Dinka is een 6-jarige merrie van Florencio uit een Flemmingh moeder. Ik heb haar sinds haar 3,5 jaar en zelf zadelmak gemaakt op die leeftijd. Op 4- en 5-jarige leeftijd hebben wij rustig thuis getraind en een paar provinciale wedstrijden mee gereden om ervaring op te doen. Dinka is een heel leergierige merrie en neemt alles heel gemakkelijk op. Dit jaar zijn we dan ook wat meer wedstrijdgericht gaan trainen en heb ik haar klaar gemaakt om deel te nemen aan de nationale cycluswedstrijden voor 6-jarige dressuurpaarden. Afgelopen weekend werd de Beker van België gereden en ook hieraan namen wij deel. Zaterdag wonnen we de preliminary proef met 79,6%! Zondag behaalden we een 5de plaats in de final proef. Ikzelf heb iets te voorzichtig gereden en tijdens de galop kreeg ze een hoop spanning waardoor we het resultaat van zaterdag niet konden herhalen. In het totaal belanden we net naast het podium voor de Beker op een 4de plaats. Desalniettemin ben ik heel erg tevreden van de progressie die mijn merrie heeft gemaakt en kijk ik uit naar de toekomst. Volgende week nemen we nog deel aan het Belgisch kampioenschap voor jonge dressuurpaarden en daarna even een korte wedstrijdpauze. Daarna starten we met het grotere werk!
Hier de foto's die ik heel graag met jullie wil delen!

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.