Een jaar vol uitdagingen en genieten van elkaar [2016]

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

roooooss

Een jaar vol uitdagingen en genieten van elkaar [2016]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 12:51

Hey, hey! :)
Inmiddels is het alweer eind januari. Ondanks dat zou ik toch nog graag een overzichtje willen maken van het afgelopen jaar met Anima.
Afgelopen was een ontzettend druk jaar, maar desondanks niet minder leuk. Ik heb ontzettend veel leuke dingen mogen en kunnen doen met Anima. En daar ben ik ontzettend dankbaar voor. Ik kijk met plezier terug op een mooi 2016. Kijk en geniet mee van ons afgelopen jaar. Ook de linkjes zijn zeker de moeite waard om te bekijken.

Januari 2016
Eind 2015 hadden wij besloten om van instructie te wisselen. Wat een erg goede keuze is geweest. Anima ging ontzettend hard vooruit. Er werden plannen gemaakt om oefenwedstrijdjes te gaan rijden. Het harde trainen begon eindelijk zichtbaar te worden.
Half januari is @femkeroosje langs geweest en zijn we gezellig naar het bos geweest met Anima. Zij heet Anima daar erg mooi op de foto weten te zetten.

Afbeelding

http://nl.tinypic.com/r/2cp6edy/9

http://i65.tinypic.com/neyxj5

Ook vroor het flink deze maand. Dus Anima heeft ook een aantal vrije dagen gehad in verband met een bevroren rijbaan.

Februari 2016
Ondanks alle kou, regen en wind trainden wij gewoon lekker door. Zo hebben wij ook een keer de training gefilmd. Erg leuk en leerzaam om terug te kijken. Verder ontwikkelde Anima erg fijn en gingen we giga hard vooruit.

Ook schreven wij ons in voor een dressuurclinic bij Myrna van Wijk die begin maart zou plaatsvinden. Gewoon puur voor de ervaring.
Verder trainden wij dressuurmatig gewoon lekker door.

Maart 2016
Deze maand stond er een dressuurclinic van Myrna van Wijk op de planning. Ik keer er ontzettend naar uit. Het is namelijk een mooie ervaring om op vreemd terrein te trainen. De clinic vond plaats in een erg mooie binnenbank. Echter had ik erg veel spanning en zo Anima ook. Wat averechts op elkaar werkte. Anima werd erg onrustig van mijn gestress. Ze werd erg druk en iedereen zat met vol bewondering naar Anima kijken. Ze verklaarden mij voor gek dat ik opstapte. Maar ik had vertrouwen in Anima. In het begin denderde ze een beetje door mij heen. Maar na wat tips ging het veel beter. En uiteindelijk ontzettend fijn kunnen rijden. Ik was tevreden want Anima was ontzettend braaf. En niemand had verwacht dat Anima zo braaf zou worden. Zo kwamen er mensen achteraf dat ze Anima ontzettend gaaf vonden. En ook dat ze niet hadden verwacht dat ik Anima normaal rond zou kunnen rijden. Ik was trots. :D

Afbeelding

Afbeelding

Ook merkte ik dat het zadel niet helemaal lekker meer lag. Dus kon de zoektocht naar een ander zadel beginnen. Zo hebben wij een tijdje zonder zadel rondgereden en ook veel aan de longe gewerkt.
Eind deze maand kwam Sella zadels langs om te kijken naar de mogelijkheden voor een maatzadel van Sella.

April 2016
Begin deze maand had ik een nieuw zadel aangeschaft voor Anima en ze liep zo veel fijner met het nieuwe zadel. Het was een totaal ander paard. Ook begonnen mijn eindexamens binnen een aantal weken. Ik moest dus erg veel leren voor school. Wat betekende minder tijd voor Anima. Verder trainden wij gewoon lekker door met het nieuwe zadel.

Mei 2016
Een maand waarin ik vooral zelf erg druk was. Deze maand stond voor mij namelijk in het teken van mijn Havo eindexamens.

Juni 2016
Deze maand had ik besloten om ons aan te melden voor een onderlinge dressuurwedstrijd. Het dressuurmatig rijden thuis ging erg goed. En wilde nu wel graag ervaring opdoen op een vreemde locatie. Zo hadden wij op 19 juni onderlinge. Ondersteund door mijn instructrice en @femkeroosje. Het was erg leuk en een mooie ervaring. Zo hebben wij 192 en 183 punten mogen behalen. Ik was erg trots zo voor de eerste keer.

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn wij nog eind juni op buitenrit geweest op de Loonse en Drunense duinen met mijn instructrice en haar paard. En wat hadden wij genoten zeg! Heerlijk buiten gereden en Anima gedroeg zich fantastisch.

Afbeelding

Juli 2016
Zo zijn wij begin deze maand weer op onderlinge wedstrijd geweest. Anima reageerde nogal heftig op sommige anderen paarden en de proef ging niet geheel feilloos. Maar het was wel weer een mooie oefening. Wij gingen naar huis met 177 punten en een ervaring rijker.

Afbeelding

Ook ging ik eind deze maand voor bijna drie weken op vakantie naar Amerika. Dus had ervoor gekozen om Anima bij mijn instructrice in training te zetten die tijd. Wat echt een ontzettend goede keuze is geweest.

Augustus 2016
Deze maand werd Anima 6 jaar. Dat heeft ze mogen vieren op haar logeeradres.
Terwijl ik deze maand op rondreis was door Florida, werd Anima getraind door mijn instructrice.
Anima is in augustus voor het eerst mee geweest naar springles met Lobke. Wat ze ontzettend goed oppakte. Ik kon dus trots zijn. :)

Eind augustus kwam ik weer thuis en mocht Anima ook weer naar huis toe komen. Ik was erg blij om haar weer te zien en om weer lekker met haar aan de slag te gaan.

September 2016
Deze maand begon ik aan mijn nieuwe studie, wat voor mij zelf erg wennen was. Anima trainen stond dus op een laag pitje. Toen het wat rustiger begon te worden met school heb ik Anima weer lekker opgepakt. En ze liep ontzettend fijn.

Oktober, november en december 2016
De laatste maanden van het jaar waren erg vol. De zoektocht naar een bijrijder. Die helaas nog steeds niet heeft mogen slagen.
Anima heeft de laatste weken vooral van haar vrijheid genoten en is gewoon lekker paard kunnen zijn.
December wilde ik Anima weer gaan oppakken. Echter kwam ik tot de conclusie dat het zadel niet helemaal lekker meer lag, helaas. Nu dus maar even wachten tot het zadel aangepast is. Ondertussen trainen wij aan de longe gewoon verder.

En om het topic nog even af te sluiten met een foto van januari dit jaar van Anima.

Afbeelding

Afbeelding

Dankjewel voor het bekijken van mijn topic. Afgelopen jaar heb ik ontzettend kunnen genieten van Anima. En het plan is om in 2017 weer volop te genieten van Anima. De planning is om dit jaar onze startkaart aan te vragen. Maar eerst maar even er voor zorgen dat het zadel weer in orde ligt.
Een reactie vinden wij leuk. :o

Anima Del Cacciatore Z v. Air Force HH x Oramé x Nimmerdor x Voltaire In opleiding
Trijntje Op rust
[PP] [VOLG] Anima weer in training!

Nientsje

Re: Een jaar vol uitdagingen en genieten van elkaar [2016]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:09

Wat een jaar hebben jullie gehad! :D
Geniet maar lekker door met elkaar <3

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 20:59

Nientsje schreef:
Wat een jaar hebben jullie gehad! :D
Geniet maar lekker door met elkaar <3

Absoluut, dankjewel Hannah! Dat zullen we zeker doen :)

Anima Del Cacciatore Z v. Air Force HH x Oramé x Nimmerdor x Voltaire In opleiding
Trijntje Op rust
[PP] [VOLG] Anima weer in training!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie