Amadeo B trainen voor de laatste selectie

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rosa_vht

Amadeo B trainen voor de laatste selectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 13:38

Na een hele tijd weer eens een topic aangemaakt :)
Afgelopen week, tijdens het trainen, zijn er weer eens wat fotootjes gemaakt. In een jaar tijd hebben we samen al een hoop verbeterd *D
Voor de nieuwsgierigen, een klein paspoortje :j
Amadeo B
1.56,5m
KWPN
Van Jazz

Eerst even binnen
Afbeelding

Toen het weer verbeterde nog even naar buiten 8-)
Afbeelding
de kwaliteit is wat verminderd door het uploaden... -O-
Reacties zijn natuurlijk altijd welkom :j

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:25

Gaaf paard met een flinke beweging volgens mij! Het zijn maar twee foto's, dus we krijgen zo niet echt een goed beeld, maar zal zeggen wat me per foto opvalt :)

1. Het eerste dat me opviel is dat zijn hoofdhouding net niet helemaal klopt. Hij is ofwel wat naar buiten gesteld, ofwel iets naar rechts gekanteld. Dat kan ik niet goed zien. Zelf een idee?
Je handen mogen wat naar boven zodat je onderarm een rechte hoek maakt tov je bovenarm. Let ook op je handen; deze zet je nu iets te breed je kantelt ze naar voren. Breng ze dichter naar elkaar en houdt je polsen ontspannen rechtop. Let tot slot ook op je spoor/beengebruik. Je hebt de spoor er flink in. Probeer je been evenwijdig aan je paard te laten hangen.

2. Ook hier: let op je spoorgebruik, je handen en armen. Je paard loopt hier wel mooi recht, top! Wat me aan deze foto nog opvalt, is dat het lijkt of je wat uit balans was. Je leunt iets naar achter en hebt daarbij volgens mij ook steun aan je teugels. Werd je misschien verrast door zijn voorwaartse kracht?

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 13:03

Corelli schreef:
Gaaf paard met een flinke beweging volgens mij! Het zijn maar twee foto's, dus we krijgen zo niet echt een goed beeld, maar zal zeggen wat me per foto opvalt :)

1. Het eerste dat me opviel is dat zijn hoofdhouding net niet helemaal klopt. Hij is ofwel wat naar buiten gesteld, ofwel iets naar rechts gekanteld. Dat kan ik niet goed zien. Zelf een idee?
Je handen mogen wat naar boven zodat je onderarm een rechte hoek maakt tov je bovenarm. Let ook op je handen; deze zet je nu iets te breed je kantelt ze naar voren. Breng ze dichter naar elkaar en houdt je polsen ontspannen rechtop. Let tot slot ook op je spoor/beengebruik. Je hebt de spoor er flink in. Probeer je been evenwijdig aan je paard te laten hangen.

2. Ook hier: let op je spoorgebruik, je handen en armen. Je paard loopt hier wel mooi recht, top! Wat me aan deze foto nog opvalt, is dat het lijkt of je wat uit balans was. Je leunt iets naar achter en hebt daarbij volgens mij ook steun aan je teugels. Werd je misschien verrast door zijn voorwaartse kracht?

Ja het beengebruik is heftiger als dat het normaal is, omdat deze foto's werden gemaakt aan het eind van de training, waar Amadeo al wat vermoeider was. Kan kloppen wat je zei over de tweede foto, aangezien hij buiten vaak wat vlugger is dan binnen.
Het zijn niet de beste rij-foto's, maar ik vond het wel weer eens leuk om iets van Amadeo op bokt te plaatsen :)

Eline91

Re: Amadeo B trainen voor de laatste selectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:05

Gaaf dier! :D Binnen ziet het er wel een stuk meer ontspannen uit dan buiten, of heb ik dat mis?

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 13:06

Eline91 schreef:
Gaaf dier! :D Binnen ziet het er wel een stuk meer ontspannen uit dan buiten, of heb ik dat mis?

ja dat klopt op de foto :P maar tijdens het rijden is dat gelukkig geen probleem :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:09

Tips zijn voor mij al gegeven :)
Mooi paard heb je daar, met krachtige bewegingen! Kijk wel uit voor het kantelen van zijn hoofd (met name eerste foto), daar kan je paard scheef van raken/kan er op duiden dat je paard scheef is.
Verder ziet het er netjes uit! Goed ruggebruik op de eerste foto. Heel veel succes verder samen! :)

België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Kroatië - Turkije - Egypte

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 13:27

WildDreams schreef:
Tips zijn voor mij al gegeven :)
Mooi paard heb je daar, met krachtige bewegingen! Kijk wel uit voor het kantelen van zijn hoofd (met name eerste foto), daar kan je paard scheef van raken/kan er op duiden dat je paard scheef is.
Verder ziet het er netjes uit! Goed ruggebruik op de eerste foto. Heel veel succes verder samen! :)

Dankjewel! Ja dat kantelen van zijn hoofd is denk ik een momentopname, aangezien dat verder nooit gebeurt :P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie