Dressuurfilmpje 4 jarige Excellent

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MiickeytJe

Dressuurfilmpje 4 jarige Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 13:31

Hoi Hoi, omdat ik redelijk wat vragen kreeg voor een filmpje van excellent heb ik vandaag mijn les laten filmen door mam.
Normaal zijn de filmpjes maar van korte duur vandaar dat ik er dan geen plaats.
Nu was het filmpje een stuk langer.

Ik denk dat de beelden voor zich spreken. Er zijn natuurlijk nog veel verbeterpunten, maar er zitten ook hele mooie stukken tussen.
Maar ik ben blij met hoe hij het op dit moment doe.
Dus heb je tips? Aarzel ze niet om te plaatsen haha.

Excellent is een 4 jarige ruin.
Wat excellent moeilijk vind om op een mooie lijn te lopen. Of hij gaat er onder lopen of er boven. Dus een mooi doel om naar toe te werken dat hij mooi op zijn plek blijft lopen.

Ook mag de buiging er af en toe nog iets meer zijn, maar excellent maakt zich soms zoooo sterk dat dit op momenten nog niet helemaal goed gaat.

Bij excellent is het vooral belangrijk dat we aan de ontspanning werken, en ik vind dat dit toch al aardig goed gaat!

En dan nu genoeg gepraat, het filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=etDRnhpL ... e=youtu.be

En ook nog 2 mooie foto's van m'n grote vriend!
Afbeelding Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

CM_

Re: Dressuurfilmpje 4 jarige Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:43

Wat een leuk dier !
Leuke combinatie ook samen met jou.

Ik zou m alleen graag iets meer voorwaarts zien , dan zal ie ook minder gaan slingeren. Bij het wijken valt ie over de buitenschouder weg, blijf zelf ook makkelijker zitten tijdens het wijken, gebruik minder been en meer je evenwicht .

MiickeytJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 13:53

CM_ schreef:
Wat een leuk dier !
Leuke combinatie ook samen met jou.

Ik zou m alleen graag iets meer voorwaarts zien , dan zal ie ook minder gaan slingeren. Bij het wijken valt ie over de buitenschouder weg, blijf zelf ook makkelijker zitten tijdens het wijken, gebruik minder been en meer je evenwicht .

Dankjewel! Ja het voorwaartse moeten we ook aan werken. Excellent heeft een periode gehad dat hij alleen maar ging wegrennen en dat er moeilijk een rem opzat. Nu gaat het steeds beter en dan wil ik te voorzichtig zijn en vergeet dan nog dat ik hem juist meer voorwaarts moet rijden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:24

Ik zou hem zeker niet meer voorwaarts rijden. Paard loopt uit elkaar, zonder rug.
Hij moet sneller worden over de benen en daarbij meer bij elkaar komen.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:39

Knappe schimmel is het! Hij heeft potentie zat, maar blijf zelf je balans ontwikkelen, het is maar minimaal maar ik vind je wel achter zijn beweging zitten,met een iets onstabiele hand. Hij draaft wel vrij groot nog! Helemaal als hij sterker wordt wordt dat echt een krachtpatser!

Gediplomeerd ORUN instructrice!
There comes a point in every rider's life when he wonders if it's all worth it. Then one look at the horse, and he realizes - it is

lindas84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:10

leuk paard heb je daar!

Je handen zien er keurig uit geen gepluk, mooie postie. Je bent een vriendelijke ruiter, met een paard wat goed aan de hulpen is.

In de galop linksom (vind ie denk ik moeilijker dan rechtsom), word je iets naar rechts in het zadel gebracht. Hij komt daar ook een aantal keer tegen de hand. Houd je linker been lang.. houd je zadel in het midden.
Verder zou ik hem graag op de binnen hoefslag zien, Zodat hij minder steun aan de bak-rand heeft.
Beter voor zijn balans.. Daarin schakelen, drie passen voor uit, weer tandje terug, pasje bijschakelen. Korte stukjes.
Verder is met je enorme bont-muts je houding wat moeilijker te zien. Je lijkt bij de middendraf wat naar achteren te komen met je bovenlichaam. Juist met midden draf is het belangrijk niet achter de beweging te komen. (1:09) oefen eens twee keer staan een keer zitten. Mocht je achter de beweging zitten, heb je dit na deze oefening wel voor elkaar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie