Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 12:30

Wow, de tijd gaat echt heel snel. Evy is alweer bijna een jaar lang m'n verzorgpony :) En ik ben nog steeds heeel blij met haar ^^


#Januari
11 januari, ik kwam kijken bij Evy, wat een lieve teddybeer is ze ook <3
Deze maand niet zo heel veel gedaan. Beetje aan elkaar wennen, en gewoon lekker ons ding doen.
Afbeelding

#Februari
Nog steeds niet heel veel gedaan. Geoefend met longeren en verder gewoon lekker gezellig samen poetsen, knuffelen etc.
Afbeelding

#Maart
Evy werd 3 jaar ! En ik had voor de allereerste keer op Evy gezeten! Geweldig was het, ze was nog maar net zadelmak en kende nog helemaal niks. Maar dat kwam later :)
Ook hadden we deze maand een paasmiddag, waaronder een springwedstrijd en cupcakes maken, en ik had gewonnen met de mooiste cupcake, haha.
Afbeelding

#April
We hebben samen van alles gedaan, het werd warmer, dus Evy veranderde in een prachtige pony in zomervacht. Ook begonnen we een beetje met trainen, maar niet teveel want ze was ook drachtig van Don Carino du Bois <3
Afbeelding

#Mei
Het grote moment was aangebroken, op 4 mei stond er opeens een prachtig palomino merrietje naast Evy. niemand was bij de bevalling, Evy heeft het allemaal alleen gedaan. Daarom was Epona ook enorm angstig in het begin. Helaas was ik op vakantie en heb ik de eerste week van haar niet meegemaakt. Maar toen ik thuis was, ben ik mn hartje verloren aan het mooiste veulentje ter wereld, Epona <3 Ik ben echt dol op haar, nog steeds ^^ !
Afbeelding

#Juni
Een rustige maand, Evy laten bijkomen van de bevalling.
Eind Juni begon ik het rijden met Evy weer op te pakken. De eerste keer een lesje met Evy. Ze deed het super !
Afbeelding

#Juli
Ik was 4 weken op vakantie naar Italiƫ, en Evy & Epona hadden dus ook een beetje vakantie deze maand ^^

#Augustus
De maand van de keuringen ! De eerste keuring was de NAS stamboekopname in Lunteren. Ik was voor de eerste keer mee, en er ging van alles mis. De band van de trailer ontplofte en lag halverwege op de snelweg. ANWB erbij, band er weer op.
We kwamen gelukkig net op tijd in Lunteren. De stamboekopname was voor Evy. Ze kreeg 71/71 punten en zou daarmee sterwaardig zijn :)

De keuring waar we daarna heen gingen was in Assendelft. Deze was voor Epona en ze kreeg een 1e premie en 4e plaats ! Wat een topper is het ! <3

Daarna gingen we naar Kootwijkerbroek, de NAS keuring voor Evy en Epona. Evy kreeg een 2e premie en werd hiermee 2e. (in haar categorie waren maar 2 pony's, dus eigenlijk werd ze ook laatste -_-) En Epona kreeg een 1e premie en 1e plaats !! Waauw, wat ben ik trots op haar ! <3
Hier het filmpje van Epona, (die vond het errruug leuk ..) http://www.youtube.com/watch?v=eb9WlyK2rEw
Afbeelding

#September
September was weer een rustige maand, we gingen rustig door met trainen en op 13 september hadden we een penny dag :o . Evy werd precies 3,5 jaar. En dat moest gevierd worden. Ballonnetjes, slinger, paardentaart. Haha.
Ook met Epona ging het steeds beter. Ze werd minder angstig en er kwam een prachtige pony onder vandaan in de zomervacht <3
Afbeelding

#Oktober
Evy en ik deden mee aan de wedstrijden op stal. We deden samen de cross aan de hand. We werden 3e volgens mij (??)
Ook gingen we verder met trainen, en kwam ik erachter dat Evy springen erg leuk vond !
Afbeelding

#November
Onze eerste fotoshoot ! (zie hier het uitgebreide verslag: [ITP] Allereerste fotomeeting met Evy
Fantastische ervaring en we hopen dat we later met nog meer shoots mee mogen doen !

Ook gingen we voor het eerst oefenen met springen onder het zadel. En wat doet ze het toch super !

En ook met Epona gaat het top, we oefenen veel en ze kan al netjes voetjes geven, vast staan en meelopen ^^. Ze kan alleen niet zo goed op foto's staan -_-
Afbeelding

#December
Het ging super met rijden en Evy en ik deden mee met de Pas de Deux op manege Waarland ! We waren 4e van de 7 geworden en ik was onwijs trots op lieve Eef ! Het ging alles behalve perfect, maar het was gewoon geweldig om te doen, ! zie hier het filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=tsx_LIhn ... e=youtu.be
Afbeelding



Al met al hebben we een geweldig jaar gehad ! Op naar nog veel meer jaren ! <3
Ik wil lailapri@bokt heeeeel erg bedanken, want het zijn twee fantastische pony's om te verzorgen !

Liefs,
Dorien

xRooss
Berichten: 571
Geregistreerd: 02-08-13

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:39

Wat een super leuke foto's! Veel plezier in 2014!

DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 13:15

Dankjewel !

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:17

Wat een lief kopje heeft ze!

eline95enile
Berichten: 1273
Geregistreerd: 06-02-12

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:22

Wat leuk! Die foto's van oktober met de cross zijn echt heel vrolijk! :)

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:39

Super leuk!!!!!

DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:31

Dankjewel allemaal :)

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:38

Wat een leuke pony! :D

DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 11:03

Dankje !

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:21

Leuke pony (ik ben dol op stippels!) en wat een schatje, die Epona. Veel plezier met ze!

eline95enile
Berichten: 1273
Geregistreerd: 06-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:07

Ik heb nog twee collages gemaakt van Evy en jou, misschien leuk om erbij te zetten :)
Afbeelding Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3149
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:13

Leuk hoor!

Ik moest echt even lachen om het filmpje van Epona op de keuring :+
Lekker baldadig :')

DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:08

Dankjulliewel :D

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een jaar lang ... met Evy ( & kleine Epona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:13

Leuke foto's, ik vind het altijd erg leuk weer foto's langs te zien komen van Famke's oude stekkie! :D Haha.
Evy is een heel leuk paard zeg :) En Epona, wat een lieffie! En een knapperd. Dat word nog een prachtpaardje!

Veel plezier nog met die twee!