Try, Dream, Try to realize your Dreams!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Try, Dream, Try to realize your Dreams!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-14 19:09

Hallo,

Hier zijn we weer met een topicje. :wave:

Voor wie ons nog niet kent..
Hieronder een klein woordje uitleg en achtergrondinformatie.. :list:

Over mijn paardje.. /3
Merrie, springgefokt, 5j, anderhalf jaar zadelmak (als 3-jarige was ze groot maar smal en slap, daarom hebben we ervoor gekozen om haar toen nog een jaartje in de opfok te laten ;) )
Het eerste jaartje hebben we haar telkens maar heel kort even gereden of gelongeerd en tussendoor nog veel vakantie gegeven. Dus echt 'trainen' hebben we toen nog niet gedaan, behalve een beetje de 'basis'. :)

Sinds een paar maanden zijn we ongeveer 1x om de 3 à 4 weken een dressuurlesje gaan nemen van 3 kwartier. Dit bevalt ons echt super! We proberen onze paarden rustig aan op te bouwen in training door te variëren in de training en hen voldoende weidegang te bieden en regelmatig eens wat vakantie te geven tussendoor ;)
We hechten veel belang aan de dressuurmatige basis, vandaar dat ik voorlopig vooral aan het dressuren ben met haar :) Ikzelf zal met haar dressuurwedstrijden gaan rijden en mijn vriend zal ermee gaan springen in de toekomst. We hebben er zin in! :D

Over mij.. :+
Ik heb een ruggenwervelfractuur en een zwaar gekneusd bekken gehad 2,5 jaar geleden door een val waardoor ik vaak nog veel pijn heb en door het littekenweefsel dat zich door het platliggen rond het fractuur en de kneuzing heeft gevormd, is het voor mij moeilijk om netjes te zitten en sommige bewegingen te doen. Hierbij word ik goed begeleid door osteo/fasciatherapeut en sinds enkele weken ook door een oefentherapeut specifiek voor paardrijden en zit/balans/houding en o.a. oefenen op de balance coach e.d.
Heel interessant maar vooral ook confronterend en frustrerend.. Veel bewegingen zijn voor mij nog erg moeilijk en lastig. Maar ik heb oefeningen mee om thuis te doen en ga ook een cursus volgen van 10 sessies om dit alles te verbeteren. Hopelijk lukt het ons, want een goeie maand geleden zat ik nog zo.. :o

http://www.mijnalbum.be/Foto-U3BQ6RJP.jpg

Jolienvdb is nog eens op bezoek geweest, en zoals de meesten onder jullie wel weten is ze gepassioneerd door fotografie. We vinden het altijd fijn om voor haar lens te mogen verschijnen, want dan volgt er altijd een leuke reeks prachtige foto's! Daarom, Jolien, hartelijk dank voor de geweldig mooie foto's, ik ben er enorm blij mee! :))

En natuurlijk hoop ik ook jullie te kunnen 'plezieren' met onze foto's en evolutie.. :D
Er is nog veel werk, maar met een goede dressuurjuf, een osteo en zitlesjuf hoop ik nog veel te verbeteren, want we willen graag verbeteren, want ruimte tot verbetering is er nog heel veel als je 't mij vraagt.. :o ;)

Anderhalve maand geleden zag ons rijden er zo uit:

[RIJ-ITP] *Work in progress!* KWPN'er op fotoshoot!

Nu is er toch al het één en ander weer veranderd denk ik? :)

Beetje losdraven

Afbeelding

Je ziet het, puur genieten van m'n flinke pownie :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh wat ben ik blij met deze toch al nettere houding denk ik? :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Zo blij om dat achterbeentje zo te zien meewerken én haar voorbeentjes wat van de grond te zien komen :D flink paard! :+:
Afbeelding

Galop was erg moeilijk voor haar, maar op dit beeld ben ik stiekem een beetje trots ;)
Afbeelding

Afbeelding

Haar knappe koppie :))
http://www.mijnalbum.be/Foto-UJPC4OIP.jpg

Linksom galoperen kunnen we ook! :Y)
Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

En Jolien zou Jolien niet zijn als er niet een bijzonder sfeerplaatje tussen zat... ;)
Afbeelding

Voor wie graag nog een paar plaatjes bekijkt (het was moeilijk kiezen :+ )
http://www.mijnalbum.be/Foto-BIPQHVFZ.jpg

http://www.mijnalbum.be/Foto-ZAKCMLF7.jpg

http://www.mijnalbum.be/Foto-IW6DZCIH.jpg

Dat voorbeentje! :D
http://www.mijnalbum.be/Foto-GUTIMTZC.jpg

<3
http://www.mijnalbum.be/Foto-YRXZTZAL.jpg

Deze foto ben ik echt heeeeel blij mee! :D
http://www.mijnalbum.be/Foto-7VWLGJ88.jpg

Hup met die beentjes *\o/*
http://www.mijnalbum.be/Foto-P3PE78MU.jpg



Heel erg bedankt om te kijken! :D

Een berichtje groot of klein, vinden we altijd heel erg fijn! ;)

Tot een volgende keer!! :evaw:
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 31-08-14 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt


kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Try, Dream, Try to realize your Dreams!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:10

Mooi topic <3 mooi koppel :)

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

_Chloe

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:26

Super!
Ik ben fan van jullie twee en u houding is echt al verbeterd je mag trots zijn!
Ik ga binnenkort eens komen dan kan ik jullie eens bezig zien
En chapeau wat je al bereikt hebt met haar! Je mag er trots op zijn!
Sommige foto's blijf ik echt naar kijken zoals die foto met haar beentje
Doe zo voort en tot binnenkort x

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:37

Esther, goed bezig!
Wat loopt die pownie van jou toch machtig, het gaat precies allemaal vanzelf.
Over je rug, verder werken, en binnen een half jaartje zit je recht, en als je last hebt van frustraties, ik heb er ook nog wel een aantal :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Try, Dream, Try to realize your Dreams!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:17

Echt ZOT hoe snel je houding verbeterd is. Je mag terecht hééééél trots zijn! :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33724
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Try, Dream, Try to realize your Dreams!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:19

Wat een verbetering zeg!

Je hand OOGT heel onvriendelijk omdat jij je handen zowat op je bovenbenen vast zet, alsof je haar omlaag wil trekken. Dat is waarschijnlijk helemaal niet zo want ook met lange teugel loopt ze netjes omlaag.

MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:21

Wat een mooi beeld al! Jullie zien er uit als een mooi team! Ga zo door :j
Let er wel op dat je je teugels niet te lang laat worden, zo lijk je wat streng en je hebt je handen op je bovenbenen. Nóg mooier beeld als je ze draagt! :))

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:19

Van zo'n paard is het al moeilijk om lelijke foto's te maken, dus dat helpt al ;) Nee twas tof om te zien hoeveel ze al weer verbeterd is! Probeer er maar lekker een dressuurpaard van te maken, ze is al goed op weg :D
Je houding is ook al héééél wat verbeterd en dat na maar n paar lesjes, dat belooft voor de toekomst é :P
Met plezier kom k iedere keer langs bij jullie :j

Djeenie

Berichten: 1140
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:28

Ze is echt heel knap Esther en ik vind je houding echt al enorm verbeterd op zo'n korte tijd!! Ga je haar niet starten in de dressuur? O:) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:23

Wat een mooi paard heb jij onder je kont zeg :D
En wat is jou houding al heel veel beter geworden ten opzichte van je vorige topic, dat komt wel goed geloof ik.
Ken het helaas zelf ook, ben ook in behandeling bij een osteopaat voor mijn rug, heel vervelend met rijden vind ik aangezien ik zelf veel spanning ga opbouwen tijdens het rijden (als je nieuwschierig bent, zie mijn topic).
Paard loopt ook heel lekker naar mijn idee maar neusje mag er nog wel iets meer uit, loopt op veel foto's achter de loodlijn.
En inderdaad je handen misschien iets meer gaan dragen? Oogt heel streng terwijl dat denk ik niet het geval is.

Veel plezier samen en jullie komen er wel!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-14 20:26

kelseyclover schreef:
Mooi topic <3 mooi koppel :)


Wat lief, dank je! :D

Chloe, bedankt!! :) We moeten nog hard werken en trainen, maar ben zoooo blij met de complimentjes dat het echt al veel gebeterd is, want was er zelf zo gefrustreerd van :P
Ik moet wel toegeven dat ik de foto's ook al veel bekeken heb! :+ Ben er zo ongelooflijk blij mee, ook met hoe ze nu begint te lopen, flink paard! :D We blijven ons best doen en altijd meer dan welkom! ;)


Seltje schreef:
Esther, goed bezig!
Wat loopt die pownie van jou toch machtig, het gaat precies allemaal vanzelf.
Over je rug, verder werken, en binnen een half jaartje zit je recht, en als je last hebt van frustraties, ik heb er ook nog wel een aantal :D


Dank je wel Seline! Dit is mede dankzij jouw geweldige tip! :))
We komen best van ver, (ze was nogal slap in de bovenlijn en achterhand en ze liep in het begin echt zowat in 2 'stukken' ;) ) dus ben zooooo blij om te zien dat ze nu wat van die voorhand begint af te komen, dat haar achterbeentjes meer beginnen meewerken en dat ze stabieler wordt in haar hoofd, ben er zo trots op, zo'n meewerker, zalig gewoon! :D


Hanne_SP schreef:
Echt ZOT hoe snel je houding verbeterd is. Je mag terecht hééééél trots zijn! :D

Hihi, stiekem een beetje trots en heeeeel gelukkig met je reactie! :D

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-14 20:29

MarlindeRooz schreef:
Wat een verbetering zeg!

Je hand OOGT heel onvriendelijk omdat jij je handen zowat op je bovenbenen vast zet, alsof je haar omlaag wil trekken. Dat is waarschijnlijk helemaal niet zo want ook met lange teugel loopt ze netjes omlaag.


Zo lief, dank je! <3
Ja, ik had het ook al opgemerkt.. komt een beetje doordat ik wat met 'langere' teugels heb gereden een tijdje in de lessen en is gewoon ook een 'werkpuntje' voor mij hoor.. want heb nogal makkelijk de neiging om ze wat te lang te laten worden en dan geeft het gelijk een heel ander beeld he? :o Ga er extra op letten en aan werken, want het beeld gaat wel mooier worden dan denk ik? ;) Want zo is het maar niets.. :o
Ben er wel blij mee idd dat ik m'n hand wat naar voren kan geven en dat ze toch netjes blijft lopen :j Maar kga er zeker op moeten letten dat ik m'n handen wat meer ga 'dragen' en m'n teugels wat meer op maat hou.. :o Bedankt voor de zeer bruikbare en meer dan terechte opmerking en tip! :))

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-14 20:30

Rubber_Duck schreef:
Wat een mooi beeld al! Jullie zien er uit als een mooi team! Ga zo door :j
Let er wel op dat je je teugels niet te lang laat worden, zo lijk je wat streng en je hebt je handen op je bovenbenen. Nóg mooier beeld als je ze draagt! :))



Dank je!! :D
Ga ik zeker op letten, want het verpest het beeld idd wel een beetje vind ik.. :o Zonde! Ga er zelf hard op moeten werken dat het wat betert! :) Bedankt!
En we gaan zeker proberen om zo te blijven evolueren, heb het geluk om zo'n fijn paard te mogen rijden, dus ik hoop dat we nog een heel eind verder geraken! ;)

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-14 20:33

jolienvdb schreef:
Van zo'n paard is het al moeilijk om lelijke foto's te maken, dus dat helpt al ;) Nee twas tof om te zien hoeveel ze al weer verbeterd is! Probeer er maar lekker een dressuurpaard van te maken, ze is al goed op weg :D
Je houding is ook al héééél wat verbeterd en dat na maar n paar lesjes, dat belooft voor de toekomst é :P
Met plezier kom k iedere keer langs bij jullie :j


<3
Sexy pownie!! 8-) :')

Hihi, ga ik zeker proberen, of toch alleszins een veelzijdig paard... ;) Ik ermee aan het dressuren en vriendje springen, iedereen gelukkig! :D
Leuk om te horen dat je het al veel beter vind, want je hebt ons letterlijk ons eerste ritje zien doen een goed jaar geleden! ;)
Hopelijk volgende keer weer wat beter.. O:) we oefenen voort! :Y)

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-14 20:35

Djeenie schreef:
Ze is echt heel knap Esther en ik vind je houding echt al enorm verbeterd op zo'n korte tijd!! Ga je haar niet starten in de dressuur? O:) :D


Zo lief, Janne! :)
Zeker en vast! :D Als ons vervoer terug 'mobiel' is zijn we hopelijk zo snel mogelijk een eerste keer weg! ;) Heb er zin in en ben vooral ook stiekem heeeeel benieuwd! :+

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-14 20:41

Romy1234 schreef:
Wat een mooi paard heb jij onder je kont zeg :D
En wat is jou houding al heel veel beter geworden ten opzichte van je vorige topic, dat komt wel goed geloof ik.
Ken het helaas zelf ook, ben ook in behandeling bij een osteopaat voor mijn rug, heel vervelend met rijden vind ik aangezien ik zelf veel spanning ga opbouwen tijdens het rijden (als je nieuwschierig bent, zie mijn topic).
Paard loopt ook heel lekker naar mijn idee maar neusje mag er nog wel iets meer uit, loopt op veel foto's achter de loodlijn.
En inderdaad je handen misschien iets meer gaan dragen? Oogt heel streng terwijl dat denk ik niet het geval is.

Veel plezier samen en jullie komen er wel!


Dank je wel voor je fijne reactie! <3

Ga eens een kijkje nemen bij jouw foto's! :j Qua spanning opbouwen tijdens het rijden daar ken ik helaas ook alles van.. :o en hoe harder je dan weer je best gaat doen om er aan te werken en op te letten, hoe meer spanning je weer opbouwt.. :(
Mss ben je ook gebaat bij waar ik geweest ben een paar keer te passeren? :) (ik zal je de info doorsturen als je wilt?)

Wat haar neusje betreft ben ik het helemaal mee eens.. :) Meestal probeer ik haar ook iets lager in te stellen (vooral ook omdat dat voor haar heel belangrijk is denk ik) maar nu voor de foto's heb ik geprobeerd om haar ietsje hoger te rijden. Maar dan kruipt ze nog te gemakkelijk een beetje achter die loodlijn.. :o Heb geprobeerd om haar zeker tijdens het losrijden en tussendoor eventjes wat lager en langer te rijden maar ik hoop naarmate we daar extra op letten en op werken dat ze wat sterker zal worden waardoor het ook mss wat betert en ook dat we daar dan wat 'handiger' in worden! :) Ga het zeker ook bespreken met m'n instructie hoe we hier nog meer mee 'aan het werk' kunnen, bedankt voor je opmerking, hier kunnen we zeker wat mee! :)

En qua handen, heeeeelemaal mee eens ook! :+

Veel succes voor jou gewenst, het is niet gemakkelijk, maar zolang we niet opgeven hoop ik dat we nog ver zullen geraken? ;)

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:48

Wat een leuk beest heb je onder je! Heb het andere topic bekeken
en jullie zijn goed vooruit gegaan zeg!
Klein kritiek puntje, is niet nodig om je handen zo breed en laag te zetten ;)

Anoniem

Re: Try, Dream, Try to realize your Dreams!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:12

Graag gedaan hoor, ik vind het zelf ook altijd fijn om tips te krijgen.
Ook omdat een beetje tegen hetzelfde aanloop als jij doet qua rug helaas, als je me die info door wilt geven heel graag :j

Over achter de loodlijn kruipen, gaat ze dat niet minder doen als je haar meer voorwaarts probeert te rijden?

Met mijn rug moet ik zeggen dat ik zelf nu voor mijn doen redelijk los heb (alleen nog lage rugpijn), osteo ben ik 1x geweest nu maar hoor graag waar jij baat bij hebt.

Heb ook veel goede tips gehad in mijn topic die ik laatst een keer geopend heb, ik krijg de link hier niet geplaatst maar als je tussen mijn berichten kijkt kom je hem wel tegen (niet perfect, maar ach Rome is ook niet in 1 dag gebouwd), misschien staan hier ook nog wel wat tips voor jou bij voor je rug ;)

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-14 17:05

Tomorrow, dank je! ;)
Qua handen, helemaal mee eens is een aandachts en werkpuntje voor mij.

Romy1234, meer voorwaarts rijden is geen optie aangezien ze al meer dan voorwaarts genoeg liep en anders zou ze over haar tempo gaan lopen en dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk.. :) ik ga haar neusje er wel iets meer weer mogen uitrijden mr dat ga ik rijtechnisch anders moeten oplossen denk ik :) dit probeer ik in ieder geval andere keren meer te doen (vanuit het laag en rond en ontspannen over de rug zijn we ook vertrokken bv) mr nu voor de foto's wilde ik haar ietsje hoger rijden maar dan kruipt ze dus nog net iets te vaak een beetje achter de loodlijn.. :) dus dat wordt oefenen! ;)

Bedankt voor de fijne en onderbouwde reacties en tips al tot hiertoe! :))

HoresesLover

Berichten: 1589
Geregistreerd: 26-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:53

Wat een knap paard! Je houding en hoe je paard loopt zijn erg netjes :j
Klein kritiekpuntje is dat je handen iets minder breed mogen :)
Je houding is erg verbeter t.o.v het vorige topic :j

An eye for an eye and the world goes blind...

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Try, Dream, Try to realize your Dreams!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:39

wat een super gaaf paard zeg!! zit veel kracht en expressie in,

over je houding is al wat gezegd en ik heb er niks aan toe te voegen tov je kleine handicap, ik vind je al veel vooruit gegaan!!

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Try, Dream, Try to realize your Dreams!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:01

Knap beest, ziet er beter uit!
Probeer echt minder je binnenhand te gebruiken :)

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-14 15:25

HoresesLover schreef:
Wat een knap paard! Je houding en hoe je paard loopt zijn erg netjes :j
Klein kritiekpuntje is dat je handen iets minder breed mogen :)
Je houding is erg verbeter t.o.v het vorige topic :j


Wow dank je! :D wat doet het enorm fijn om dit te mogen lezen. Handen ga ik zeker op letten en aan werken! :))

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-14 15:29

Laura01234 schreef:
wat een super gaaf paard zeg!! zit veel kracht en expressie in,

over je houding is al wat gezegd en ik heb er niks aan toe te voegen tov je kleine handicap, ik vind je al veel vooruit gegaan!!

Heel veel dank voor je fijne reactie en begrip. Moet eerlijk toegeven dat ik ook onder de indruk was van het beeld op de foto's! :D had nooit gedacht dat ze op korte tijd zo zou veranderen.. :o dus wat een ontzettend fijn compliment om te horen! <3

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-14 15:55

DoxLover schreef:
Knap beest, ziet er beter uit!
Probeer echt minder je binnenhand te gebruiken :)


Dank je! :D leuk om te horen dat er al verbetering zichtbaar is! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: TessaxQuincy en 1 bezoeker