Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:58

Eigenlijk, als je zo het hele jaar bekijkt .. we hebben best wat meegemaakt ..
Maar we zijn er nog allemaal (zij ikzelf momenteel in iets mindere gezondheid dan mijn pony's :') ) en we doen het nog goed, dat is het voornaamste!

Januari begon met een fotoshoot (door mezelf), lekker dik in het haar. Mijn mooie mannen <3

Afbeelding

Afbeelding

Uh .. [***] .... erg charmant ^)
Afbeelding

Daarna meteen een grote sprong, en zijn we al in mei.
In mei deed [***] ineens raar in de weide, van de ene dag op de andere vond hij precies zijn weg niet meer, hij was ook heel terughoudend en bang. DA erbij gehaald, en ja hoor, zijn 2e oog was ook aangetast en het zicht was al zo goed als weg, gewoon ineens *pats, boem* had ik een blinde pony -O- Maar we lieten het niet aan ons hart komen, wat aanpassingen gedaan in de weide en verder gewoon rustig aan de slag.

Even later verbaasde [***] mij enorm door gewoon mee te willen doen en te willen springen!
Afbeelding

En heuveltjes waren ook geen probleem!
Afbeelding

Even later alweer een grote beslissing, eind augustus besloten dat ik weg wilde op stal, [***] was niet meer op zijn gemak in het donker en er speelde nog dingen .. Per toeval was ik op een stal terechtgekomen om stro te halen en dit bleek ook een pensionstal te zijn. Toen ik eind augustus een week op vakantie ging waar ik niks aan heb gehad omdat ik mij enorm zorgen maakte om de pony's heb ik bij terugkomst de knoop doorgehakt. De dag dat ik terug kwam van vakantie, begin september, zijn mijn pony's verhuist :+

En ze waren snel erg happy!
Afbeelding

Eigen paddock met schuilstal, onbeperkt eten, 's nachts op stal (vind vooral [***] erg leuk) en baasje is er ook niet op achteruit gegaan (poetsplaatsen, wasplaats met warm water, solarium, roundpen, binnenbak en het ruiterroutenetwerk van 600+ km om de hoek.. Ik klaag niet :Y) ).

Ze konden ook weer samen in de paddock overdag, wie had dat gedacht!
Afbeelding

Al snel na de verhuizing kwamen de mensen van het opvangcentrum van [***] eens op bezoek, dat stond al gepland en zo konden ze meteen de nieuwe stal inspecteren. Natuurlijk ruimschoots goedgekeurd ;)

We hebben samen met de pony's een erg leuke wandeling gemaakt.
Afbeelding

En natuurlijk hoort een (pannenkoeken)pauze er ook bij.
Afbeelding

<3

[***] maakte af en toe eens een sprongetje .. (sprongeTJE :+ :)) )
Afbeelding

En [***] is gewoon mooi.
Afbeelding

En kan nog steeds schudden op commando :D
Afbeelding

In juli was al de start gemaakt voor een nieuwe carrière voor [***], ze wilden eens zien wat hij voor de koets zou doen aangezien hij zo leuk voor de koets zou zijn. En of [***] het wist deed hij alles meteen perfect, alsof hij nooit anders had gedaan! Dus ja, van het ene komt het andere, gelukkig is er op de nieuwe stal ook iemand met jaren ervaring en kon die [***] ook eens uittesten .. [***] heeft nu daar 3x voor de koets gelopen, en hij loopt alsof het gewoon zo hoort ... Zo moest het zijn..

Afbeelding

De reden waarom ik dit denk is omdat ik recent niet zo heel goed nieuws heb gehad over [***]. Ergens wel goed nieuws, want het verklaart meteen alles waar we door de jaren heen mee hebben gezeten. Maar toch geen goed nieuws .. [***]'s rug blijkt namelijk volledig vast te zitten. Zo vast, en al zo lang vast, dat behandelen eigenlijk geen zin meer heeft. Als het al wat zou doen dan zou het altijd maar tijdelijk zijn, en de kans dat het überhaupt iets verbetert is zo enorm klein (door zijn leeftijd en het feit dat hij er al jaren mee loopt).

Maar we laten het niet aan ons hart komen, grondwerk en voor de koets en dan kunnen we ons ei ook wel kwijt. Genoeg dingen te doen zonder erop te kruipen. Momenteel loopt hij met een deken op en rij ik dus niet meer, doen we wel veel andere dingen omdat beweging toch goed voor hem is. En ik heb een hele andere pony, herken hem bijna niet meer ... Zo werkwillig, zo looplustig .. soms denk ik dat ze de echte [***] ontvoerd hebben en dit een slechte kopie is :') Maar we klagen niet, we maken er het beste van en genieten van alles wat kan.

En wat is het genieten :D



Om te eindigen nog een filmpje waar ik zelf nog steeds van geniet, en waarvan je alle mensen op stal van ziet genieten .. Mijn pony's die zichzelf op stal zetten :D



Zoals gezegd een bewogen jaar .. veel gebeurd .. veel geleerd .. maar we zijn er nog en we zijn happy. Hopelijk kunnen we in 2014 het koetsgebeuren uitbreiden, heb al heel veel plannen voor tochten en dergelijke, dus gaat heel gezellig worden allemaal :D En [***] .. ach, dat zien we wel .. die mag vooral genieten van zijn (al dan niet actief) pensioen!

Bedankt voor het kijken :)


pluisje88

Berichten: 7954
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:15

Wat een leuke paarden heb je toch ook. Zo te zien een bewogen jaar. Fijn dat je er zo van kunt genieten!

Animal

Berichten: 8437
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:40

Wat een knappe paarden zeg!
En wat kijkt Cobe op de foto van de wandelpauze lief zeg! <3

Het filmpje waarin ze zichzelf op stal zetten had ik al eens eerder voorbij zien komen, ik vraag mij
toch nog stiekem af hoe Boke dat doet..

Beat drums, not people!

_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:08

Daar zijn ze toch weer!

Er is echt veel gebeurd in een jaar zeg. Erg bewogen.

Ik vind Cobe erg leuk staan voor de koets :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:57

Dank jullie allemaal! :)

@ Animal : Ik vraag het mij ook nog steeds af :j Elke keer weer opnieuw ... :+
De laatste 2 keer dat ik hem binnen gezet heb leek hij wel meer de weg kwijt, maar of dat nu kwam doordat het donker was, of doordat ik degene was die er stond, daar ben ik nog niet uit .. Als ik einde van de week hopelijk weer naar stal kan toch eens vragen hoe het normaal verloopt (zij zetten de paarden buiten en binnen .. of ja, doen de stal/paddock open en dicht :P :)) ).

@ Evanna : thanks! [***] loopt ook gewoon echt super voor de koets, heel gek. Als we wat meer kilometers hebben (ik vooral, hij weet het allemaal wel :+ ) dan mag je gerust eens mee hoor :Y) ;)

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:44

Ik bekijk jouw topic's altijd! Je hebt een stel leuke beessies waar je trots op kunt zijn! :))
Mooi overzicht, een bewogen jaar maar wel genoten!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33723
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:47

Ik volg jouw topics altijd, en je hebt 2 knappe paarden waar je trots op mag zijn! :D
Ik vind die oude Boke toch erg schattig! <3

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:51

Leuk overzicht. Ondanks al hun eigen-aardigheden heb je gewoon twee leuke ponybeesten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:43

Thanks! :o
Fijn ook dat er vaste volgers zijn, doet toch wat met een mens .. al weet ik dat het natuurlijk voor de pon'ys is :Y) :))
Hopelijk volgen er in 2014 nog vele leuke foto-momenten .. het zijn geen sporttoppers .. maar het zijn wel prachtpony's <3 :D

Solleke_Noah

Berichten: 11043
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:07

Mooi overzicht, als we nog eens langskomen, doen we gewoon een ritje op de kar mee :D

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:18

:D Worden we zelf tenminste niet moe :P :))

Van vandaag nog een mooitje..
Afbeelding

Zijn ze lief of zijn ze lief? <3

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:41

Wauw wat een knapperds!

• Liberty <3

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:01

Ze zijn lief. Zo hebben ze wel een erg hoog aaibaarheidsgehalte.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:43

Wat een lieverds <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:15

Dank jullie :D
Ze zijn inderdaad best knuffelbaar <3 Al blijft [***] toch liever een stoere pony dan een knuffelpony :P ([***] houdt wel van knuffels <3 ).

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Een bewogen jaar met mijn 2 mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:54

Wat een pracht pony's, die rust met alles, heerlijk om te zien :D

Arthur, Noa & Sinne <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:01

Dank je voor je reactie en bedankt voor het compliment :o
Rust & vertrouwen is hetgeen waar het om draait :j Werk ik ook heel hard aan :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker