Against All Odds. We hebben weer lol!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Against All Odds. We hebben weer lol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 16:11

Sinds begin december staat mijn kanjer Against All Odds, oftewel gewoon Odje, op een nieuwe stal. Op de vorige stal had ik het prima naar mijn zin en er werd goed voor Od gezorgd en ik wilde er zelf eigenlijk niet weg. Maar Odje kan absoluut niet bij merries in de wei en daar staat alles bij elkaar in 1 groep. Het gevolg was dat Od in een kleine paddock stond die ook nog eens verhard was. Hij kon zich daar niet uitleven en had alleen over de draad contact me andere paarden en kon dus eigenlijk gewoon geen paard zijn. Hij stond ook hele dagen gewoon stil met als gevolg dat hij zelf zijn lijf niet losmaakte, energie opkropte en eigenlijk helemaal niet happy was in zijn koppie :(:) :(:) :(:) . Ik had dus een paard wat, als ik er op ging zitten, zijn hele bovenlijn vastzetten, onderhals er vol op en overal aandacht voor had behalve voor mij.
Tijdens de verhuis was ik al niet lekker en een paar dagen later kreeg ik van de huisarts te horen dat ik een longontsteking had -O- . Het heeft dus nog 2 weken geduurd voor ik weer kon gaan rijden en dan natuurlijk heel rustig aan. Gelukkig heb ik veel vertrouwen in mijn toppaard dus ben afgelopen zaterdag vol goede moed opggestapt, voor het eerst na 3 maanden!!! Wat was hij braaf <3 . Zondag was echter een drama in overtreffende trap, alleen aandacht voor de hele wereld en gewoon vergeten dat ik er ook nog op zat >;) . Ik had na het rijden ongeveer last van alle negatieve emoties die een mens maar kan hebben :o :o :o :o .
Vandaag er toch maar weer op, met begeleiding. dat leek me na zondag wel wijs. Ik ben nog steeds niet helemaal fit, dus ons enige doel was een braaf paard wat zijn koppie bij mij hield en samen weer lol hebben. Dat is heel goed gelukt mag ik wel zeggen *\o/* . De foto's laten wel zien dat er rijtechnisch weer een hele berg te verbeteren valt, daar gaan we aan werken zodra ik weer fit ben. Maar ons doel voor vandaag is meer dan voldoende gehaald, ook al zit ik nu uitgeput op de bank, ik ben weer helemaal verliefd op mijn kanjer <3 <3 <3 <3 .

Al begon het niet goed vandaag. Odje wilde de wei niet uit en ik ben 10 minuten aan het modderworstelen geweest. Stilstaan tijdens poetsen, opzadelen en opstijgen kwam spontaan ook niet in zijn woordenboek voor >;) .
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GA7ZGCBM.jpg

Eenmaal er op was hij echter heel ontspannen *\o/*
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-TXMYTNW3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QUIR8BIG.jpg

Na een paar rondjes stap de draf maar weer eens geprobeerd en ook in draf was hij superbraaf <3
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-RVH3Y6TN.jpg

Hij durft het al bijna met zijn ogen dicht _O-
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-CTBQTFT3.jpg

Dit is al duidelijk een ander beeld dan op de vorige stal, hij laat zijn hals al weer dalen *\o/*
Afbeelding

Braaf paard :+: :+:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HGCR7HVZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-R7ARSJ4V.jpg

De slof zit er aan omdat Odje niet vaak of hard gaat, maar als hij gaat wel vol overtuiging! We daar rijden op een terrein van 3 hectare zonder omheining die ik als noodrem zou kunnen gebruiken. De slof heeft de hele tijd ongebruikt slap gehangen. Het voordeel van zo'n groot menterrein is wel dat het makkelijker is om gewoon eens simpel lol met je knol te hebben. Ook al dacht meneer paard daar op sommige momenten duidelijk anders over :') .

Od was echt niet van plan de waterbak in te gaan :n .
Afbeelding

Maar welk gezicht staat er meer vastberaden :+ .
Afbeelding

Nee, dit was geen galop :Y)
Afbeelding

Wie van ons 2 trekt de gekste bek :')
Afbeelding

:)) :)) :))
Afbeelding

Vervolgens ook nog heuveltje af en meteen de waterbak in, in draf ~~}>
Afbeelding

Afbeelding

Odje denkt weer:"NEEE := "
Afbeelding

En ik denk weer:"JAAAA" }>
Afbeelding

Maar waar mijn hand nu naar toe is :oo :? ........ :o :o :o :o :o
Afbeelding

Ah, daar :)*
Afbeelding

Odje doet een hackney na _O-
Afbeelding

En de afsluiter
Afbeelding

Patsab

Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:47

Oooh wat heerlijk dat je zoiets bij je stal hebt,ben jaloers!
En volgens mij genieten jullie prima zo met zijn tweeën, leuke foto's!

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Against All Odds. We hebben weer lol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:57

Wat een leuk paardje :)
Vind alleen op de foto's dat je er erg onzeker opzit, naar voren geleund en armen strak.
wel vind ik dat hij op de eerste 2 foto's wel lekker met zijn koppie naar beneden loopt.
weet dus niet of dit komt omdat je op de rest van de foto's buitenrijd en niet in de bak.

een tip voor je houding, meer naar achter zitten, zo ben je ook minder snel geneigd naar voren te gaan zitten. verder vind ik je beenligging wel erg netjes :)

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:33

Thanks voor de reacties :) .

Odje is ook een heel leuk paard :j <3 . Alleen als zijn koppie niet op meewerken staat, werkt hij ook echt niet mee :') :+ .
Ik had, tot afgelopen zaterdag, ruim 3 maanden niet gereden en afgelopen zondag ging echt heel erg slecht. Bovendien heeft hij voren ijzers en geen stiften in en ik was een beetje bang dat hij zou uitglijden op het gras :o . Vandaar dat ik ook wel wat onzeker was :o . De bak is gewoon een omgeëgd stuk op het terrein van 3 hectare en dat is dan weer grotendeels omgeven door sloten. Je kan daar dus je paard ook een stuk heerlijk de benen laten strekken, zodra ik dat durf :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Against All Odds. We hebben weer lol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:13

Aahh Od, vond en blijf het een leuk paard vinden!
Ik ga niks over houdingen oid zeggen, want ik rij ook niet al te super!
Maar zo te zien gaat het goed met jullie, hou het zo, en dan word 2014 hoogstwaarschijnlijk jullie top jaar!!
Leuke foto's!!

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 19:02

Thanx :D .
Od is ook leuk <3 <3 <3 .
En ik begin te merken dat het rijden alweer wat normaler word, het word weer makkelijker om op mijn houding te letten. Als ik Od nu nog eens helemaal aan zijn verstand krijg dat het niet steeds de bedoeling is juichend over het terrein heen te draven komt het echt helemaal goed :') :') :')

MoneysClue93
Berichten: 24
Geregistreerd: 29-12-13
Woonplaats: Enschede

Re: Against All Odds. We hebben weer lol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:44

Komt wel goed met jullie! Vind je paard echt ee hele gave uitstraling hebben! :)