2016: Gezinsuitbreiding

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 17:03

Als ik al die leuke jaaroverzichten voorbij zie komen, kan ik natuurlijk niet achterblijven!

Mijn overzicht van 2015: 2015 begon goed, maar toen..

Januari / Februari
In het begin van 2016 hebben Klasien en ik vrij weinig gedaan. Ik was erg druk met mijn stage en Klasien was al een tijdje met zwangerschapsverlof. Haar buik groeide aardig door.

1. Afbeelding

Maart/ April / Mei
Klasien begon steeds groter te worden en mijn geduld raakte steeds verder op. Ik kon niet meer wachten tot er straks een klein veulentje naast haar zou staan.

2. Afbeelding

Juni
Klasien was uitgerekend in mei, maar de maand was voor en geen veulentje.. Je kon haar merken dat ze het zwaar had, maar liet nog geen duidelijke signalen zien. Overdag stond ze heerlijk met haar vriendje in de wei en 's nachts hielden we haar goed in de gaten via de camera die in haar stal hing. Mijn moeder en ik wisselde elkaar af en zetten om het uur onze wekker, maar nachten gingen voorbij en nog geen veulen...

Op 10 juni maakte ik 's middags deze foto van haar. Ik had haar vliegendeken op gedaan vanwege de vele steekbeestje en het viel me gelijk op dat haar buik hier mooi onderuit stak. :=

3. Afbeelding

Maar wat ik die middag nog niet wist, was dat ik rond 22.30 weer in mijn pyjama met grote haast naar stal kwam. Ik was via mijn pc naar Klasien aan het kijken terwijl ik me omkleedde. Opeens zag ik haar neervallen, ze ging niet eens liggen maar liet zich echt vallen en ik zag gelijk twee voetjes. Ik ben al bellend naar mijn stalbaas de trap afgerend en schreeuwde naar mijn moeder dat ze haar jas moest pakken. Met een warme jas over mijn pyjama heen ben ik op mijn scooter gesprongen en snel naar stal geracet. Hier vond ik mijn stalbaas in het gangpad. Klasien had alles zo snel gedaan, dat ook zij het niet eens gezien had. Ik liep snel naar haar stal en vond daar dit prachtige kleine veulentje!

4. Afbeelding

Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) een prachtig klein hengstje. Met een eigen willetje vanaf dag een.

Toen Alpha eenmaal gestaan en gedronken had en we merkten dat het met zowel moeder als zoon goed ging, zijn we nog even naar huis gegaan om te slapen. Maar de volgende ochtend natuurlijk gelijk weer naar stal. Vanaf dag een kan Alpha de hele wereld aan en het gaat hij voor niets en niemand aan de kant :'). Op dag twee liep hij zo de stal uit als je even niet oplette.

5. Afbeelding

Juli
Klasien bleek een super goede moeder te zijn en Alpha groeide als kool. Juliette Laurent kwam langs om mijn twee parels op de foto te zetten.

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Augustus
In augustus zijn we met het stel naar de keuring geweest. Ondanks dat we van te voren wisten dat Alpha waarschijnlijk een derde premie ging krijgen, zijn we toch gegaan. We wisten al dat we hem zouden houden en het maakte me ook niet, maar ik wilde wel graag een keer zo'n keuring meemaken. Beide waren super braaf en Alpha liep met een klein beetje hulp ook zo de trailer in. Op het terrein had ik een stal gehuurd en hier hebben ze heerlijk met z'n tweeën wat hooi staan eten tot ze aan de beurt waren.

8. Afbeelding

En ondanks dat Alpha zich keurig liet zien kreeg hij inderdaad toch die derde premie.

Thuis bleven we last hebben van veel prikbeestje, dus ook Alpha moest er aan geloven. Een eigen vliegendekentje!

9. Afbeelding

September
Alpha gaf Klasien ondertussen flink wat te verduren. Hij wilde de hele dag met haar spelen en vond zichzelf ook al een echte dekhengst. Dit werd af en toe iets te hard gecorrigeerd door zijn moeder...

10. Afbeelding

Oktober
Een kleintje bij haar zijde begon nu toch wel echt wat van Klasien te eisen. Alpha at inmiddels veulenbrokjes en Klasien kreeg de nodige slobber bijgevoerd om haar wat op peil op te houden. Eind oktober hebben we dan ook besloten Alpha af te spenen. Klasien kon het lichamelijk niet goed meer aan en liet Alpha ook steeds minder toe. Alpha trok steeds meer naar de andere paarden en trok zich ook niets meer aan de correcties die zijn moeder hem nog gaf.

Zo verhuisde hij een paar stallen verder in de rij, naar zijn eigen paleisje.

11. Afbeelding

November
Na slechts een dag leken beide er al vrede mee te hebben. Alpha had ondertussen nieuwe vriendjes gemaakt en Klasien was door het dolle heen toen ze weer bij haar vriendje in de weide mocht.

Inmiddels heeft Alpha zijn eigen harem gevormd en staat het met twee jaarling merries in de weide. Hij geniet er nu al van om de hele dag met ze te spelen en kriebelen.

12. Afbeelding

December
Nadat Klasien weer op haar zelf stond en nog altijd de nodige slobber bijgevoerd kreeg, begint ze eindelijk weer een beetje op haar oude vertrouwde zelf te lijken. Inmiddels ben ik nu weer zo'n drie weken aan het rijden en lijkt ze er echt weer plezier in te hebben. We doen nog niet veel, maar genieten samen lekker van een stapritje naar het bos en wat longeerwerk.

Alpha wordt inmiddels een echte jonge man en leert alles was straks nodig is in de 'grote paardenwereld'. Zo leert hij onder andere om vast te staan:

13. Afbeelding

Ik hoop dat ik in 2017 net zo mag genieten van mijn twee parels als in 2016. Een ding weet ik zeker, ik ben erg blij met de keuze om Alpha bij me te houden in plaats van hem naar een opfok te brengen. We hebben inmiddels al meerdere dingen meegemaakt met hem wat in een opfok waarschijnlijk niet opgevallen was.

Alpha mag hier heerlijk opgroeien tussen de andere paarden en zal hopelijk over een paar jaar het stokje van zijn moeder overnemen als mijn rijpaard!

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)


Getty_Maan

Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:29

Wat een mooi overzicht!

Je hebt een knappe merrie, welke een knappe zoon op de wereld heeft gebracht!

Veel plezier met ze!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:41

Wat is die mooi geworden!

Fijn dat alles zo goed ging

S <3

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 18:44

Bedankt! :)

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:41

Wat een geweldig mooie friese merrie, heel aansprekend type.

Alpha is ook mooi gelukt, die foto met het ontbrekende tandje... brr.. :') Gelukkig komt er nog een nieuwe.

Wordt ze weer gedekt?

Voor positiviteit.

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 22:22

Avalon_ schreef:
Wat een geweldig mooie friese merrie, heel aansprekend type.

Alpha is ook mooi gelukt, die foto met het ontbrekende tandje... brr.. :') Gelukkig komt er nog een nieuwe.

Wordt ze weer gedekt?


Dankje!

Het plan is om haar in 2018 weer te laten dekken. Dan zou ze in 2019 bevallen en dan ben ik hopelijk druk met Alpha voorbereiden voor de keuring en zadelmak maken. Op die manier heb ik dan toch iets leuks te doen in de tijd dat ik niet met haar kan rijden ;).

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:38

Knappa Alpha <3
Leuk overzicht.

Bernoe

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:07

Wat een leuk overzicht! Prachtige paarden heb je :)

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

maflingerr
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-11-15

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:21

aahhw <3 wat een knappe paarden

[o] a winner is a dreamer who never gives up

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:53

Leuk!! Paardjes zien er goed uit :D

Bij oude buitenbosch manege of niet?

Blog: !!Zoessies.nl!! Think positive!
Like ons op facebook ! Zoessies Facebookpage
All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:49

Leuke merrie zeg en een heel leuk veulen! Dat sterrendekentje <3

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 19:18

Bedankt voor de leuke reacties!

Nivada schreef:
Leuk!! Paardjes zien er goed uit :D

Bij oude buitenbosch manege of niet?


Ja klopt, nadat Buitenbosch er weggegaan is, is het helemaal verbouwd. Nu is het een privestal van vrienden van me :)

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: 2016: Gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:51

Knappe Klaas! En wat heeft Alpha een heerlijk koppie <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 1 bezoeker