Nog niet zo heel lang geleden had ik een topic gestart waarbij ik mezelf en mijn po opnieuw voorstelde, deze keer niet als mijn leasepony, maar als mijn eigen eerste paardje. Mijn paardje gaat door het leven met de naam Buddy. Voor de mensen die het vorige topic niet gezien hebben: Buddy is een NRPS ruin van bijna 8 jaar oud, ik heb hem voor ik hem kocht, bijna 3 maanden geleden, al 1,5 jaar lang gereden. Sinds we hem gekocht hebben, zijn we ook weer meer beginnen lessen en heb ik mijn vader eens meegesleurd voor foto's (niet dat dat moeilijk was hoor, mijn vader is al even verliefd op mijn pony als ik!). Onze droom is om met hem te starten, zowel dressuur als springen aangezien hij voor beide echt wel potentieel heeft. Daarom zijn we nu vol op aan het lessen zodat ik die droom kan realiseren!
Zowel ik als mijn pony hebben samen nog veel werkpunten, vooral omdat we beide scheef zijn naar de zelfde kant. We werken momenteel aan het rechtrichten onder het zadel, zijn achterhand beter meepakken en vooral: niet over zijn schouder weglopen. Buddy probeert overal onderuit te muizen door weg te lopen over zijn schouder. Dit zal je ook zien op de foto's. Verdr valt er nog te werken aan mijn houding: mijn benen en mijn binnenhand niet vastzetten.
Genoeg geklets en achtergrond informatie, laten we eens kijken!
1. Een foto van 3 weken geleden. Ondanks het goede achterbeen gebruik, ben ik niet tevreden over zijn hoofdhouding. Dit is ook een probleem dat we aan het aanpakken zijn: achter de teugel kruipen.

2. 2 weken later zijn we voor het eerst op 'dressuurwedstrijd' vertrokken. Eerder gewoon een proefje om te bewijzen dat je wel genoeg kan rijden om op wedstrijd te gaan (B-brevet hier in België).

3. En dan de les van vandaag. Na het instappen beginnen losdraven en voorwaarts neerwaarts rijden.

4. Na het inrijden en wat oefeningen te doen, gingen we wat aan de galop werken. Hier zie je duidelijk op de foto dat ik mijn binnenhand vastzet, hem daardoor vastzet en hij over zijn schouder wegloopt. Ik zet de foto er bewust op omdat ik weet dat dit een enorme fout van mij is en ik het niet onder stoelen of banken wil schuiven.

5. Andere kant draven en oprichten.

6. Zelfde als vorige, vond het ene leuke foto haha.

7. En galop, nog niet geheel ontspannen en min binnenhand weer erg streng. Lesgeefster was het ook goed aan het uitleggen hier wat ik net moest doen.

8. Even wat meer opwaarts gaan galopperen. -RIP beenhouding-

9. Waarna hij weer kon ontspannen.

10.

11. Drafje

12. Hier liet ie, na een hele tijd vast te houden, eindelijk los vanvoor. Dat doet ie als hij iets heel moeilijk vindt en hij zich lang moet concentreren.

13. En we sloten af met even uitgalopperen en -draven. Ik ben heel tevreden met dit beeld ondanks hij zich weer achter de loodlijn bevindt.

Bedankt om te kijken en laat zeker een reactie achter!