Van pony's naar paarden! - 1 jaar lang manegeruiter ITP!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Van pony's naar paarden! - 1 jaar lang manegeruiter ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 20:29

Hoi allemaal!

Na alle mooie verhalen doorlezen te hebben, heb ik besloten om ook maar een topic aan te maken!
Ik zal me even voorstellen: Mijn naam is Julia en ik ben nu 17 jaar oud. Ik rijd nu 6 jaar lang op manege spaarnwoude en heb het daar erg naar mijn zin! Dit jaar ben ik begonnen met de challenge 'Een paard per dag', en tot nu toe heb ik deze braaf vol gehouden, soms met erg veel moeite. Deze tekeningen zijn te vinden op mijn Instagrampagina, @horsres_horsies. Ik loop helaas erg achter met posten >;) omdat mijn internet sites met veel media niet aankan :')

Januari:
Het jaar begon goed met een lesje op mijn favoriete manegepony, Lilo!

Afbeelding

Ik weet nog dat we deze hele les zonder beugels moesten rijden, en dat ik de dagen erna enorm veel spierpijn had :+
In Januari moesten we voor school een stage lopen, om uit te zoeken welk beroep je misschien zou willen doen. Nu had ik geen idee wat ik wilde gaan doen, dus ben ik op een paardenstal gaan stage lopen. Ik heb hier een heerlijke week gehad, en ben er een beetje blijven hangen, ik werk er nu nog steeds :D
31 januari hadden we een onderlinge wedstrijd met de carrousel, deze reed ik op Jaguar, een pony waar ik nog nooit op had gereden. Deze wedstrijd was onderdeel van de wisselbokaal. De vorige wedstrijd van deze bokaal had ons team gewonnen, en bij deze werden wij tweede. En omdat wij over-all de meeste punten hadden hebben wij de wisselbokaal gewonnen! Hoe leuk is dat?!

Februari:
In februari heb ik voornamelijk op de nieuwe manegepony gereden, Jaguar, een kruising arabier x ??. Hij is echt een schat van een paard, maar ontzettend gevoelig voor prikkels van buitenaf. Zo zijn we meerdere malen keihard door de bak gescheurd :') , omdat hij ergens van schrok. Het vertrouwen ging wel steeds ietsje beter, dus aan het eind van februari hebben we ook een keer een lesje zonder sjezen gereden.
Afbeelding

Maart:
Ik reed rustig verder op Jaguar, en we gingen steeds beter samenwerken. Deze maand niet heel veel gedaan, maar ik kreeg wel 'mijn' carrouselpaardje weer terug, Noah *\o/*

April:
April was een rustige maand. We gingen weer in de buitenbak rijden, omdat het weer beter werd en ik mocht weer op de schattigste pony van stal, Kofi

Afbeelding

Rijden ging lekker deze maand, we boekten veel vooruitgang. Zowel de pony's als wij waren vrolijker omdat we weer buiten konden rijden!

Afbeelding


Mei:
In mei was mijn normale dressuurinstructeur, Ron, op vakantie en hadden we een keer een springlesje in plaats van dressuur. Lilo, waar ik toen op reed, was voor een keertje erg enthousiast, ze is meer een spring pony dan een dressuurpony. Was een van de eerste keer springen voor mij, en ik vond het erg leuk, maar ook erg spannend. Dressuur is toch meer mijn ding geloof ik :=

Afbeelding
(OOEEH mn voeten :')

Juni:
In Juni hadden we het NK carrousel met de club. Wij startten 2e divisie paarden, en ik reed op mijn schat, Noah. We reden op 5 juni, en het was ontzettend warm. Gelukkig moesten we als laatste starten, dus het was een beetje afgekoeld, en we hoefden niet zo enorm vroeg op. Het ging erg lekker en we zijn 1e geworden! *\o/* *\o/* . Wat was (en ben ik nog steeds) enorm blij en trots!!

Afbeelding

Afbeelding
Superteam!

Juli:
Deze maand hebben we een paar buitenritjes gemaakt, omdat Ron wederom er niet was, en we niet meer hoefden te trainen met de carrousel. Deze maand heb ik ook op mijn werk een paar keer een lesje gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Augustus:
In augustus was de manege dicht en ging ik op vakantie. Op Terschelling heb ik een heerlijke strandrit gemaakt, op een lieve fries, genaamd Aryanne
Afbeelding

September:
In september ben ik van de pony's naar de paarden overgestapt, omdat ik toch echt een beetje te lang geworden was voor de pony's. Ik moet zeggen dat ik de pony's enorm mis, maar de paarden zijn ook erg leuk. Ik kreeg een semi-vast paard toegewezen, Zolatin. Zolatin is een paard met een gebruiksaanwijzing, hij is erg uit balans, wat resulteert in struikelen omdat hij heel erg op de voorhand loopt. Hij is echter erg lief en zeer meedenkend met rijden, waardoor we al gauw aardig met elkaar overweg konden.
Hij is ook erg nieuwsgierig :=
Afbeelding

Oktober:
In oktober niet zoveel bijzonders gedaan qua rijden. Op mijn werk rijd ik nu vast elke week een buitenritje met een van de fokmerries, een schat van een paard. Dit doe ik samen met 2 anderen, en het is altijd erg gezellig.

November:
In november doorgewerkt met Zolatin, en de laatste lessen buiten gereden. Deze maand ook een rodeoles gehad met hem, omdat hij het niet helemaal eens was met het programma :') Ik heb de halve les op een bokkend en steigerend paard gezeten, maar uiteindelijk heeft hij braaf gedaan wat ik vroeg van hem, namelijk een paar pasjes wijken.

Afbeelding

Deze maand hadden we ook de eerste carrousel wedstrijd van het seizoen, wederom voor de wisselbokaal. Het team van vorig jaar is helaas uit elkaar gevallen, maar ik ben bij een ander team gevraagd dat leden te kort kwam. Wonder boven wonder zijn we eerste geworden, vraag me niet hoe, want echt lekker ging het niet voor mijn gevoel. Aan het eind van de wedstrijd viel ik ook nog van Zolatin af, omdat hij struikelde en daarna nog een bok gaf, waardoor ik eerst uit evenwicht was en er daarna af werd gelanceerd.

December:
Nu zijn we aangekomen bij de laatste maand. In de carrousel rijd ik nu op Barry, een schat van een paard, maar met een grotere gebruiksaanwijzing dan Zolatin. Ik heb, voordat ik twee weken terug voor het eerst weer op Barry reed, 2 keer eerder op Barry gereden en ik ben er 4 keer van af gevallen, dus spannend vond ik wel, maar Barry is tot nu toe *even afkloppen* werkelijk een engel geweest. Hij is niet echt gesteld op andere paarden dichtbij, maar hij doet alles enorm braaf *\o/* !

Afbeelding

14 januari hebben we de eerst volgende wedstrijd met de carrousel, en we gaan zien hoe hij zich dan gedraagt.

Al met al heb ik een heerlijk jaar achter de rug, en ik kijk zeker uit naar wat 2017 te bieden heeft, en zeker naar de nieuwe afleveringen van Sherlock := :):) ! Maar voor nu alvast vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Van pony's naar paarden! - 1 jaar lang manegeruiter ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:38

Wat een leuk overzicht van een (manege) paardenjaar!

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Van pony's naar paarden! - 1 jaar lang manegeruiter ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:49

Wat een leuk overzicht!

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Van pony's naar paarden! - 1 jaar lang manegeruiter ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:02

Leuk overzicht, eindelijk ook van een manegeruiter zoals ik :D
Leuk dat je in de carrousel rijd, doe ik ook op mijn manege

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Van pony's naar paarden! - 1 jaar lang manegeruiter ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:12

Ron? Van manege de Delft? :+

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 23:16

AlwaysH schreef:
Ron? Van manege de Delft? :+


Ik geloof het niet, volgens mij doet hij alleen manege spaarnwoude :)