training en wedstrijd met knappe Guilette

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce2305
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-11-15

training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-16 19:56

2 weken terug heb ik wedstrijd gehad met Guilette en vorige week weer een foto's laten maken die ik graag met jullie wil delen! volgende week hebben we ons L1 debuut dus ben benieuwd hoe dat gaat! Ik had 3 winstpunten verdeeld over twee proeven dus ik was dik tevreden!
puntjes waar ik op moet letten:
handjes laag
hakken uitdrukken
Ik ben al wel een stuk rechter gaan zitten al zeg ik het zelf :')

De wedstrijd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De training:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:16

Wat een prachtig paard! Wauw <3
Hoe groot is ie? Lijkt zo groot haha

Marjan && Chuckie in de sneeuw (klik)
steffie, zo bijzonder als je was, zo moeilijk is het om je te laten gaan..

It’s easy to love someone when they’re happy. What’s hard is loving someone when they’re crying on the bathroom floor at 2am because everything came crashing down at once.

Padoertje
Berichten: 1489
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:51

Prachtig dier! Voor het mooie je teugels nog 10 cm korter pakken en je handen iets lager en meer voor je uit zetten (ellebogen niet zo terughouden). Hele mooie toekomst samen :j

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:53

Wat mooi zeg!!
Maar zolang jij je hakken niet onder controle hebt zou ik die sporen weg laten, wel zo eerlijk voor je paardje

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:03

Ik vind ook dat je je sporen beter af kan laten en je beenhouding onder controle moet krijgen.

Anoniem

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:01

Het lijkt wel of je nogal moeite hebt met je balans in je bovenlijf, je bent al over the place met je houding(zowel je bovenlijf als je benen). Mensen met balansproblemen, vinden het vaak ook prettig om hun hand hoger te houden, om zo meer steun te hebben.

Ik zou dus vooral gaan werken aan jouw houding, dan komt de rest vanzelf :)

karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:02

Wat een leuk dier heb je.
Je lijkt wat gespannen te zitten vanuit je schouders. Daardoor houd je je armen net een beetje teveel in een rechte hoek waardoor het lijkt alsof je haar wilt optillen zeg maar. Probeer de ontspanning vanuit je schouders te zoeken, dan zal je ook rechter en relaxed in je zadel zitten en kan je je benen ontspannen laten hangen.

Joyce2305
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-11-15

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-16 19:22

Dankjewel allemaal! Ze is 1.68 dus dat valt wel mee.
Jaa dat zou ik misschien kunnen doen.. Maar het is echt niet zo dat ik continue met mijn sporen zit de prikken

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:21

Gaaf paard, mooi dier.

Ik denk dat zitlessen geen overbodige luxe is. Je bent nu all over the place en daardoor ben je toch "de zwakste schakel".

Denk dat je er als combinatie veel uit kunt halen. Maakt het plaatje compleet.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:47

Ik vind jullie echt een leuk duo maar ik zie op 7 van de 11 foto's een opgetrokken hak, misschien moment opnames maar als jullie samen deze stijgende lijn willen volhouden dan zou ik echt wat aan je houding gaan doen.
Ik vraag me nl af hoe goed jou balans is als je met losse handen zou rijden zonder steun aan de teugels te hebben.
En misschien helpt het voor jou houding om eens ontzettend trots te gaan zitten want je hebt wel echt een heel gaaf paard hoor!! Straal dat maar uit met je houding!

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:14

Padoertje schreef:
Prachtig dier! Voor het mooie je teugels nog 10 cm korter pakken en je handen iets lager en meer voor je uit zetten (ellebogen niet zo terughouden). Hele mooie toekomst samen :j


Ik zou de teugels juist niet korter pakken. Mooie lengte wat je nu hebt. En je ellebogen zitten juist mooi op de verticale lijn. Kan er een liniaal langs houden. Wel lijk je wat gespannen :) maar daar werk je vast al aan. Mooi paard heb je!

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

Joyce2305
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-11-15

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 13:52

dankjewel allemaal! De wedstrijd dit weekend was echt super gegaan! 2x 3e met 188 en 191.

lemonyellie
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Haps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:01

xxdomiixx schreef:
Padoertje schreef:
Prachtig dier! Voor het mooie je teugels nog 10 cm korter pakken en je handen iets lager en meer voor je uit zetten (ellebogen niet zo terughouden). Hele mooie toekomst samen :j


Ik zou de teugels juist niet korter pakken. Mooie lengte wat je nu hebt. En je ellebogen zitten juist mooi op de verticale lijn. Kan er een liniaal langs houden. Wel lijk je wat gespannen :) maar daar werk je vast al aan. Mooi paard heb je!


Ik heb juist altijd geleerd dat je een rechte lijn moet kunnen trekken van elleboog naar hand naar de mond van het paard. Die lijn heeft nu op sommige foto's nog een knik omdat TS de handen iets te hoog heeft. Als ze de handen wat lager zou houden zou er een rechte lijn ontstaan.

TS wat een enorm knap paard is dat! Komt helemaal goed in de toekomst!

~ Where I come from only the horses run ~

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:04

indd, pas op dat je je handen niet te veel bij je houd. Teugels mogen korter en handen veel meer naar voren (en beneden). Je houding is zeker een aandachtspunt. Prachtig paardje! loopt leuk! Pas wel op dat je niet te veel met de neus over de loodlijn rijd, maar verder mooie combi hoor!
Laatst bijgewerkt door Pumpkins op 20-09-16 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lysander

Berichten: 206
Geregistreerd: 25-10-06

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:12

Prachtig dier! Op de foto's lijkt wel je neusriem heel strak te zitten.

Sweet Lysander: Z2 startgerechtigd!

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:19

Mooi paard, maar inderdaad, de eerste foto knalt wel binnen. Je bent een beetje topzwaar ;) kun jij niets aan doen maar daarnaast trek je ook nog behoorlijk je schouders op en hef je je handen te hoog. ook ergens de indruk dat het zadel wel eens iets te ver naar voren en te klein voor jou is. Ik vind het echt een bloedmooi paard met echt fijne beweging, zuinig op zijn. En vooral aan jezelf werken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:36

Hoi TS, Je hebt een prachtig paard daar mag je zeker veel trotser op gaan zitten! Je schouder bladen naar achter en laten zakken wees trots op wie jullie zijn en wat je gaat neer zetten in de ring.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:02

Joyce2305 schreef:
dankjewel allemaal! De wedstrijd dit weekend was echt super gegaan! 2x 3e met 188 en 191.

Wat super! Gefeliciteerd met je 3e plaatsen

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:57

lemonyellie schreef:
xxdomiixx schreef:

Ik zou de teugels juist niet korter pakken. Mooie lengte wat je nu hebt. En je ellebogen zitten juist mooi op de verticale lijn. Kan er een liniaal langs houden. Wel lijk je wat gespannen :) maar daar werk je vast al aan. Mooi paard heb je!


Ik heb juist altijd geleerd dat je een rechte lijn moet kunnen trekken van elleboog naar hand naar de mond van het paard. Die lijn heeft nu op sommige foto's nog een knik omdat TS de handen iets te hoog heeft. Als ze de handen wat lager zou houden zou er een rechte lijn ontstaan.

TS wat een enorm knap paard is dat! Komt helemaal goed in de toekomst!


Je kan nog steeds een rechte lijn hebben van je elleboog naar de mond van het paard (scharnieren met je armen). Je armen moeten dan alleen niet in een hoek van 90 graden zitten. Ze moet alleen -zoals ik zei- de ellebogen niet verder naar voren doen maar haar handen laten zakken (en dus onderarmen laten zakken). Of ze haar handen/onderarmen uberhaupt moet laten zakken is nog maar de vraag: De franse rijschool rijd namelijk met hoge hand. Dus fout is het niet.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

lemonyellie
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Haps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:14

Je kan nog steeds een rechte lijn hebben van je elleboog naar de mond van het paard (scharnieren met je armen). Je armen moeten dan alleen niet in een hoek van 90 graden zitten. Ze moet alleen -zoals ik zei- de ellebogen niet verder naar voren doen maar haar handen laten zakken (en dus onderarmen laten zakken). Of ze haar handen/onderarmen uberhaupt moet laten zakken is nog maar de vraag: De franse rijschool rijd namelijk met hoge hand. Dus fout is het niet.[/quote]

Sorry dan had ik je niet helemaal goed begrepen! De ellebogen moeten inderdaad niet verder naar voren. Alleen voor mijn gevoel, en wat jij ook al zei, is de hoek van de elleboog hier soms wel teveel richting de 90 graden. En inderdaad helemaal fout zal die hoge hand niet zijn. Maar ik vind persoonlijk dat het meer ontspannen oogt als de hand net wat lager zou staan

~ Where I come from only the horses run ~

Joyce2305
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 13:34

bigone schreef:
Mooi paard, maar inderdaad, de eerste foto knalt wel binnen. Je bent een beetje topzwaar ;) kun jij niets aan doen maar daarnaast trek je ook nog behoorlijk je schouders op en hef je je handen te hoog. ook ergens de indruk dat het zadel wel eens iets te ver naar voren en te klein voor jou is. Ik vind het echt een bloedmooi paard met echt fijne beweging, zuinig op zijn. En vooral aan jezelf werken.


Mijn probleem zit het vooral in mijn schouders ontspannen. Als ik die ontspan, ontspan ik mijn armen ook meer en zakken die vanzelf. Maar is zo vervelend heb zelf niet door dat ik die optrek dus dat moet ik echt in de gaten houden. Maar dat gaat helemaal goed komen!
Maar topzwaar ja? Ik ben niet de dunste maar topzwaar vind ik ook weer overdreven maargoed thanks hoor, heel vriendelijk ;) wat had je wel niet van me gevonden voor ik 22 kilo was afgevallen
Zadel is goed laatst nog iemand bij geweest dus geen zorgen.

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:45

Wat een knap paard heb jij onder je kont TS! Ziet er allemaal heel netjes uit, ga zo door!

Bigone, topzwaar vind ik wel overdreven hoor. :o
Waar ik het wel mee eens ben is dat ik ook denk dat het zadel net aan de kleine kant is voor jou TS, je zit net wat teveel achter op het zadel. :j

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:00

Volgens mij bedoelt ze niet dat je te zwaar bent hoor TS, maar dat je qua spanning topzwaar bent. Als in onevenredig verdeeld of overhellend naar één kant :).

Ik vind het heel knap dat je jouw paard zo ontspannen en fijn kunt laten lopen met zoveel spanning in je eigen lichaam! Denk dan ook dat, als je aan je houding en ontspanning gaat werken, jullie ver zullen komen!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: training en wedstrijd met knappe Guilette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:12

Ik kan ernaast zitten ts maar ik denk dat je (on)bewust je schoudergordel optrekt/ spant omdat je mss niet de juiste bh draagt en je schouders wil gebruiken om de voorgevel onder controle te houden. Een goede sportbh die de dames "plat drukt" gaat helpen...
Fit kan raar lijken maar heb al verschillende gevallen geweten waar dit de oplossing was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers