Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 13:20

2016 was een bijzonder jaar. Voor mij een jaar waar ik wederom veel doktoren heb gezien, maar wel stukje bij beetje mijn leven (en lijf) terug heb gekregen. Het kan mij niet snel genoeg gaan, maar helaas heb ik chronische Lyme. Die ziekte heeft een eigen horloge en is elke dag, elke minuut aanwezig. Het is lastig en ik ben er nog niet, maar ik kom er wel. Gelukkig heb ik mijn ouders die mij erg gesteund hebben de afgelopen tijd. Lyme is een ziekte waarmee je er echt achter komt wie er wel en niet voor je zijn in een tijd van onwetendheid, onzekerheid, pijn, verdriet, onmacht... ik kan nog wel even doorgaan. Maar daar wil ik het topic niet voor maken.

In september vorig jaar begon ik met lessen bij een nieuwe trainer. Ondertussen lag ik er al een jaar uit op school, of ik ooit terug kan of ga weet ik nog niet. Maar door die lessen vond ik het plezier terug in het bezig zijn met paarden. Net zoals toen ik 16 was, wist ik het nu echt zeker. Ik wil verder in de paarden.

Ik ben een plan gaan schrijven over hoe ik het voor mij zag en vond daarin een sponsor die mij daarbij wilde helpen. Met als einddoel een eigen draaiend bedrijf én de grand prix rijden. Met mijn trainer ben ik het gesprek aan gegaan. "Dat is een lastige zware weg, maar als jij er voor wilt gaan met mij gaan wij dat doen."

Al snel werd duidelijk dat ik met mijn lijf een bepaald type paard nodig zou hebben. Als ik een paard rijd die te zwaar is in de aanleuning of hulpen, kan je mij opvegen. Als snel kwam ik dan weer in het staartje van de spaanse paarden. Cartujano kon ik zonder "zware" problemen wel rijden.
Én toen ontmoette ik de Lusitano's :Y)

Hierbij wilde ik een blog/vlog bij houden over onze reis. Die is ook bezig achter de schermen. Ik hoop binnenkort écht een "lancering" te gaan maken. Daarnaast zijn wij al wel te volgen via instagram op de naam de in mijn onderschrift staat

Als eerste mijn beste spaanse vriendje Cartujano, mijn rots in de branding. Man wat hebben wij een dalen gehad, de grootste spiegel die er is.
Wij hebben binnen een klein jaar van B naar de L2 gereden, met af en toe grote pauzes. Hij heeft nog veel meer in zijn mars!

Permanentje van de wedstrijd :Y)
Afbeelding


Op 11 december 2015 vloog ik voor het eerst in mijn eentje naar Portugal om Lusitano's te kijken. Een van de paarden was de 8 jarige hengst Dolár.

Afbeelding


Als vervolg daarop vlogen mijn vader, onze dierenarts en ik op 19 april weer naar Portugal om paarden te keuren. Dat gaat daar wel iets anders dan bij de Nederlandse klinieken.

Afbeelding


Op 16 juni 2016 kochten wij ons tweede paard in Nederland: Een 8 jarige hengst Digital

Afbeelding


Op 4 juli 2016 kwam de derde musketier erbij: Dolár do penedo

Op 10 juli kwam Dollie aan bij ons op stal.

Afbeelding

Gezien ze in Portugal paarden anders houden dan in Nederland moest Dolár leren dat hij los kon staan. We zijn begonnen in de ton, ondertussen staat hij net zoals de andere hengsten buiten.

Afbeelding


Van 3 tot 7 augustus vond het Lusitano EK plaats in Duitsland, hier was Digital ook bij met zijn vorige eigenaresse. Hier werden zij eerste in de midden tour. *\o/*


Afbeelding


Afbeelding


Op 25 september vond de Lusitano keuring plaats op het knhs centrum in Ermelo.
Wij hadden niks gewonnen deze keer. Maar voor mij was mee doen even belangrijker dan winnen. Eerste keer samen vreemd terrein. Digital kwam de wagen uit alsof hij niks anders gewend was. Op een stal vol schreeuwende hengsten bleef hij super rustig. Inrijden ging fijn maar het voorbrengen zelf hadden wij beide te veel spanning.

Afbeelding


Afbeelding


Maar goed óók als hengst heb je niet altijd zin om te werken. }:0

Afbeelding


Ondanks dat je niet zou zeggen dat ze hengst zijn.. Toch even kijken of er een merrie is geweest


Afbeelding


Nu we richting kerst en oud en nieuw gaan, staat er even niks op de planning. Dus buiten de dagelijkse dingen, ook even tijd voor schoonheid slaapjes.


Afbeelding

Voor volgend jaar staat er op de planning Cartujano naar de M2 en indien alles goed gaat het, naar het Z te rijden, Digital uit te brengen vanaf het zomer seizoen en Dolár weer terug te krijgen in zijn training conditie. Hopelijk kunnen wij tegen het einde van volgend jaar verdere stappen nemen voor eigen locatie en onze 4e musketier. Maar als eerste hoop ik mijn lijf beetje bij beetje terug te kunnen krijgen zodat wij er écht tegenaan kunnen.

Tot die tijd, blijf ik genieten van mijn drie ontzettend lieve, knappe, werkwillige boefjes. Op naar 2017!

Afbeelding


Afbeelding

Duijff Sporthorses B.V. Instagram


MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:25

Wat een knappe paarden zeg, jeetje! <3

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

veerle_1001
Berichten: 102
Geregistreerd: 19-11-09

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:49

Wat een prachtige verzameling zo!
Laten ze paarden in Portugal niet los of begrijp ik je dan niet goed? Ik vroeg het me af :)

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 17:57

Dankje merlesimone!

Veerle de paarden staan tot hun 3e/4e jaar in het land in een kudde. Dan komen ze op de stallen voor het zadelmak maken, verkoop ect. Er waren geen paddocks. Volgens mij mochten ze wel af en toe los in de binnenbak. Maar niet zoals in Nederland.

Dolár snapte er niks van de eerste paar keer dat hij los mocht in de ton. Dus denk niet dat dat verder veel gebeurd is.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

L_Ruiterhuis

Berichten: 2179
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:18

Prachtige paarden! <3

Op welk niveau heeft Dolar gelopen/opgeleid?
Is hij ziek/geblesseerd geweest dat je schrijft hem weer terug in trainingsconditie te krijgen?

Ben benieuwd naar je verdere plannen en successen met je 3 prachtige mannen. Zijn er ook video's van ze? Altijd leuk om beeldmateriaal van zulke paarden te zien.

Limburgs Ruiterhuis de beste OUTLET-Shop voor je Paard. Grote LeMieux voorraad!

neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 03:55

Wat herkenbaar. Ik heb een hartconditie waarbij mijn energie sneller opgebrand is dan bij mijn gemiddelde medemens. Ik heb ooit gekozen voor de PRE omwille van het karakter dat gewoon veel fijner bij me paste. Het rijden en de omgang is niet zo 'zwaar' als bij sommige andere rassen. Dat maakt het voor mij ook leuker. Ik ben ook al niet het type om continu grenzen uit te moeten zetten of kracht te willen gebruiken. Ik ervaar het net zo als jou.

Ik kan me zeer goed voorstellen dat je in moeilijke periodes je goede vrienden leert onderscheiden van de minder goede. Na een tijdje val je voor sommigen in herhaling als het niet goed gaat, anderen blijven heel betrokken. Heel veel moed in ieder geval met het overwinnen van Lyme!

Met zulke prachtige paardenvrienden en zo'n duidelijk doel voor ogen, dat gaat je vast helpen om mentaal gezien weer een stuk controle over je leven op te nemen. Tenslotte is dat wat we allemaal willen: vooruit in het leven, ondanks alles. Ik wens je superveel succes hiermee! Die prachtige maatjes van jou gaan je zeker niet in de steek laten in 2017! +:)+

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 07:43

Knap stel paarden, twee ervan kwamen me al bekend voor (en klopt aan de namen te zien), veel succes met ze (hopelijk strooit die Lyme niet teveel roet in het eten)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:03

prachtig hoor! Succes met de paarden en met je gezondheid!

Leef: neem en geef!

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:34

Hee Celine!
Ik vroeg me al af waarom jij opeens 3 paarden had, maar nu begrijp ik het volkomen! Men wat een vechtlust heb jij! Petje af! heel veel succes het komende jaar en vergeet vooral niet te genieten! Want voor je het weet is alles voorbij!
Moeten gauw weer eens wat leuks doen!!

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:35

Prachtige paarden en wat een pech met je ziekte van Lyme.

Ik vroeg me af hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Heb je een sponsor gevonden? Wat voor type bedrijf wil je gaan runnen in de paarden?

United Force (Negro x Clavecimbel) PSG/ wedstrijd pensioen
HUEGRO(Negro x Flemmingh) L [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
Kaatje zadelmak (Florencio x Flemmingh)
Monte Carlo (Everdale x Tango) & Milano (George Clooney x Gribaldi)

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:47

oh man een paard uit portugal! da's pas avontuur.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:11

Wat een gave paarden!! Heel erg veel succes met het behalen van je doel!


Altaire (v.Haarlem) Drs. ZZ-L + 11 spr. B
Fabulosa (v. Quaterback) Z1 + 1

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:19

Wat een prachtige paardjes, heel veel succes met alles! Ben benieuwd naar de vlogs.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:21

Wauw!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:24

Jee wat knap!
Wat een doorzettingsvermogen.
Super om te zien.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:50

Zulke mooie paarden zijn het. Kennissen van mijn ouders hebben een kleinschalige fokkerij en het schijnen fantastische dieren te zijn!

<3 Cacharelle - Romeo - Julio - Dille - Kamille - Mister - Macho <3

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:00

Waauw gaaf! Jullie komen er wel met z'n allen! :)
Dat is toch wel een droom hoor, zo'n knappe spanjaard op het erf te hebben, wat een prachtige dieren.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 12:03

L_Ruiterhuis schreef:
Prachtige paarden! <3

Op welk niveau heeft Dolar gelopen/opgeleid?
Is hij ziek/geblesseerd geweest dat je schrijft hem weer terug in trainingsconditie te krijgen?

Ben benieuwd naar je verdere plannen en successen met je 3 prachtige mannen. Zijn er ook video's van ze? Altijd leuk om beeldmateriaal van zulke paarden te zien.


Dankjewel!
Dolár heeft geen officieel niveau. Als ik er een aan zou moeten geven zal hij zz-zwaar lopen. Hij doet piaf, passage.

Nee hij is niet geblesseerd geweest. Hij is in juli gekomen vanuit Portugal en heeft een aardige terug slag gehad van de reis naar Nederland. Daarna is hij behandeld door de osteopaat, hij heeft enige tijd nodig gehad om daarna weer lekker in zijn vel te zitten. Daarbij ook nog een keer van stal veranderd en weer terug. Dat werkt ook niet mee. Nu staan ze goed gelukkig al een tijdje goed en gaat Dolár de goede kant op. Op den duur komt dat wel terug met de juiste trainingen.

Er zijn wel video's van ze, maar die moet ik dan even uploaden.

neile schreef:
Wat herkenbaar. Ik heb een hartconditie waarbij mijn energie sneller opgebrand is dan bij mijn gemiddelde medemens. Ik heb ooit gekozen voor de PRE omwille van het karakter dat gewoon veel fijner bij me paste. Het rijden en de omgang is niet zo 'zwaar' als bij sommige andere rassen. Dat maakt het voor mij ook leuker. Ik ben ook al niet het type om continu grenzen uit te moeten zetten of kracht te willen gebruiken. Ik ervaar het net zo als jou.

Ik kan me zeer goed voorstellen dat je in moeilijke periodes je goede vrienden leert onderscheiden van de minder goede. Na een tijdje val je voor sommigen in herhaling als het niet goed gaat, anderen blijven heel betrokken. Heel veel moed in ieder geval met het overwinnen van Lyme!

Met zulke prachtige paardenvrienden en zo'n duidelijk doel voor ogen, dat gaat je vast helpen om mentaal gezien weer een stuk controle over je leven op te nemen. Tenslotte is dat wat we allemaal willen: vooruit in het leven, ondanks alles. Ik wens je superveel succes hiermee! Die prachtige maatjes van jou gaan je zeker niet in de steek laten in 2017! +:)+


Bedankt voor je uitgebreide reactie :o

Cemlys schreef:
Knap stel paarden, twee ervan kwamen me al bekend voor (en klopt aan de namen te zien), veel succes met ze (hopelijk strooit die Lyme niet teveel roet in het eten)


Ken je de Lusitano's ? Waar ken je hen van? :)

Dankjewel Knakker!

Bear95 schreef:
Hee Celine!
Ik vroeg me al af waarom jij opeens 3 paarden had, maar nu begrijp ik het volkomen! Men wat een vechtlust heb jij! Petje af! heel veel succes het komende jaar en vergeet vooral niet te genieten! Want voor je het weet is alles voorbij!
Moeten gauw weer eens wat leuks doen!!


Hey Berit! Oh dat had je kunnen vragen hoor :P Het is geen geheim meer. Dankjewel! Inderdaad niet vergeten te genieten, dat gebeurd ook zeker :D

nickynicole schreef:
Prachtige paarden en wat een pech met je ziekte van Lyme.

Ik vroeg me af hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Heb je een sponsor gevonden? Wat voor type bedrijf wil je gaan runnen in de paarden?


Ik heb inderdaad een sponsor gevonden. Mijn doel is om binnen 5-6 jaar de grand prix te behalen. Als wij daar langer over doen, so be it. In de loop is het idee om een dressuurstal te openen met een groot gedeelte voor revalidatie, met een kliniek. Dat staat allemaal uitgestippeld. Met verschillende wegen om er te komen.



Bedankt allemaal :o

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:21

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:48

Bedankt voor je reactie. Enorm moedig om aan deze reis te beginnen. Heel veel succes.

United Force (Negro x Clavecimbel) PSG/ wedstrijd pensioen
HUEGRO(Negro x Flemmingh) L [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
Kaatje zadelmak (Florencio x Flemmingh)
Monte Carlo (Everdale x Tango) & Milano (George Clooney x Gribaldi)

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:38

Leuk overzicht en ik hoop dat het in 2017 wat beter met je gaat! Ik ben super mega Dólar fan, maar dat wist je al ;)

galaxyfizzy schreef:
Inderdaad een heel mooi en bijzonder jaar voor je! Prachtige en zeer bekende Lusitano's :) Ik wordt er altijd blij van als er geïnvesteerd wordt in mijn favoriete ras. Je sponsor zijn toch gewoon je ouders, net zoals bij Hester? Niks mis mee hoor! Hopelijk brengt 2017 je nog veel meer moois en ga je je dromen waar maken! Mooi visitekaartje voor het Lusitano ras :)


Dat dacht ik ook ja! De mijne ook hoor ;)

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:00

O wauw wat een waanzinnig mooie paarden zeg, en die foto's in je profiel (even gespiekt) echt supermooi zoals ze zakken in de piaffe/ passage.
Als je er ooit een verkoopt?

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:48

Wat een mooi topic zeg, en je weet al dat ik je paarden ongelofelijk sexy vind haha. Leuk overzicht heb je er zo van gemaakt! Hoop dat je de Lyme snel de baas wordt en alles kan bereiken wat uitgestippeld staat :D

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 19:41

galaxyfizzy schreef:
Inderdaad een heel mooi en bijzonder jaar voor je! Prachtige en zeer bekende Lusitano's :) Ik wordt er altijd blij van als er geïnvesteerd wordt in mijn favoriete ras. Je sponsor zijn toch gewoon je ouders, net zoals bij Hester? Niks mis mee hoor! Hopelijk brengt 2017 je nog veel meer moois en ga je je dromen waar maken! Mooi visitekaartje voor het Lusitano ras :)


Wij hebben via het familie bedrijf een dochterbedrijf opgezet. Dat is het bedrijf waar wij nu op dit moment de paarden mee doen. :)

haha thanks Eefiepeefie :D

Anneke schreef:
O wauw wat een waanzinnig mooie paarden zeg, en die foto's in je profiel (even gespiekt) echt supermooi zoals ze zakken in de piaffe/ passage.
Als je er ooit een verkoopt?


Dankjewel :) Voorlopig staat er nog niks op de planning om te verkopen.


xXutopiaXx schreef:
Wat een mooi topic zeg, en je weet al dat ik je paarden ongelofelijk sexy vind haha. Leuk overzicht heb je er zo van gemaakt! Hoop dat je de Lyme snel de baas wordt en alles kan bereiken wat uitgestippeld staat :D


Dankjewel :D
Lyme gaat nog wel even duren, maar wij gaan er zeker voor :o

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Re: Een jaar vol verandering, op naar een gezond 2017..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:48

Wat een mooie paarden! Leuk topic, heel veel succes met alles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 10 bezoekers