Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-16 13:56

Hallo Bokkers,

Wat vliegt de tijd! 24 oktober jl was het alweer een jaar geleden dat ik mijn knappe Casanova mee naar huis nam <3
Inmiddels hebben wij er al een hoop leuke dingen samen op zitten en ik hoop dat er nog veel meer leuke dingen gaan volgen!
Voor wie Casanova nog niet kent:
Cas is een 7 jarige Draver ruin. Hij heeft in het verleden gekoerst en mag na een mooie koerscarrière verder als recreatie endurance paard.

Het was een fantastisch jaar voor ons. Een jaar geleden had ik niet durven dromen dat wij zulke grote sprongen zouden maken. Het doel was: kennismaken met de endurance. Dat doel is zeer zeker bereikt.
Inmiddels hebben we er acht wedstrijden opzitten, hebben we drie keer een derde plaats en een keer een eerste plaats behaald in de eerste klasse en hebben we de laatste wedstrijd van het seizoen onze eerste klasse II gereden. Met een dikke big smile kijk ik terug op het afgelopen jaar.

Oktober 2015.
De ontmoeting met mijn lieve merrie Mata Hari. Zij was al een tijdje met pensioen en zou als weidemaatje gaan dienen zolang haar lichaam dat toe zou laten. Helaas heeft dat niet heel lang mogen duren. Drie weken later heb ik haar laten gaan.
[ITP] Mijn nieuwe aanwinst: Casanova!
Afbeelding

November 2015.
Ons eerste uitstapje was met bokker nobje. Zij was zo lief om ons thuis op te pikken en een heerlijke herfstrit te maken in Staphorst. Wat was het heerlijk!
[RIJ-ITP] Een heerlijk eerste uitstapje op een mooie herfstdag!
Afbeelding

December 2015.
Het tweede uitstapje was samen met bokker Sure_lee naar de Sahara in Ommen. Ook weer een heerlijke rit!
Afbeelding
En na die tijd natuurlijk heerlijk in het zand rollen :D
http://boktimg.nl/img/m/gcTbBZ.jpg

Janurari/februari 2016
In januari hebben we niet heel veel kunnen doen vanwege de ijzel. De dagen heb ik vooral benut als tuttel dagen. Lekker poetsen en vertroetelen. In februari hebben we hier en daar heerlijke buitenritjes gemaakt. Ook hebben we een fotomeeting gehad op de Lemelerberg. Daar zijn erg leuke foto's uit gekomen.
Onderonsje <3
Afbeelding

Knapperd <3
Afbeelding

Maart 2016
De maand van onze eerste wedstrijd. Ik was vreselijk nerveus op de dag van de wedstrijd. Gelukkig reed ik niet alleen. Mijn rijmaatjes hebben ons er doorheen gesleept hihi.
De eerste wedstrijd was ook meteen raak met een prijs. Mijn rijmaatjes zijn eerste en tweede geworden en ik had de derde prijs te pakken *\o/*
Het verslag van de wedstrijd: [TEN-ITP] Onze eerste Endurance wedstrijd!
Afbeelding

April 2016
De tweede wedstrijd was in Ommen. Een thuiswedstrijd. Helaas waren we hier een paar seconden te vroeg binnen. Dit resulteerde met een 7e plaats.
Afbeelding

Mei 2016
Onverwachts meegedaan met de wedstrijd in Ermelo. Mijn rijmaatje was zo lief om ons op te pikken zodat we samen konden starten.
Helaas waren we bij deze wedstrijd ook weer te snel binnen en eindigde wij op plekje 27.
Opperste concentratie :')
Afbeelding

Ook hebben we de wedstrijd in Wateren gereden. Hier hebben we de derde plek weer behaald!
Afbeelding


Juni 2016
De maand van de Eper Paardenvierdaagse! *\o/*
Voor het vierde jaar op rij mag ik deelnemen. Het eerste jaar met een ander paard. Dat voelde toch wel een beetje dubbel.
Casanova heeft zich keurig gedragen de hele week! Ik ben super trots op mijn topper :D
[RIJ-ITP] De eerste Eper Paardenvierdaagse van Casanova.
Afbeelding

Deze maand was ook een andere thuiswedstrijd: Ruinen. Een geweldige wedstrijd door het Dwingelderveld, ons trainingsgebied.
Ook deze wedstrijd hebben we de derde plek weer behaald.
[TEN-ITP] Endurance deRuna Ruinen. Onze 5e wedstrijd!
Afbeelding

Juli 2016
Ik werkte het afgelopen half jaar op een basisschool. Juli, de laatste maand van het schooljaar, afscheid van groep 8 en de vossenjacht! *\o/*
Ik had een leuk idee om dit met Casanova te doen. De directrice vond dat zo'n leuk idee. Wij waren uiteindelijk samen een vos. Zij als poepschepper en ik met Cas. De kinderen vonden het fantastisch! Casanova had bewezen dat het een echte kindervriend is hihi.
http://boktimg.nl/img/m/ePNPnT.jpg

Augustus 2016
In augustus had ik veel tijd om te rijden. Ik heb de koelere dagen goed benut en ben er in deze maand regelmatig op uit gegaan. Wij waren veel in het Dwingelderveld te vinden. Een ontzettend fijn en mooi gebied om te rijden.
Deze maand werd ook bekend dat wij mee mochten doen aan de Hippiade in Ermelo. Dat was op een vreselijk warme dag. Wij vertrokken al om een uur of 6, zodat we vroeg konden starten en voor de warmte binnen waren. We deden het ook erg rustig aan en zijn op plekje 12 geëindigd.
Afbeelding

September 2016
Waarschijnlijk onze laatste klasse I wedstrijd van dit seizoen. Dat was in Grolloo.
Dit maal zonder rijmaatje en zonder groom. Beetje nerveus, konden we dit wel alleen?
Ik had mij goed voorbereid en was gebrand om een keer die eerste plek te behalen. En dat was gelukt! *\o/*
Er was iemand die foto's had gemaakt en wij waren er best vaak op gekomen. Daar kon ik een leuk topic van maken :o
[TEN-ITP] Endurance Grolloo: Super trots op mijn knappe Casanova!

En een geweldige actie foto! <3
Afbeelding

Oktober 2016
Het was bijna zover. De laatste wedstrijd van het seizoen. Wat moest ik doen? Toch nog maar een klasse I? Of gingen we toch maar eens een klasse II proberen?
Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en heb ik mij ingeschreven voor onze eerste klasse II wedstrijd. Mijn moeder en mijn zus gingen mee als groom, daar was ik ontzettend blij mee :o
Helaas was mijn moeder haar fototoestel vergeten.. De gemaakte foto's zijn niet van goede kwaliteit. En helaas had de fotograaf ons ook gemist op de hei.. :(
Wij zijn op plekje 32 geëindigd van de 38 goed gefinishte paarden. Er waren 46 of 47 deelnemers in de korte klasse II.
[TEN-ITP] Onze eerste klasse II! 46km tijdens Endurance Epe!

Deze maand sloten we af met de Autumn Desert Trail. Dat was ontzettend leuk! Cas vond het allemaal wel wat spannend met al die galopperende paarden om hem heen, maar hij gedroeg zich super! :D
Afbeelding
Afbeelding

Dit waren de hoogtepunten uit ons jaar. Wij gaan weer verder genieten en trainen voor een aantal klasse II wedstrijden in 2017! *\o/*

Bedankt voor het kijken :D


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova


zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:12

Wat een mooi overzicht. Het plezier straalt er vanaf! Jullie zijn een top combinatie. (He, zie ik mezelf daar bij de ADT?) Cas is een heel leuk paard, en wat doet hij het goed allemaal.

Aan de studie.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-16 14:30

Dank je wel, Ellen. Wat een lief compliment :o
Hij doet het echt super <3
(En jaaaa, dat zie jij heel goed, dat ben jij)


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:33

Gaaf en mooi om te zien hoe jullie groeien! Ook het bitloze is toch een topprestatie.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-16 17:22

Dank je! Bitloos doe ik ook alleen als we ergens heen gaan waar geen of minimaal verkeer is. Hij wil bij een motor of iets met veel kabaal nog wel eens weg schieten en bitloos houd ik hem dan echt niet :=
Hij had na de laatste twee keer ook velletjes op zijn neus, dus ik houd het voorlopig even met bit. Hij heeft een gevoelig huidje. Nou moest ik hem bij de ADT ook wel echt bij me houden, anders was hij ook als een dolle, blije stier over die zandvlakte gevlogen hahaha.

Ik kwam net nog een leuke actiefoto van ons tegen tijdens de ADT. Die heb ik gelijk besteld.
Hij was zo blij en hij ging zo hard, haha :=
Afbeelding


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:54

Wat zijn jullie een leuke combi! Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten toe nu toe.
Volgend jaar wordt vast net zo'n mooi jaar als dit jaar!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:59

Jullie zijn echt een leuk stel Simone! <3

Tilmar

Berichten: 3312
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:05

Prachtig overzicht! Wat leuk dat de endurance zo goed gaat met hem. Veel succes verder, maar dat komt vast goed!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 21:54

Bedankt voor de leuke reacties! :D


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:08

Hee wat leuk! ik spot ook nog wat bekenden :D

Leuk paard heb je! en gefeliciteerd met je eerste klasse 2!


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Santos_05

Berichten: 3069
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:37

Waar en mooi overzicht Simone! Wat heb je een fijn paard in Casanova gevonden!

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:13

Wat een heerlijke foto´s, het plezier spat er vanaf. Op naar een mooi tweede jaar!

Sure_lee

Berichten: 10382
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:38

Wat een super overzicht Simone. Wat hebben jullie een fantastisch jaar gehad! Er volgen er vast nog een hoop!
En ik vond het erg leuk om dit jaar veel met jullie te rijden. Roos en Cassie doen het leuk samen. Op naar een nieuw jaar met veel mooie ritten.
Wat willen we allemaal doen dit jaar? Strand, veluwe, trektocht, Duitsland? En ik hoop natuurlijk dat we dit jaar weer de Eper Paardenvierdaagse kunnen rijden...

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:42

Wat zijn jullie aan het genieten, jullie stralen gewoon! Ga zo door met hem! :)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:59

Mooi overzicht Simone! Leuk dat je deze tak vd paardensport beoefent en het zo goed gaat!!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:15

Wat een leuk stel zijn jullie!! Veel plezier verder samen! :-)

❤️Harley 12-5-2014❤️

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:35

Wat een leuke combinatie zijn jullie :D En ze fanatiek aan het werk!

Merk je tijdens de wedstrijden nog iets van zijn koersverleden? Wordt ie soms te fanatiek met een ander paard voor hem die uitloopt?

"Een draver, is gaver" :D

Eddy90nl
Berichten: 41
Geregistreerd: 07-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:52

Gaaf hoor!!
Toevallig heb ik mijn E-pony ook een jaar en heet ook Casanova
Geniet er van en gefeliciteerd
*\o/*

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:54

wat leuk simone, en je hebt een erg leuk paard

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:05

Fantastisch!!!

Dravers zijn zoooo leuk he, ik ben er ook gek op!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:30

Wauw Simone, wat een leuk overzicht! Wat is Casanova volwassen geworden zeg! Heel leuk om te zien. Op naar nog vele fijne kilometers en binnenkort ook maar eens afspreken met paarden in plaats van zonder! :P

Beer en co

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-16 15:22

Bedankt voor de leuke en lieve reacties allemaal! :D
En super leuk dat we in uitgelicht staan :o

Santos_05 schreef:
Waar en mooi overzicht Simone! Wat heb je een fijn paard in Casanova gevonden!

Bedankt! Daar ben ik ook nog steeds heel blij mee! Het voelde ook meteen goed op het moment dat ik hem daar in de stal zag staan toen ik hem kocht <3


Sure_lee schreef:
Wat een super overzicht Simone. Wat hebben jullie een fantastisch jaar gehad! Er volgen er vast nog een hoop!
En ik vond het erg leuk om dit jaar veel met jullie te rijden. Roos en Cassie doen het leuk samen. Op naar een nieuw jaar met veel mooie ritten.
Wat willen we allemaal doen dit jaar? Strand, veluwe, trektocht, Duitsland? En ik hoop natuurlijk dat we dit jaar weer de Eper Paardenvierdaagse kunnen rijden...

Bedankt dat ik vele mooie momenten samen met jou en Roos heb mogen beleven! Op naar een gezellig 2017 *\o/*
Misschien moeten we een 'ritjes bucketlist' gaan maken hihi. Strand lijkt mij zo gaaf! Dat gaan we zeker doen!
Eper paardenvierdaagse wil ik ook heel graag weer doen. Even kijken hoe dat uitkomt met werk..


RianneH schreef:
Wat een leuke combinatie zijn jullie :D En ze fanatiek aan het werk!

Merk je tijdens de wedstrijden nog iets van zijn koersverleden? Wordt ie soms te fanatiek met een ander paard voor hem die uitloopt?

Dank je wel! :D
Ik merk het soms wel als hij wil gaan, maar dan niet aan kan springen in galop (door bijv. een te harde ondergrond) dan laat ik hem in draf gaan. De laatste wedstrijdfoto die je ziet, is zo'n moment. Grote zandvlakte en ik gaf hem het teken dat hij aan mocht springen, maar dat lukte niet, dus dan maar in volle draf over de vlakte haha.
Wat andere paarden betreft valt dat wel heel erg mij. Hij blijft erg goed bij mij. In een groep kan hij ook prima achteraan of ergens in het midden lopen :)


Ragdollcat schreef:
Fantastisch!!!

Dravers zijn zoooo leuk he, ik ben er ook gek op!

Geweldige paarden he! Ik ben er ook helemaal gek van. Mijn vorige was een kruising met een Draver. Ook een fantastisch paard was dat <3

kristelhans schreef:
Wauw Simone, wat een leuk overzicht! Wat is Casanova volwassen geworden zeg! Heel leuk om te zien. Op naar nog vele fijne kilometers en binnenkort ook maar eens afspreken met paarden in plaats van zonder! :P

Dank je Kristel! Hij gedraagt zich soms niet zo volwassen hoor, haha. Gaan we doen! Gezellig :D


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:49

Wat zijn jullie leuk samen :)
Heerlijk topic!

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:08

Dat ziet er heel gezellig uit. Jullie zijn een fijne combinatie!

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Alweer een jaar samen met knappe Draver Casanova!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:24

Leuk dat hij zo'n leuk 2e leven heeft, was een leuk koerspaard ook! Wat is je uiteindelijke doel? Zo hoog mogelijk endurance rijden?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, cariena1, kimmetje26 en 35 bezoekers