Een leuk jaartje met Chantal

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mignonne2403

Een leuk jaartje met Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 10:33

Ik rijd nu alweer een jaar en een beetje op Chantal, de liefste haflinger die ik ken :D
Er was eerst geen bak, dus reed ik alleen in het bos, superleuk(soms koud :brr: haha)
Chantal met haar rare streekjes, haha (volgens mij klopt de data van sommige foto's niet.)

Januari en februari

Helaas door de sneeuw en harde grond konden we niet veel rijden, maar stappen is natuurlijk ook leuk, ik heb helaas maar 1 foto van die periode (jaja een dikke buik van het aankomende veulentje)
Foto(sorry niet heel licht :D ):
1.Afbeelding

Maart
op 17 maart was ze dan eindelijk uitgerekend, ik de hele dag bij de telefoon :o , maar niets.
Op 24 maart, mijn verjaardag kwam dan een telefoontje, ze was geboren!!! meteen naar toegegaan natuurlijk, ouders konden best wat eerder opstaan :D
Hier een mobielfoto van het veulentje:
2.Afbeelding

April
Jaa, imke(het veulentje) mocht voor het eerst naar de paddock samen met mams!
In maart was het nog een beetje koud, dus kon het nog niet.
Imke vond het te gek om uit te proberen hoe je op 2 benen kan staan hahahaha, ook lief kijken kan ze:
3.Afbeelding
4.Afbeelding

Mei
We begonnen het rijden weer op te pakken,chantal genoot er echt van om eventjes eruit te zijn. Chantal was weer gedekt, door Nihilist(uitgerekend op 4 maart)
Ook gingen ze voor het eerst op het gras:
5.Afbeelding

Juni
Imke groeit en groeit door, en chantal haar manen gaan er niet beter uitzien := imke......
helaas geen foto's van juni

Juli
Lekker rijden weer, chantal en ik vonden de buitenritjes super!
Lekker bij het water:
6.Afbeelding

Augustus
Helaas, moest dan ook Imke eraan geloven, eind augustus moesten ze gescheiden worden :(
Ik zou met Chantal gaan rijden naar het weiland, en Imke zou op stal blijven, met een halfzusje.
Hier de laatste foto van Imke bij haar mams:
7.Afbeelding
En buitenrijden dus, natuurlijk even een stop na de scheiding voor de melk.
8.Afbeelding
9.Afbeelding
Ook ging mijn moeder wel eens mee, en natuurlijk moest ze chantal ook een keer proberen:
http://i44.tinypic.com/15ogty0.jpg
Chantal kan ook zo lekker gek doen met haar mond :D

September + oktober
Chantal kwam weer terug op stal,waar ik een mooi plaatje heb. ook lekker buitengereden
10.Afbeelding
11.Afbeelding
Ook werd mij gevraagd of ik ibob met Chantal wou doen, superleuk natuurlijk, maar dan moet er wel getraint worden. We hebben geoefend bij springstal brusse, en ze ging mee naar les. opeens van buitenrijden naar serieus dressuuren en springen!
heb alleen filmpje hier van en heb geen idee hoe ik het moet uploaden dus laat het maar zo.

November
Allereerst kwam natuurlijk de ibob op 16 november. Chantal deed erg haar best, maar helaas is het niet gelukt. Ze haalde een b predikaat met 77 punten, en foutloze springronde! was zo trots op haar <3
Hier een foto van een sprong bij de ibob:
12.Afbeelding
Ook deed ik een weekje later mee met de haflingerwedstrijd in beilen. met 1 week geoefend vind ik 174 en 171 pt een mooi resultaat!
Chantal is echt mijn droompaardje, superlief en mooi, ik hoop dat ik haar nog lang kan rijden/verzorgen
Nu afwachten tot het volgende veulentje!!

Groetjes Chantal en mij, tot volgend jaar
13.Afbeelding
(achtergrond staat mijn moeder := )

Jamiereplayx

Re: Een leuk jaartje met Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:39

wat een leukerd zeg <3 /3 heb je geen foto van dat andere veulentje ??? of heeft ze geen 2e veulentje

regliss mijn paardje- bhudda mijn hondje <3
you know my name not my story, you see my smile but not my pain :(

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 10:54

Ze heeft alleen een veulen van nu 3, 2, en dus imke, en ze is uitgerekend voor 4 maart 2014 :P

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:08

leuke haffies <3 :j

Spooky Skippy Stampertje
♡Spency, ♡Ran, ♡Binky ♡Storm

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:13

ahh dat veulen <3

en natuurlijk ook een erg leuke haf!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie