Een jaar lang... genieten van Noah!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 22:27

En genieten van mijn knappe ponypaard doe ik zeker!! :D


A.R. Noah el Nadir | Applause x Zolitha v. Prins Abdullah Nomar | Arabische Volbloed | 8-05-1999 | 1.56m hoog




In Januari waren we nog aan het opbouwen na een blessure waar Noah sinds november 2012 mee kampte. Lekker stappen en rechtuit draven ohz op harde bodem, verder mocht Noah nog niet vrij bewegen dus stond hij overdag in zijn geïmproviseerde, kleine paddock met een hooinet. Maar als dat hooi op is, is dat ijzeren hek wel erg aantrekkelijk... en wat krijg je dan als het vriest?

Dan krijg je dit :+
Afbeelding


In Februari en Maart Hebben we het werk onder het zadel heel langzaamaan opgepakt. Ik vond het allemaal maar spannend, maar zowel de dierenarts als de scans gaven aan dat hij écht gewoon weer mocht draven in de bak, dat hij écht gewoon mocht galopperen, en het allerengste... dat hij écht weer in de paddock mocht. Na een paar keer met een beetje kalmeringsgel (voor het paard, hoewel ik het meer nodig had dan hij denk ik nu := ) in de paddock te zijn geweest mocht hij weer iedere ochtend en middag samen met zijn vriendjes de paddock in :D

In April heb ik mijn opleiding afgerond, en mocht Noah een weekje komen logeren op mijn examenstage bedrijf in Groenekan! We hebben heerlijk door het bos gereden, en zijn tijdelijke stal beviel hem ook wel :j
Afbeelding

In Mei hebben we onze eerste officiële dressuurwedstrijd gereden tussen de paarden op HC Groenraven. Met 190 punten een 2e plaats in onze allereerste proef! de tweede proef ook winst, mijn gezicht heeft die dag kramp gekregen van het glimlachen. Zo trots als een pauw was ik!
Het weekend daarna zijn we naar de soesterduinen geweest met een stalgenoot. Noah wist niet waar hij moest kijken!!

Afbeelding

En voor het plaatje moesten we ook even een mooie steiger doen met de vlakte op de achtergrond...
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8707_n.jpg



In Juni zijn we naar de Treekhoeve geweest voor een crosstraining. We zouden met een groepje van 4 gaan, maar we hadden een beetje pech... Het paard waar Noah mee samen in de trailer naar Leusden zou rijden flipte hem compleet na het inladen! Ondanks het gespring, geschuif (paard duwde zichzelf tegen het tussenschot aan en leek om te willen vallen) en gebok van dat paard is Noah heel erg braaf en rustig uit de trailer gegaan zodat daarna het tussenschot los gemaakt kon worden en het paard uitgeladen kon worden. De trailerstang was gebogen dus die wilden we niet meer gebruiken, en het paard was erg overstuur dus die bleef thuis.Toen hadden we ineens 3 paarden die mee moesten, en maar plek voor 2 paarden in de andere trailer!
Na overleg met de Treekhoeve mochten we daar onze paarden daar in de paddock zetten terwijl mijn stalgenoot (en trailerchauffeur) het andere paard ging ophalen. Top service van de Treekhoeve! Heel meedenkend en we waren uiteindelijk maar 10 minuten later begonnen met de les dan gepland. lang leve mijn OCD die mij zegt een uur voor de les aanwezig te moeten zijn :+

Noah was erg blij dat dit paard wel rustig was in de trailer :D
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1343_n.jpg

Tijdens het wachten op de pony van Calanddra hadden deze twee alvast de grootste lol met elkaar in de paddock. Gekke bekken trekken is hun specialiteit!
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/q72/s720x720/5662_526731107387698_123567124_n.jpg[img]

2 weken later zijn mijn stalgenoot en ik weer gaan crossen, deze keer reed Calanddra zelf niet mee, maar kwam ze foto's maken :D
Noah werd ook officieel omgedoopt tot EX-angsthaas! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding
[SGW-ITP] weer aan de cross met AR Noah el Nadir


In Juli zijn we nog 2x gestart in Houten, en ons persoonlijke record van 194 punten gereden. Weer 2x een 2e plaats, en alleen maar lof van de jury over Noah. Hij is een plaatje om te zien, we zijn een leuke combinatie en moeten zo lekker door blijven rijden, die paarden kunnen we wel een poepie laten ruiken (haar woorden, niet de mijne :D )

Ook reden we mee met een clinic van Marrigje van Baalen, heel veel geleerd en veel plezier gehad! S_en_Z was er weer om foto's te maken :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heerlijk genieten van de vakantie in Augustus, dus met mooi weer eens een dagje het meertje opgezocht samen met een stalgenoot. Noah is gek op water! Deze keer ging Jikke mee om foto's te maken.

Afbeelding

ohja, nadeel van meertjes, er zitten ook vissen. En als die langs je benen zwemmen...
Afbeelding
(serieus, ik kreeg een hartverzakking toen ie dit deed! Denk dat Noah dat ook kreeg, maar dan van de vis :j )


In September zijn we voor het eerst indoor gestart, dat was een beetje een ramp :x Deze binnenbak was heel anders dan de onze, dus reden voor veel drama :j :') Je bent een dramaking of niet he! met 178 en 185 punten toch weer een wptje er bij, al moet ik zeggen dat ik het niet verdiend vond :=


Samantha (S_en_Z) kwam in Oktober langs om haar nieuwe zwarte doek uit te proberen. Het weer werkte niet echt mee, maar Noah gelukkig wel!
Afbeelding

Afbeelding


In November hebben we zo veel regen gehad! De paddock kon het niet aan en werd een soort zwembad, maar dat gaf wel leuke beelden :D EN Noah? tsja... die is niet gek, die is een vliegtuig :j
https://www.facebook.com/photo.php?v=60 ... 7274823755


In december hebben we weer een wedstrijdje gereden, beide proeven weer winst en een 3e plaats. De teller staat nu op 9 na 5 wedstrijden, ik ben trots! :D

December is natuurlijk ook DE maand om kerstfoto's te maken met je paard. Maar dan moet ie wel meewerken...
Afbeelding
(nee dat zijn geen rare satéprikkers, dat zijn de lampen van de buitenbak :+ )

Kijk, dít is beter!
Afbeelding

En daarmee gaan wij het nieuwe jaar tegemoet! Hopelijk weer een jaar vol blijheid, gek doen, af en toe serieus wedstrijd rijden (NK dressuur van het AVS stamboek, Arabissimo, en de lokale wedstrijden) en heerlijk GENIETEN van mijn lieve ponypaard :D

bedankt voor het kijken! :wave:

♡ A.R. Noah el Nadir ♡
Dressuur L2+3 Springen B+7
Belle Chance
Dressuur B+22


Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:48

Super leuk...Noah is een allrounder.
Reclame voor dit ras.
Wat een stoere combi zijn jullie:D

van Bronckhorst Arabians : http://vanbronckhorstarabians.weebly.com/
Ter Dekking: AF Montoyo prachtige Arabische GGK Hengst met krachtige ruime bewegingen
van Bronckhorst Arabians bemiddeld in het in en verkopen van Arabische volbloeden.
Ook het trainen voor zowel show als onder het zadel behoort tot de mogelijkheden

silvia58

Berichten: 1825
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:52

Wat een leuke foto's :)
Heel veel plezier met je mooie Noah *\o/*

Carrera97
Berichten: 660
Geregistreerd: 19-07-10

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:56

Wat een leuke foto's Tamara! :)
Jullie zijn een leuke combinatie samen ! :j

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:00

Mooi overzicht! veel succes in 2014! :D

Phιlιp Valιanт
мιa van 'т ѕaмвer -Verkocht

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:07

Knappie!!!!! :)


Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:30

Wat een leuk overzicht Tam! Inclusief gekkebekkenbier :))
Hopelijk wordt 2014 ook zo'n veelzijdig jaar!

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:34

Leuk overzicht! Veel plezier en succes in 2014!

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:33

Zo gaaf om te zien wat jullie allemaal gedaan hebben en hoe veelzijdig Noah is! Op naar 2014! Knappe vent is het :D

Estherbrink1

Berichten: 497
Geregistreerd: 27-01-13
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:35

Jullie zijn idd een leuke combinatie! En wat een leukerd die noah :) Veel plezier in 2014!

Mario <3

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:44

Ik had bij de titel al het vermoeden dat het om jouw noah zou gaan. Wat een leuk overzicht en wat een mooie dingen bereiken jullie samen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Set_Elkol
Berichten: 14841
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:07

Knappe No! wat een leuke grapjas is het ook :))

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:40

Ik vind 'm zo leuk he! Noah is echt precies mijn smaak qua paard <3 gaaf beessie

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:02

Leuk overzicht! :D
Vind Noah idd ook zo'n leukerd, hij lijkt me ook altijd zo'n grappenmaker :D

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Een jaar lang... genieten van Noah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:25

Mooi paard! <3

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

_Megann

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:05

Knappe pony!!

Zoë (v. Le-Matsjo) - DZ2+48, Reserve Limburgs Kampioen CDEZ1 Indoor 12/13! & Limburgs Kampioen CDEZ1 Outdoor 2013 & Brons in het DE-Z2 Outdoor 2014!! Prest.sport!
Deluxe M.R. (v. Ronaldo van Rubenstein) - M1+17 PROK/sport!!
I'm Vanilla M.R. (Weissgold GF) - 2 jaar oud!

verwijderd13

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:15

Heb getemd voor uitgelicht :D Prachtpaardje zeg !!

♥ Sachem ♥ Arabier ♥ vrijheidsdressuur ♥ Bitloos rijden ♥
[JITP] Sachem en ik, van 2011, tot nu.
Mijn youtube kanaal. ABBONEREN IS GRATIS! :) : http://www.youtube.com/channel/UCG9PQAR8FQhHEDEgJ8JL4gQ
if you give up you will never know, you would make it tomorrow.

Jamiereplayx

Berichten: 20
Geregistreerd: 22-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:23

wat een mooierd
en ik vindt die ene dat met die vissen vond ik grappig
merry X-mas
_Megann schreef:
Knappe pony!!

regliss mijn paardje- bhudda mijn hondje <3
you know my name not my story, you see my smile but not my pain :(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers