Dank jullie wel voor alle leuke en lieve reacties
djodjodjo schreef:Wat heb jij toch heerlijke paarden! En die laatste foto, wauw dat is pure kunst. Is degene die daarop staat ook een bekende van jou/Jauke?
Nee, helemaal niet. Wel een bekende Nederlander maar wij hebben hem alleen tijdens deze shoot ontmoet, verder geen contact. Maar Jauke heeft heel veel vertrouwen in mensen en vindt iedereen leuk Het was voor Levchenko trouwens ook een bijzondere ervaring, hij had eigenlijk nog maar zelden een paard van zo dichtbij gezien. Dus ook maar gewaarschuwd dat niet ieder paard zo braaf is
Moonfish13 > Als ik je verhaal zo lees zou ik jullie eerst irl willen zien trainen voor ik advies geef. Mijn ervaring is namelijk dat geduld trainen ook vaak bij de trainer ligt een eigenlijk zelden echt bij het paard. En dat kunnen hele onbewuste dingen zijn, maar als jij zelf bijvoorbeeld hoog in je energie zit dan straal je dat toch uit. En paarden zijn nou eenmaal erg goed in spiegelen Dus op afstand advies geven durf ik in jouw situatie niet aan eigenlijk. Berggeit heb ik geleerd door hem gewoon een achtervoet te vragen en enkel te belonen wanneer deze naar voren terug gezet wordt. Een hand op de boeg als begrenzing om duidelijk te maken dat ik niet wil dat hij naar voren stapt. Mocht hij wel naar voren stappen direct achterwaarts zetten en weer opnieuw beginnen.
Qua steigeren, dan kijk ik meer naar de trainer dan naar het paard. Kan jij het als trainer in goede banen leiden, dat is belangrijker dan hoe het paard zich gedraagt