Ons jaar, een speciaal maar mooi jaar

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Floorg18

Ons jaar, een speciaal maar mooi jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-16 21:56

Ik heb deze grote vriend al 4 jaar, maar dit jaar hebben we toch wel veel meegemaakt. Ik ben zo super trots op hoe hij het heeft gedaan, ondanks zijn leeftijd van 21 jaar. Hij is oud internationaal eventing paard wat al veel kilometers heeft gelopen,. Hij is altijd in voor streken, maar zodra er een onzeker persoon bij hem in de buurt is, doet hij heel voorzichtig. Een hindernis wordt pas interessant voor hem als die hoger dan een meter is, en buitenritjes vindt hij helemaal top! Hierbij ons jaar, 2016

Afbeelding

In het begin van 2016 hebben we het crossen weer opgepakt en we zijn begonnen in Markelo in de B. Ondanks een paar foutjes toch lekker gereden. Crossen is het liefst wat hij doet!

Afbeelding

Wij houden beiden niet zo van dressuur maar het moet toch gebeuren. Gelukkig houden wij alle twee wel van wedstrijden en natuurlijk moet hij zichzelf even showen wanneer er een camera in de buurt is. Toch 2 winstpunten gereden.

Afbeelding

Toch liepen we al een paar maanden rond met het feit dat hij maar niet aankwam. Hij is natuurlijk een eventer en die worden niet dik, maar hij was gewoon te dun. Hij kreeg ontzettend veel hooi en we maakte ook slobber klaar. Niets hielp en ook al trainden we, de spieren kwamen ook niet. Hij bleef een dun paardje met niet veel spieren, maar hij bleef super vrolijk, liep goed en vertoonde verder geen andere dingen

Afbeelding

We hadden alles al geprobeerd. De tandarts kwam, de fysio, de zadelmaker en we volgde het voeradvies etc. Alles was prima in orde, dus er moest een andere reden zijn. Toen kwam de dierenarts. Zij vermoedde gelijk EOTRH.

Wij dus enkele weken later naar Utrecht om foto’s te laten maken. Er was geen twijfel over mogelijk. Hij had het en het was zelfs van de buitenkant duidelijk zichtbaar. Ik was best wel boos op mijn tandarts. Ik had hem enkele weken daarvoor speciaal laten komen en hem expliciet gevraagd of hij iets afwijkends zag. We hebben hem nog gebeld, maar op dat moment wist hij niet eens meer dat hij geweest was en dat hij nooit aantekeningen maakt.

Afbeelding

We hebben er natuurlijk ervoor gekozen om hem geen pijn te laten lijden dus een maandje later gingen al zijn snijtanden eruit. Zodra hij weer in zijn stal stond ging ik naar hem toe. Hij was een beetje in de war, maar hij at super en was alert. Ik vond het echt super sneu voor hem en ben die dag thuis gebleven van school en hield constant mijn telefoon in de gaten.

Afbeelding

We hebben nog een paar goede crossen gereden aan het einde van het jaar en hij is super aangekomen en is nu eindelijk gespierd! Hij is fit en loopt nog als een jonkie. We mochten eindelijk L starten! Daarnaast zijn we op trainingsweek geweest waar hij als oudje eigenlijk het beste liep van alle jongen paarden :D

Afbeelding

Ik hoop volgend jaar lekker met hem te door trainen en dat hij net zo fit blijft als nu! Ik ben trots als ik zie hoe hij uit die operatie is gekomen en hij zoveel blijer en fitter hij nu is dan daarvoor. Ik hoop dat hij nog lang bij me is!

Afbeelding

Laibadji

Re: Ons jaar, een speciaal maar mooi jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:30

Veel plezier nog met je topper! De oudjes zijn de beste! *\o/*

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:43

Stoer dat ie alles er nog uitloopt! (en grappig om collega's van de radiologie te zien :P )
Lekke blijven genieten!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-16 23:07

Super grappig dat je je collega's ziet! Dat is ook toevallig. De oudjes zijn idd het best! Leeftijd zegt niet alles

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:32

Wat een prachtig oudje heb je daar! Nog heel veel plezier volgend jaar!

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-16 17:07

Dankjewel Biscuitje!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie