Afgelopen zondag mochten we naar Ermelo om voor het eerst prix st. georges te starten. Zowel voor mij als Co nieuw en ondanks dat hij de laatste maanden in het ZZ-Z eindelijk steeds in de prijzen zat en ook een paar wedstrijden gewonnen had vond ik het vreselijk onwerkelijk dat we dit echt gingen doen. Ik bleef ook steeds het gevoel houden dat het een soort droom was en dat iemand me wakker zou maken net voor ik de ring in zou rijden.
Na een spannende week waarin het even afwachten was of ik mijn slipjas op tijd zou hebben was het zondag dan echt zover.
We hoefden pas om 17.00 de ring in en dat betekende een hoop wachten en vooral heel veel Co entertainen want hij kan soms een beetje autistisch zijn en als dingen anders dan anders gaan is hij snel van slag. En normaal gaat hij 's morgens al op tijd de wei op. Maar omdat hij niet altijd even zuinig op zijn ijzers is mocht dat niet dus we begonnen de dag met lekker grazen aan de hand. Gelukkig was het mooi weer waardoor het prima te doen was.

Daarna lekker onder de douche gezet, of althans lekker... Ik geloof niet dat hij het daarmee eens was

Gelukkig was hij super relaxed dus ik heb hem gevlochten en ben even naar huis gegaan terwijl hij lekker stond te eten op stal. Soms wordt hij heel zenuwachtig van zijn vlechten maar nu dus helemaal niet.
We kwamen mooi op tijd in Ermelo aan en dat was maar goed ook want onze starttijd was vervroegd nu hadden we nog mooi de tijd.
Met losrijden voelde hij eigenlijk gelijk heel fijn. Wel erg scherp maar mooi los en ontspannen. En zelf werd ik ook rustiger. De proef heb ik vooral ook op ontspanning gereden omdat hij zo scherp was dat ik bang was dat ik anders grote fouten zou maken.
Dit pakte goed uit want er zaten nog wel wat foutjes in maar geen hele gekke dingen. Het moet vooral allemaal nog meer gesloten en met minder wiebels en slingers.
Ons debuut werd beloond met 62,8% en daar ben ik ontzettend blij mee. Aanstaande zondag starten we nog een keer en daarna ga ik lekker aan de slag met de dingen die beter moeten.
Binnenkomen

Schouderbinnenwaarts

Verzamelde stap

Pirouette

Serie om de vier

Ik moet echt afleren om zoveel gas te geven in de uitgestrekte galop

En klaar