Donar V v. Contendro op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Donar V v. Contendro op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 10:24

Ik wilde eigenlijk ZZL starten op de Ruiterdagen, maar in de proeven heb ik soms nog wel communicatie stoornissen op de galopwissels, dus ik vond de Ruiterdagen een uitgelezen kans om nog wat aan de wissels te finetunen.
Donnie heeft fantastisch gepresteerd. De dag van aankomst en de eerste dag daar wilde hij niet plassen en drinken. Met dat weer van de afgelopen week dus niet ideaal en ik moest hem echt in de gaten houden. Hij had heel veel last van spanning, waardoor hij onder het zadel heel erg knarstte en op stal z'n rust niet pakte.
Maar dinsdag na de proef plastte hij eindelijk en dronk direct een bak met water leeg, dus toen kon ik ook ontspannen.

Donnie heeft een wat lang achterbeen en het kost hem dus goed kracht om te verzamelen en het been onder de massa te zetten. En na een aantal dagen in die hitte kostte dat hem uiteraard nog meer kracht, maar hij bleef er fijn aan trekken. In de draf wordt hij nog te strak, maar dat waardeert hij in de galop altijd ruimschoots op.

Als extraatje mochten we zondag ook finale starten, terwijl we eigenlijk eerste reserve stonden. Met een hele constante score (214 en 213) werden we uiteindelijk 6e en hebben we nog weer twee plaatsen winst geboekt (kwam als 8e aan start)
Met fijn commentaar van een subtop jury, wat natuurlijk een leuke opsteker is.

De pirouettes zijn al aardig bevestigd, dus binnenkort maken we ons debuut in het ZZL


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Braaf paard!

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Donar V v. Contendro op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:35

leuk paardje, zou idd wel gaan werken aan zijn draf, hij oogt zwaar en loopt te veel van het achterbeen af.
heb je ook foto's dat je hem langer en lager hebt lopen? vind zijn rug gebruik ook niet helemaal lekker

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:50

keurig hoor, veel succes in het ZZL!

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 13:08

Persevero schreef:
leuk paardje, zou idd wel gaan werken aan zijn draf, hij oogt zwaar en loopt te veel van het achterbeen af.
heb je ook foto's dat je hem langer en lager hebt lopen? vind zijn rug gebruik ook niet helemaal lekker

Het klopt dat hij graag van het achterbeen af loopt, dat staat ook in de tekst er boven. Hij houdt graag zijn achterbeen lang en wil daarin ook heel graag stuwen. Maar hoe zwaar hij daarin wordt, valt nog wel enigzins mee.
In een proefje heb ik zelf ook meer moeite om dat op de juiste manier op te lossen dan tijdens mijn gewone training. Ik ben in de proef een onverbeterlijke control freak en moet zelf ook durven toestaan.
Dus ik hoop dat dat op den duur beter wordt met de juiste training en geduld. Zijn beste gang is sowieso niet de draf helaas. Maar wel heeeeel goed galoperen gelukkig

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Donar V v. Contendro op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:56

Leuk weer foto's van hem te zien! Vind 'm altijd wat weg hebben van mijn D'tje, incl wat je beschrijft over van het achterbeen aflopen en graag willen stuwen (al zijn wij wat minder ver in de opleiding).

Ziet er goed uit en gefeliciteerd met de mooie punten en plaatsing! Succes in het ZZlicht!