Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 13:02

Haii :D

1. Afbeelding

Dit stond in Loïs haar agenda voor gister! Ze heeft haar zus Hannemarie sinds de vorige keer vaak gevraagd wanneer ze weer op Lola kon rijden, en gister was het zover! Het was weer genieten om de twee te zien rijden, en zo bijzonder om te zien hoe braaf Lola is!


Het vorige topic van Lola en Loïs
[RIJ-ITP] De eerste stapjes van Lola en Loïs als combi!


LD Live Laugh Lola |24.05.2013 | shetlander x arabier | 1.20 m. | schimmel


Als eerste moet de pony natuurlijk klaargemaakt en vertroeteld worden!
2. Afbeelding

Opstappen
3. Afbeelding

En daar gaan ze!
4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

En dit keer hebben ze ook gedraafd zonder dat ik ernaast rende, maar gewoon aan de longeerlijn. Lola wordt elke vrijdag door een ander meisje met ietsje meer rij ervaring gereden dus Lola kende dit.
7. Afbeelding

De vrijdag voordat Loïs kwam is het andere meisje komen rijden, die heeft voor het eerst ook los gedraafd en toen kwamen we erachter dat het stuur er in draf nog niet zo goed opzit. Lola liep vierkantjes en stopte bij elke zijde :+ . Dus kreeg Loïs de opdracht om in stap te slalommen en allerlei stuuroefeningen te doen zodat ze dit beiden konden oefenen! :))
8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

De opdracht was om tussen de paaltjes halt te houden, dat ging ook heel goed! :))
11. Afbeelding

Aan het eind nog even poseren! :D <3
12. Afbeelding

13. Afbeelding

En nog even zonder zadel uitstappen! :))
14. Afbeelding

En als laatste nog even knuffelen! <3
15. Afbeelding


Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als wij! :D


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:11

Wat een leuk setje!

Wel zou ik wat aan het zadel doen, hij is de lang voor deze pony en ligt te ver naar voren. In het vorige topic is dit ook al gezegd. Pony is je dankbaar als je er wat aan doet! :)

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 13:16

Captain schreef:
Wat een leuk setje!

Wel zou ik wat aan het zadel doen, hij is de lang voor deze pony en ligt te ver naar voren. In het vorige topic is dit ook al gezegd. Pony is je dankbaar als je er wat aan doet! :)

Bedankt voor je reactie. Maar zadel te lang? Ik kan me wel vinden dat hij te ver op de schouder ligt, ik ga een kortere staartriem bestellen zodat dat probleem hopelijk is verholpen. Maar te lang kan ik me niet in vinden, kijk maar eens naar deze foto's: [ITP] Langbenige & lomplijvig Lola showt haar eerste hoofdstel!
Daar ligt het zadel toch prima? Alleen tijdens het rijden schuift hij dus blijkbaar naar voren en daarvoor komt een kortere staartriem. Ze heeft helaas geen schoft meegekregen van haar mama, haar papa vond het niet nodig die haar te geven geloof ik. :+

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:17

Hier spreekt een trotse zus :D
Wat een toppertjes, ze heeft zo genoten gisteren. <3
Zal haar straks even dit topic laten lezen!

♥♥♥




sinds 3 november 2010 21:15 bij de shethouders

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:18

Wat een schattige combi <3

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:19

Ik vind het rijden ontspannen ogen, maar bij een pony die nog zo overbouwd is zou ik zeker nog een jaartje wachten voor ik erop zou stappen, en dat niet al op driejarige leeftijd doen. Zelfs als de overbouwdheid niet alleen door jeugdigheid komt maar doordat ze gewoon heel ongelukkig gebouwd is (dat lijkt helaas ook het geval) dan kan een jaartje extra net wat meer balans geven.

Ik vind het zadel trouwens ook niet te lang, maar het past gewoon echt niet; vanaf de draffoto's ligt het bovenop de schoft in plaats van achter de schouderbladen. Ik vermoed echter dat nu geen enkel zadel goed zal liggen nu ze nog zo baby-achtig overbouwd is, dus dan kan een jaartje wachten en kijken of ze minder overbouwd raakt echt geen kwaad. Een staartriem gebruiken om het zadel bergop naar achteren te trekken is trouwens echt slecht voor de wervelkolom, dus dat is helaas ook geen oplossing.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 13:26

Hannemarie schreef:
Hier spreekt een trotse zus :D
Wat een toppertjes, ze heeft zo genoten gisteren. <3
Zal haar straks even dit topic laten lezen!

Jaaaa ze hebben het zo goed gedaan! <3

melody7 schreef:
Wat een schattige combi <3

Dankje! :))

xyzutu2 schreef:
Ik vind het rijden ontspannen ogen, maar bij een pony die nog zo overbouwd is zou ik zeker nog een jaartje wachten voor ik erop zou stappen, en dat niet al op driejarige leeftijd doen. Zelfs als de overbouwdheid niet alleen door jeugdigheid komt maar doordat ze gewoon heel ongelukkig gebouwd is (dat lijkt helaas ook het geval) dan kan een jaartje extra net wat meer balans geven.

Ik vind het zadel trouwens ook niet te lang, maar het past gewoon echt niet; vanaf de draffoto's ligt het bovenop de schoft in plaats van achter de schouderbladen. Ik vermoed echter dat nu geen enkel zadel goed zal liggen nu ze nog zo baby-achtig overbouwd is, dus dan kan een jaartje wachten en kijken of ze minder overbouwd raakt echt geen kwaad. Een staartriem gebruiken om het zadel bergop naar achteren te trekken is trouwens echt slecht voor de wervelkolom, dus dat is helaas ook geen oplossing.

Het rijden gaat zeker ontspannen. Lola is inderdaad overbouwd, maar ik gok dat dit ook zo zal blijven door de nogal aparte kruising. We zijn niet begonnen met rijden toen ze net drie was, ze is inmiddels ruim 3,5 en hoeft eigenlijk maar 1 keer per week iemand op haar rug te dragen en vaak nog minder omdat ik het niet elke week red ivm mijn werk. Verder staat ze vooral nog lekker op de wei en longeer ik haar als ik tijd heb wat heel weinig is.

Ik ben het er niet mee eens dat het zadel niet past. Door haar lage schoft schuift het gewoon naar voren, net als bij shetlanders.

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:29

Ik vind in je andere topic je zadel ook al niet lekker liggen. Is lastig hoor met die kleintjes. Heb voor mijn Shetlanderkruising ook lang moeten zoeken.

Wat lief dat ze zo enthousiast is. Het is een super schattig duo.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 13:31

Pelryo, dankjewel voor je compliment. Ze zijn inderdaad schattig samen! :))



Goed, bedankt dat jullie me er nogmaals op attenderen dat het zadel niet goed ligt. Ik ga ermee aan de slag. Dit topic gaat alleen niet over hoe het zadel ligt. Het is voor mij nu duidelijk dat ik er mee aan de slag moet, dus ik hoef daar nu verder geen tips of opmerkingen meer over.

Anoniem

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:02

Duidelijk, en top dat je het zo goed oppakt! +:)+

Amado7

Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:41

Wat zijn ze leuk samen :D Leuk dat ze nu weer kan rijden na Dawn :D

Niet perfect is ook goed

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:46

Blijft een leuk stel en je dochter geniet er erg van en ze heeft mooie blosjes van plezier!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:59

Ik geniet enorm van dat blije toetje van je dochter! Daar doe je het voor toch? :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Amado7

Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:46

Nu ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd waar jullie vandaan halen dat het haar dochter is :+
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 21-11-16 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet perfect is ook goed

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:51

Ze is echt heel fluffy Laura! <3

Misschien eens kijken naar een goed tweedehands boomlooszadel, die kosten niet erg veel. Die zijn vaak geschikt voor rondere pony's. Zeker met een jonge pony kan hij mee veranderen door de pommel te veranderen. Is ook fijn voor jonge ruitertjes, die kunnen daar lekker in zitten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:54

amado7 schreef:
Nu ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd waar jullie vandaan halen dat het je dochter is :+

Oh... niet? :+

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:00

Haha het is mijn zusje ^^

♥♥♥




sinds 3 november 2010 21:15 bij de shethouders

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:23

En TS niet je moeder? :')

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:27

Háha, nee, Laura is een vriendin van me :D

♥♥♥




sinds 3 november 2010 21:15 bij de shethouders

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:39

Sorry ik kan hier toch niet heel blij van worden.
Een zadel dat echt niet goed ligt maargoed dat heb je inmiddels zelf ook al meerdere malen ondervonden (snap niet zo goed dat je er dan überhaupt nog iemand op laat zitten).
Een pony die echt nog zo gigantisch in de groei is, die zou ik nog minimaal een jaartje op de wei zetten, haar lijf is nog zo vol op in ontwikkeling dat kan je alleen maar blokkeren op deze manier.
Iets wat je letterlijk doet met een bijzet en een onervaren en wiebelige ruiter. Ze blokkeert al vanaf dr oren, dit loopt helemaal door tot dr staart.

Vind het eerlijk gezegd jammer. Heb jullie al die jaren gevolgd en was vanaf het eerste topic verliefd op haar snuitje en ook de manier waarop jij met haar omging.

Cynthia82

Berichten: 9285
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:52

Foto 13 en 14 zijn echt zo schattig! <3

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:52

super schattig samen <3

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:34

amado7 schreef:
Nu ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd waar jullie vandaan halen dat het haar dochter is :+


:+ sorry....je zusje heeft er duidelijk plezier in!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:14

Gut ik vind persoonlijk dat overbouwd zijn nog goed meevallen. Mijn merrie is even erg overbouwd als deze pony, en zij is 12 dus trekt nooit meer bij. Ingereden met 6 dus daar zal het niet aan liggen.

Voor mij ziet het er niet slecht uit, lekker veel leuke oefeningen in stap (slalommen, poortje) zoals het hoort met een beginnend/klein ruitertje en een jonge pony :)

MarjoleinS

Berichten: 1194
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Roodeschool

Re: Lola en Loïs voor de tweede keer samen rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:46

Wat ontzettend lief zeg! Lola en Loïs zijn echt een leuke combi <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers