2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:42

Het is alweer het einde van 2016 en ik kan terugkijken op een leuk maar heel apart jaar.....

Januari

Ik kwam aan in NL na bijna 2 jaar in Amerika gewoond te hebben..... Paardlief 1 (Jill, Solid Paint merrie) stond nog in de VS en in quarantaine en dus wilde ik op tijd in NL zijn en al n beetje gesetteld zijn voordat zij aan zou komen. Ze zou pas begin Februari aankomen in NL dus had ik even de tijd om op haar nieuwe stal te gaan kijken, zelf van mn jetlag af zien te komen en terug wennen aan de typisch Nederlandse dingen want dat bleek toch wel even n klein puntje te zijn ;)

Niet veel gedaan op paardengebied dus :D

Februari

YEAH! Eindelijk was de dag daar! Mijn meisje, mijn alles zou EINDELIJK aankomen in Nederland! Ik kon niet wachten tot ik haar weer zou zien!

Dit alles duurde iets langer dan verwacht was en mn dametje kwam pas rond 17.30u aan bij stal maar het was het wachten meer dan waard! Alles was goed gegaan tijdens de vlucht en ik kon mijn poppetje weer in mn armen sluiten!

Afbeelding
mijn dametje, pas 10min uit de vrachtwagen maar mocht toch meteen even dr beentjes strekken.... zo kon ik ook meteen haar buik checken want daar zat n very important package in!

Maart

Jill genoot van haar zwangerschapsverlof..... Eind deze maand was ze uitgerekend en aangezien we toch niets deden behalve knuffelen, spelen en veel bij elkaar zijn besloot ik om mn bijna 5 jarige palomino ruin genaamd Dazzle Me CL ook maar eens naar "huis" te halen. Zo kon ik rustigaan met hem aan de gang terwijl we geduldig *ahum!* op de kleine kruimel van Jilly wachtte.....

N wat oudere foto omdat ik geen mooie foto van hem heb rond deze tijd....
Afbeelding

Jill liep er ondertussen zo bij:
Afbeelding
[KS-MK] Jillybeebje 2016

En toen werd het 19 Maart..... En werd mijn lange wachten beloont met de geboorte van dit ontzettend mooie en ow zo bijzondere mannetje:
Afbeelding
[KS-ITP] A DOLLAR FOR A ROSE says hi!

April

Heel veel in de weide rondgehangen en genoten van mijn meisje en haar knappe zoon!
[KS-ITP] De 1e 6 weken van A DOLLAR FOR A ROSE aka Gentle [APHA]

Dazzle rustigaan verder opgepakt en n hele lelijke snoekduik gemaakt waardoor ik besloten heb om hem niet meer zelf te gaan rijden, ik wil mn rug enigzins heel houden en verder gaan in de western met Jilly

Gentle (Officiele naam A Dollar For A Rose) groeide mooi door en werd steeds gaver!
Afbeelding

En ook Dazzle ging er steeds mooier uitzien!
Afbeelding

Mei

Tijd om weer aan de slag te gaan met mams.... of althans, dat was het idee
Afbeelding
[KS-ITP] DG Dry Jill & A Dollar For A Rose aan het werk ;)

Zowel mams als Gentle dachten daar anders over en zorgde ervoor dat ik gewoon even niet veel meer kon, trap op mn hand gehad waardoor ik enkele weken uitgereden was.

Juni

EINDELIJK weer aan het rijden! Wel met de kleine erbij maar goed.....

En deze maand stond er iets leuks op de planning!

Jill, Gentle en ik mochten model staan bij een workshop fotografie van Arnd Bronkhorst!

Dit is 1 vd foto's die er op die dag gemaakt zijn:
Afbeelding

Juli

Bijrijder gevonden voor Dazzle... Hem verhuisd naar een andere stal en toen ging mn bijrijdster op vakantie..... Oke, wat doe je dan????

Nou dan stap je toch maar zelf op!

Heb heerlijk n paar weken zelf gereden en hoe meer we samen reden, hoe meer ik het gevoel kreeg dat t wel allemaal goed zou gaan komen....

Echter was het al wel duidelijk dat Dazzle voor de verkoop zou zijn, ik wilde echt niet meer totaal engels gaan rijden en hij is gewoonweg veel te goed om om te scholen naar de western.
Afbeelding

Augustus

Verder trainen met Jill want ik wilde zodra Gentle gespeend was weer aan de slag met trainingen volgen en we moesten wel klaar zijn om onze 1e clinic bij Rieky Young te volgen....

Dazzle terug naar huis gehaald en geregeld dat iemand van stal m zolang ging rijden.

September

Tijd dat Gentle op zijn eigen beentjes ging staan!

Hij mag lekker genieten in de Eifelopfok!

Bye Bye mannetje! Tot snel!
Afbeelding

September was ook de maand van onze 1e clinic bij Rieky.... Heb er maar 1 woord voor: WOW!!!!

Wat hebben we een lol gehad en wat hebben we veel geleerd!

Hier het topic:
[WN-ITP] Onze 1e clinic in NL bij Rieky Young....

en uiteraard 1 foto :D
Afbeelding


Oktober

Wat foto's ontvangen van de opfok, n 2e clinic gereden en weer heel veel geleerd!

Verder druk geweest met het zoeken naar een huis voor onszelf en aan het dubben geweest over Dazzle.... Die moest nl onder het mes wegens 2 botfragmenten in zijn kogel, opgelopen door een trauma van buitenaf en gelukkig operabel dus dat maar gedaan. Op naar de 9 weken revalidatie (3 weken volledige boxrust, 6 weken stappen)

En Jilly, die vond alles best en was op haar best!!!!
Afbeelding


November

Dazzle op boxrust, wij druk bezig met huis in orde maken en dus even geen tot nauwelijks paarden nieuws deze maand.

We hebben met Gentle meegedaan aan de bokt hengstveulen verkiezing waar hij Zilveren boktveulen is geworden!
Best wel trots op mn mannetje!
Afbeelding


December

Alweer de laatste maand van het jaar!

Drukke tijd gehad maar wel heel erg leuk!

Geen tijd gehad om Jill verder op te pakken maar ach, 2017 staat voor de deur en dan gaan we gewoon verder met trainen en knallen!

Met n beetje mazzel mag Jill weer dragend worden (nog niet 100% zeker!), Dazzle mag alweer bijna gaan opbouwen en Gentle vermaakt zich prima in de Eifelopfok!

Vandaag naar hem toe geweest dus als laatste foto n foto van mijn mannetje zoals hij er nu uitziet....
Afbeelding

Wij wensen iedereen een hele fijne jaarwisseling toe en al het goeds voor 2017!

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:57

Wat een prachtig stel paarden!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:43

Ja daar zijn weer de mooie paardjes.

Ik ben zo benieuwd hoe hij uitgroeid. Hij ziet er al lekker stevig uit.

Toevallig heb ik mijn paardje ook en stukje bot laten weghalen , het zat in zijn hoefgewricht.
Ik ben nu pas weer bezig met hem te rijden. Vooralsnog gaat het goed.
Maar wat is het sneu wanneer ze zolang op de box moeten staan he .

Leuk overzicht heb je gemaakt.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:57

Mooi overzicht van je knappe paarden! Ben benieuwd wat 2017 jullie gaat brengen!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:43

Knappe dieren heb je toch :D ik ben erg benieuwd hoe jullie verder trainen in 2017! Heel veel succes en vooral veel plezier!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:53

Ik zie dit topic nu pas :oo
Mooi overzicht ! Stuk voor stuk prachtige paarden zijn het ! <3
Heel veel plezier in 2017 !

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:58

Heerlijk topic van je prachtige paarden <3
Jullie stiekem gevolgd in het dikke buiken topic en ook nu erg benieuwd naar jullie verdere vorderingen !

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:46

Wat een leuke beestjes! en herken die foto uit juli ergens van.. die heb ik vaker voorbij zien komen haha

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:18

Wat een prachtige foto van de Arnd workshop zeg!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:12

Mooi jaar overzicht CL

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:41

Beetje offtopic maar mag ik vragen wat de typisch Nederlandse dingen waren waar je weer aan moest wennen?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:27

Thanks all!

2017 word het jaar dat de veranderingen door gaan zetten.... 2 dagen geleden mn stallen bij onze huidige stalling opgezegd en besloten dat het tijd is om mijn pareltjes dichterbij huis te zetten. Vanaf 1 Febr komen ze op 4min afstand te staan (nu is het 30min met de auto).

Verder aan het nadenken welke kant ikzelf met ons rijden uit wil gaan.... Pleasure is er hier in de omgeving niet en de reiningkant zal ik ook niet volledig uitgaan, wel wat oefeningen ervan maar zie mezelf niet actief gaan showen erin. Dus we gaan maar gewoon eerst van elkaar genieten en wie weet gaan we wel een hele andere kant op (nope, NIET engels) :D

@LindyH: De typische Nederlandse gewoontes in elke zin van het woord, de ergernissen op de weg (bumperkleven, onnodig links rijden en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)), het onvriendelijke wat ik hier toch echt meer tegenkom en waar ik nog steeds niet aan gewend ben en het enorme gemis van de Amerikaanse gewoontes en de mensen die op de een of andere manier toch altijd vriendelijk en behulpzaam zijn.....

Als mensen me nu vragen of ik alweer helemaal gewend ben moet ik ze nog steeds zeggen dat ik waarschijnlijk nooit meer volledig zal gaan wennen ;)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: 2016, een bewogen maar heel mooi jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:37

Ja is jammer dat hier zo weinig pleasure is.
Ik woon in zuid-Limburg en je hebt niet veel pleasure wedstrijden in de buurt , ook weinig begeleiding hierin en dat is best jammer.
Ik denk dat je in Amerika beter af bent qua pleasure toch.