden gaan de punten. Word alles wat energieker zonder harder te gaan. Ik vind ze zeker wat hebben!

Mama van mijn lieve meisjes

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 17:30

:')
Ufurio4e schreef:
Ook in het langere filmpje blijft hij niet in de goede takt. Je ziet hem soms wanneer hij zijn voor op trekt dat hij zijn hoofd ook op trekt. Dit betekent een storing in het bewegingstelsel. Ik denk dat het vanuit de schouder komt een eigenlijk niet vanuit de teugel omdat hij niet zwaar lijkt op jou hand. Wat was het commentaar op je coupon?


Hier mijn coupons van toen :)
Filmpje is van de 200 punten

Afbeelding

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 17:34

@knert.

Helaas kunnen we niet echt wedstrijden gaan starten. Ik rijd hem 3 x in de week bij. Normaal loopt die voor de wagen en lang leven bosritjes :p

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:35

Dat vind ik nou zo jammer van de jury...weinig kritisch gekeken. Laatst bij een vriendin ook naar wedstrijd gekeken. Haar bijrijdster bereed haar paard. Door spanning liep het paard super onregelmatig en teugelkreupel. Nog wel erger dan jouw paard. Ik dacht als dit een winstpunt is eet ik mijn schoen op. Nou die heb ik moeten opeten!! Ongelooflijk....een winstpunt! Dan denk ik echt...jeemie, waar gaat het naar toen met de sport. Zo geef je mensen toch een hele verkeerde boodschap mee.

Het is niet dat ik je het niet gun. Maar je paard loopt gewoon niet zoals het zou moeten. Als je het probleem kan achterhalen en kan aanpakken heb je echt een nóg gaver paard onder de kont!!

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:50

manubres schreef:
Dat vind ik nou zo jammer van de jury...weinig kritisch gekeken. Laatst bij een vriendin ook naar wedstrijd gekeken. Haar bijrijdster bereed haar paard. Door spanning liep het paard super onregelmatig en teugelkreupel. Nog wel erger dan jouw paard. Ik dacht als dit een winstpunt is eet ik mijn schoen op. Nou die heb ik moeten opeten!! Ongelooflijk....een winstpunt! Dan denk ik echt...jeemie, waar gaat het naar toen met de sport. Zo geef je mensen toch een hele verkeerde boodschap mee.

Het is niet dat ik je het niet gun. Maar je paard loopt gewoon niet zoals het zou moeten. Als je het probleem kan achterhalen en kan aanpakken heb je echt een nóg gaver paard onder de kont!!


Hier ben ik het mee eens. Dier is niet zuiver. Of het nou uit de ruiterhand komt of vanuit schouder dier heeft een blokkade.

je hebt erg mooie punten gekregen maar vind dat ze meer naar je takt hadden moeten kijken.

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 19:54

Volgens mij is die wel paar x zo'n massage gehad zegma maar weet niet hoelang dat geleden is dan zou daar tich ook wat uit moeten komen ? Maar dat heb ik niet gehoord. Jaa dat het verder goed zit zeiden ze wel ;) toen die keren dat die geweest is.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:33

Jammer dat je de goedbedoelde reacties niet echt oppakt, omdat je je prijzen etc. laat zien.

Kan best zijn dat je goed gereden hebt, zeker heel leuk voor je natuurlijk! :D Maar zoals anderen ga ik mee met het verhaal. Je paard loopt niet zuiver vind ik, dit heeft niet alleen met jouw handhouding te maken, maar met het hele losgelaten paard. Ben benieuwd hoe hij loopt als je hem lager en wat langer instelt.

Verder een hele leuke pony! :)

Niet perfect is ook goed

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 20:39

amado7 schreef:
Jammer dat je de goedbedoelde reacties niet echt oppakt, omdat je je prijzen etc. laat zien.

Kan best zijn dat je goed gereden hebt, zeker heel leuk voor je natuurlijk! :D Maar zoals anderen ga ik mee met het verhaal. Je paard loopt niet zuiver vind ik, dit heeft niet alleen met jouw handhouding te maken, maar met het hele losgelaten paard. Ben benieuwd hoe hij loopt als je hem lager en wat langer instelt.

Verder een hele leuke pony! :)


Pak het juist wel op.. Iemand vroeg naar het commentaar van de coupon dit was toevallig de foto van beide coupons die ik die dag gemaakt had. En wat bedoel je verder met etc ? ik doe niks en neem het juist wel aan neemt niet weg dat ik het er deels niet mee eens ben. Ben er mee eens dat zijn aanleuning nog stiller kan.

En Adje is ruim 170... :Y) :+

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:42

Met etc. bedoelde ik dat je er wat tegen in ging, in plaats van het opnemen. Maar correct me if I'm wrong!
Dan heb ik het verkeerd gezien.

Oh, sorry :+

Niet perfect is ook goed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, Besje, Lauraennala, Ubermetrics, vierspan en 21 bezoekers