Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 22:59

Gruis schreef:
Ik vind dit paard wel degelijk onzuiver, en best flink ook, was hier zelf zo niet mee doorgereden en had je denk ik zo ook geen voldoendes gegeven in je proef.
Het is wel een erg leuk type paard en op de video's lijk je heel vriendelijk in je hand, dat is helemaal top! +:)+

Het paard heeft zo te zien een fijne, niet te horizontale halsaanzet maar wel een wat horizontale romp (tenminste, voor zo ver ik dat kan beoordelen op de korte video's). Ik zou hem daarom zeker niet op nog hoger tempo rijden dan je nu doet, omdat hij dan snel over het voorbeen valt. Je kan hem dan beter actiever maken door scherpe overgangen te rijden, door hem vooral 'elektrisch' te houden bij het terugnemen, zodat hij niet als een soort zoutzak in elkaar valt als je hem terugneemt, en dan weer een kort stukje naar voren te rijden.
Over het algemeen zou hij nog iets meer 'in verbinding' mogen, hij loopt nog een beetje in delen. Daar kan het schakelen natuurlijk ook bij helpen; zodat hij vanuit achter over de rug een mooie verbinding naar voren maakt. Zorg er zelf voor dat je dan ook een constante verbinding met de mond hebt, ik zie de teugels af en toe nog wat flapperen. (En constant is niet strak, maar juist mooi flexibel meeverend). Het paard mag dan ook nog net wat meer de hals vanuit de schoft laten vallen. Hij loopt nu niet met onderhals, maar hij is is ook net niet helemaal door de nek, waardoor de lendenen ook wat strak blijven.
De galop vind ik dan wel weer heel fijn, het lijkt alsof hij dat zelf ook wat makkelijker doet. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe hij stapt!

Veel succes verder, het is een sympathiek beestje, denk ook dat er nog wel meer uit te halen valt! :)


Dankje voor je heldere uitleg ;) klopt idd galop vind hij veel makkelijker. Haha jaa van stap maak je niet gauw een filmpje nee :p maar zal is kijken of ik die kan maken.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:08

Ik zie ook iets dat ik als (teugel)kreupel zou kunnen omschrijven, zeker in de draf. Ik vrees echter dat het eerder een soort "schrikreactie" op je been is: je geeft met je sporen alles behalve onzichtbare beenhulpen bij iedere pas, en kan me voorstellen dat ie dat niet aangenaam vindt. Je krijgt er wel reactie op, maar geen ontspanning.

Tegelijk hou je de teugels goed aan, dus je geeft gas met de rem op. Een belangrijk principe, maar wat velen niet weten: altijd been zonder hand, of hand zonder been, maar nooit beide hulpen tegelijk geven!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 07:15

hwn schreef:
Ik zie ook iets dat ik als (teugel)kreupel zou kunnen omschrijven, zeker in de draf. Ik vrees echter dat het eerder een soort "schrikreactie" op je been is: je geeft met je sporen alles behalve onzichtbare beenhulpen bij iedere pas, en kan me voorstellen dat ie dat niet aangenaam vindt. Je krijgt er wel reactie op, maar geen ontspanning.

Tegelijk hou je de teugels goed aan, dus je geeft gas met de rem op. Een belangrijk principe, maar wat velen niet weten: altijd been zonder hand, of hand zonder been, maar nooit beide hulpen tegelijk geven!


Ik zal er is op gaan letten idd wat ik doe met mijn hulpen ;) dankje

GabberGill

Berichten: 5748
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:18

Peelie schreef:
R_emkee schreef:
ooh ik heb juist geleerd dat die dan juist iets tempo moet hebben zodat het makkelijker word dat hij zich zelf recht kan maken.. leg het miss beetje verkeerd uit maar zie het als een caravan en een auto als die gaat slingeren iets gas geven is die weer recht :P

Hoe zou jij hem dan sterker maken ? Zijn al aan het proberen om soms wat schouder voor mee te pakken. voorzichtig aan hoor zodra die pa pasjes goed doet rijd ik hem der al uit ;)

Imo zou hij juist nog wat meer tempo kunnen maken. Daarin balans vinden en dan pas weer een beetje "verzamelen".

Zoveel mensen zoveel wensen...


Mee eens! Mijne reed ik ook vaak door tot de max. Tot ze losliet. Daarna reed ik haar terug en ging ik over in het verzamelen

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:21

Had jij het zelfde gabber girl ? ;)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:50

Peelie schreef:
Goh jongens. Kunnen we een beetje lief blijven naar elkaar.

Ts. Super leuk paard! Volgens mij kan die best hele hoge ogen gooien in de ring!

Wat ik vooral zie is een paard wat niet recht is waardoor tackt en balans nog niet optimaal is.

Ik zie geen teugelkreupel paard.

Ik zie wel een paard wat best wel wat tritt in de benen kan hebben! Leuk.

Lekker dooroefenen met rechtrichten en meer aan het been krijgen. Vooral controle krijgen over de achterhand en schouderpartij kunnen jou hier heel erg bij helpen!

Veel plezier


Dit zie ik ook. Paard is nog niet recht en daardoor in onbalans waardoor de tact niet helemaal zuiver is. Paard lijkt daardoor kreupel maar is het imo echt niet hoor.

Ook eens met de rest van de post. Werk aan de balans :)

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 16:46

Dankjewell :)

Gaan we zeker mee verder trainen!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 16:59

Toevallig deze foto van zijn verandering is al weer weer iets terug maar dan hebben jullie beetje een idee

Afbeelding

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 07:51

Niemand hier op deze foto commentaar? Want ik vind hem persoonlijk al wel goed vooruit gegaan :) heb deze foto juist geplaats voor jullie zodat jullie kunnen zien dat we al van verder af komen na hoe die nu ism

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:04

Ik zie niet zo veel verandering eerlijk gezegt?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:08

Ik vind hem op de 'nu-foto' meer gespannen ogen dan op de 'vroeger-foto'. Voor de rest ga ik mee met de anderen wat betreft de filmpjes. Wel een heel leuk paard, wees er zuinig op! :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:25

Ik zie een paard met meer bespiering. Maar het lijkt ook alsof hij in zijn koppie gespannen is.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:46

Ik zie ook een paard dat wat meer gespierd lijkt, het achterbeen dat wat meer ondertreedt (wat actiever) en een aanleuning die wat meer gespannen lijkt.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 20:53

Jaa wat meer spanning klopt wel maar hij moet nu ook meer doen. Maar pakken tijdens de training ook altijd stukje ontspanning weer mee ;) jaa vond zelf ook dat die meer gespierd is geworden

Thanksss ! Enne nessie bn zeker zuinig op hem :)